Promocija brenda pomoću stickera: 5 glavna savjeta za uspješne stickere, kako ih mjeriti i koje vrste postoje (DIO II.)

Objavljeno: 22.12.2016. | 4 minute čitanja

U I. djelu Viber Stickers blog post serije objasnili smo definiciju i kontekst samih stickera te njihovog korištenja u promociji brenda.

Kako smo zaključili, cilj korištenja stickera nije povećanje izravne prodaje, već povećanje svijesti o brendu (brand awareness) i poticanje korisnika na angažman oko brenda, posebice u početnoj fazi njihovog customer journeya.

Stickeri su snažan vizualni medij za promociju brenda, posebice ako se uzme u obzir da su oči najvažnije ljudsko osjetilo jer njime primamo 90% svih informacija iz okoline. Upravo je stoga psihološka pozadina važan element kvalitetne promotivne strategije, a njena uspješnost ogleda se u tome percipiraju li i odgovaraju li korisnici na njih s emocijama.

U ovom ćemo blog postu iznijeti 5 glavna savjeta za kvalitetnu promociju brenda pomoću stickera, kako osigurati da bude uspješna, načine mjerenja te koje sve vrste Viber Stickers paketa, odnosno naljepnica za Viber postoje.

5 SAVJETA ZA USPJEŠNU STICKER KAMPANJU

Za razvoj stickera je ključno znati o čemu korisnici najčešće razgovaraju te im pružiti alat da se izraze jasnije nego riječima. Time se stvara vizualni govor.

Brendovi koji prvi investiraju u svoje stickere privući će dodatnu pozornost potrošača što danas predstavlja rijedak i vrijedan resurs. Stoga, kako brendirati vezu s aplikacijama za dopisivanje? U nastavku se donosi 5 savjeta:
 

  1. Uključite promociju brenda pomoću stickera kao jednu od taktika u sveobuhvatnu marketinšku strategiju brenda ili poduzeća - odredite njene ciljeve, ali i odgovornosti pojedinaca zaduženih za njeno provođenje.
  2. Integrirajte ih u svoju fan zajednicu - prije ulaska u konverzacijski prostor budite sigurni da nudite nešto vrijedno čime možete doprinijeti konverzaciji.
  3. Identificirajte vizualni identitet prilagođen svim aplikacijama za dopisivanje i ostalim medijima - vizualni sadržaj stickera mora biti konzistentan s ostatkom brenda. Kad god je moguće, koristite postojeće vizuale koje korisnici već poznaju te ih prilagodite unutar aplikacije.
  4. Definirajte emocionalno ikustvo - nakon definiranja vizuala odredite koje emocije oni predstavljaju te kako bi ih korisnici trebali uključiti u svoje poruke.
  5. Kada je primjereno prilagodite stickere njihovom okruženju - obratite pozornost na kulturološke preferencije i njihov utjecaj na dizajn. Najbolji stickeri su oni koji se obraćaju njihovoj prvotno namijenjon ciljanoj skupini dok u isto vrijeme promoviraju sam brend.

OSIGURAVANJE I MJERENJE USPJEŠNOSTI STICKERA

Uspjeh stickera ovisiti će o kontekstu. Korištenje stickera ne odgovara svakom brendu i poduzeću jednako.

Na primjer, korištenje stickera u svrhu podizanja svijesti o brendu najbolje odgovara za brend koji ima svoju maskotu ili lik. Tada on može razviti svoju tipkovnicu (character-driven keyboard) sa svojom maskotom koja iskazuje razne emojicije u više pozicija.

Korištenje stickera s temom nacija, gradova i subkultura također može biti uspješno. Mnogi se korisnici aplikacija za dopisivanje (npr. Viber, WhatsApp) definiraju onime čemu su lojalni - ponosni su na svoj grad, omiljenu sportsku ekipu i slično. Brendovi koji imaju široku bazu fanova mogu razviti stickere koji pomažu ljudima da iskažu svoj ponos.

Kao značajka korištenja stickera za promicanje brenda ističe se mogućnost praćenja angažmana brenda, ali i povrata investicije (ROI). Navedeno se može pratiti preko dvije jednostavne metrike:
 

  • korištenje stickera - prati se koliko se pojedini sticker koristi i šalje te se može odrediti koji su uspješni, a koji ne.
  • download tipkovnice - prati se koliko je ljudi skinulo i instaliralo te koliko ih koristi tipkovnicu prilagođenu brendu.

VIBER STICKERI

Viber Stickers (Viber naljepnice) se mogu koristiti u Public chatu koji predstavlja besplatan i privlačan alat preko kojeg brendovi razvijaju lojalnu zajednicu posvećenih pratitelja.

Viber Public Chat je platforma za pozicioniranje marke na najbolji način te komunikaciju njihovih glavnih poruka s korisnicima Vibera.

Public chat ne zahtjeva vrijeme i napor jer njime upravljaju Administratori, a korisnici međusobono djeluju čitanjem, lajkanjem i dijeljenjem sadržaja. Chat daje poduzećima pristup milijunima globalnih korisnika i potencijalni kupaca.

Svaka Viber Sticker kampanja traje 3 mjeseca tijekom kojih se Sticker paket može downloadati. Naravno, stickeri se mogu razmjenjivati između korisnika koji su ih skinuli prije kraja kampanje.

Postoji nekoliko vrsta Viber Stickers paketa:

 

  • Free Pack - besplatni stikeri za korisnike, a trošak pokriva poduzeće ili brend.
  • Free & Follow Pack - besplatan je, a nakon downloada automatski dodaje korisnika kao pratitelja na Public chat brenda. Ovaj paket potiče dnevni angažman korisnika, povećava broj Public Chat pratitelja i povećava bazu korisnika. Također, daje priliku brendu da stvori novu zajednicu aktivnih korisnika preko mobitela, omogućujući da se sadržaj dijeli između milijuna korisnika u stvarnom vremenu.
  • Time to Earn Pack (samo za Android OS) - paket stickera je besplatan tek kad korisnik izvrši neki akciju (donwload treće aplikacije, odgovor na anketu...).
  • Download & Visit Pack - besplatan je, a korisnicima se sugerira da posjete neki vanjski URL (website, landing page, Google Play, App Store...).
  • Animated Sticker Packs

Ako ste prepoznali svoj brend kao odgovarajući primjer korištenja stickera u promociji, svakako razmislite isplati li se pokušati povećati vaš brand awareness pomoću ovog medija.

U obzir trebate uzeti i cijenu takvog oblika promocije jer osim što zahtjeva visoke troškove izrade samih vizuala stickera, aplikacije za razmjenu poruka također naplaćuju i svoje tarife koje su za naše tržište relativno visoke.

Kontaktiraj Arbonu

Podijeli na:
Elena Majer