Izrada web stranica: Na što treba obratiti pozornost za učinkoviti digitalni marketing

Objavljeno: 10.08.2017. | 7 minute čitanja

Jedan je element koji najviše spaja baš sve taktike digitalnog marketinga.

Taj element predstavlja osnovni medij distribucije sadržaja korisnicima te njihov inicijalni kontakt s brendom i poduzećem.

Taj element je web stranica.

Stoga je vrijeme i novac koji je potrebno utrošiti na izradu web stranice jedan od najvažnijih stavki budžeta svakog poduzeća koje odluči pokrenuti kampanju digitalnog marketinga.

Unatoč tome, mnoga se poduzeća ne obaziru dovoljno na izradu svoje web stranice te njenog dizajna te joj ne daju jednaki značaj u cjelokupnom marketinškom pristupu. A to može biti pogubno.

Dok digitalni marketing poduzeća (npr. Facebook ili AdWords oglašavanje) predstavlja element s kojim ona skreću pažnju na sebe, privlačna web stranica će često biti onaj ključan element prilikom donošenja krajnje odluke o kupnji.

Prema nekim istraživanjima, 75% korisnika procjenjuje kredibilitet poduzeća prema dizajnu njegove web stranice.

Očito je da kredibilitet poduzeća snažno utječe na način kako korisnici izvršavaju kupnju proizvoda ili usluga, što posljedično znači sljedeće - zbog lošeg dizajna web stranice izravno gubite potencijalne kupce.

Stoga je, kao preduvjet za svaku kvalitetnu kampanju digitalnog marketinga, ali i cjelokupnog poslovanja, investicija u izradu web stranice te prepuštanje tog procesa web developerima i dizajnerima ključan element.

Također, dizajn web stranice ima snažan utjecaj i na konverzije.

Promjenom nekoliko elemenata na web stranici, može se ostvariti veliki napredak u broju konverzija. Često je takav napredak upravo ključan faktor kod preuzimanja prednosti od konkurencije.

Jer, što više konverzija ostvarite, to će i sama dobit biti veća te je sukladno tome moguće uložiti veći budžet i količinu oglasa koja je veća od one konkurentske.

 

ZNAČAJ IZRADE WEB STRANICE U OFFLINE PROMOCIJI


Često se web stranica veže isključivo za online aktivnosti. No, ova tvrdnja se treba uzeti s rezervom.

Naime, mnogi će korisnici, koji u doticaj s brendom ili poduzećem dođu offline, potražiti njegovu web stranicu, posebice ako u offline komunikaciji nije sakupio dovoljno informacija potrebnih za donošenje krajnje odluke o kupnji.

Stoga se kao jedan od ključnih elemenata svake web stranice ističe kvalitetan sadržaj, optimiziran i prilagođen svakoj buyer personi, ali i fazi customer journeya u kojoj se nalazi.

Web stranica se može smatrati digitalnom poslovnom kartom poduzeća. Njen dizajn mora biti u skladu sa svim elementima marketinške kampanje - kako online, tako i offline.

Stoga je važno da je proces izrade web stranice uključen u sveobuhvatnu i cjelovitu marketinšku kampanju. Vizualna prezentacija poduzeća u digitalnim i online medijima mora biti u skladu s prezentacijom u offline kanalima kako se ne bi izgubio željeni učinak.

Ako je offline prezentacija poduzeća u skladu s online prezentacijom, tada je korisnikovo iskustvo mnogo kvalitetnije te se ostvaruje odličan dojam od inicijalnog offline kontakta.

 

7 KLJUČNIH ELEMENATA KVALITETNE WEB STRANICE


Iako svaki web developer i dizajner vjerojatno ima svoj specifičan plan i korake u procesu izrade web stranice, postoje elementi koji su zajednički svima. Dapače, ti su elementi nužni i koji se moraju uključiti u razvoj web stranice. Bez obzira na industrijske trendove koji se često mijenjaju.

U nastavku donosimo 7 ključnih elemenata pri izradi kvalitetne web stranice na koje svaki dizajner, ali i naručitelj nove web stranice mora obratiti pozornost.


1) Prostor - suvremeni trendovi izrade web stranica nalažu mnogo praznog i čistog prostora koji olakšava čitljivost, ali ostavlja i dojam jednostavnosti i minimalizma. Osim dizajna, prostor je važan i u isticanju ključnih elemenata.

2) Jednostavna navigacija - navigacija ne smije biti komplicirana te se preporučuje maksimalno 5 do 10 elemenata u glavnom izborniku. Cilj je olakšati korisničko iskustvo stoga ona mora biti jasna i jednostavna. Ono što korisnici žele i očekuju od navigacije jest da im se kaže gdje su trenutno na web stranici, kako se vratiti (ili na homepage) te upute (ako web stranica ima neobično ili komplicirano sučelje).

Navigacija web stranicom Arbona

3) Podstranica "O nama" - jedna od najposjećenijih podstranica svakog weba. Stoga je dizajn iste, ali i sadržaj koji na njoj nudimo ključan element prilikom upoznavanja korisnika s brendom. U nju se mogu uključiti testimonialsi, uspješne priče klijenata, ali i osobna priča koja stoji iza brenda.

4) Kontakt informacije - kontakt informacije se mogu pojaviti na 2 načina - u headeru ili glavnom izborniku te kao Kontaktirajte nas podstranica u obliku obrasca. Ključno je ove podatke jasno istaknuti pošto korisnike često frustrira otežani pronalazak broja telefona, emaila ili adrese poduzeća.

Navigacija web stranicom Arbona

(Kontakt u headeru)

Kontakt stranica Arbona

(Kontakt podstranica)


5) CTA (call-to-action) - korisnici vole da im kažete što da rade. Stoga je važno uključiti jasan poziv na akciju. Nikada od korisnika ne tražite da izvrše više akcija (npr. Registriraj se i čitaj naš blog!) već samo jednu akciju (Registriraj se na naš newsletter!).

CTA gumb Arbona

(CTA gumb)


6) Kvalitetne slike - o važnosti kvalitete slike vjerujemo da ne treba trošiti puno riječi. Sjetite se koliko su vas puta prilikom kupnje na webu odbile nekvalitetne i neresponzivne slike.

7) Web font - nekada se prilikom izrade web stranica koristilo tek nekoliko fonta, dok danas, uslijed razvoja tehnoloških mogućnosti browsera i tražilica, postoji široka paleta raznih fontova te se preferira velika tipografija. No, korištenje web fontova je i danas kontroverzno - i to zbog njihove kompatibilnosti i dozvola za korištenje.
 

VAŽNOST IZRADE MOBILNE WEB STRANICE


Mobilna transformacija događa se svuda oko nas.

Još od 4. mjeseca 2015. godine, Google je svoj fokus prilikom indeksiranja i rangiranja web stranica stavio na mobilni sadržaj, odnosno na činjenicu je li web stranica mobile friendly.

Može se reći da više ne vrijedi stara maksima “mobile-first”. Danas je točnije reći - “mobile-only”.

Uistinu, Googleovo istraživanje je pokazalo da su pametni telefoni najbrže rastući oblik tehnologije u povijesti. Postoji mnogo razloga zašto je tome tako, ali činjenica je da su pametni telefoni toliko popularni zbog 3 glavna razloga:
 

  1. brzi su i uvijek ih imate kod sebe,
  2. jednostavni su za korištenje (nisu potrebne tamo neke tipkovnice i miševi),
  3. osobni su i prilagođeni vlasniku (na njemu su naše osobne slike, aplikacije…).

Danas web stranica koja nije optimizirana za mobilne uređaje nema što tražiti na visokim pozicijama u rezultatima pretraživanja. Bukvalno, informacije o mobilnoj verziji web-stranice, kao što su npr. brzina učitavanja, sadržaj i SEO, određuju i mobilno i desktop rangiranje u rezultatima Google pretraživanja.

Kako stoga prilagoditi svoju web stranicu Googleovim zahtjevima i zašto je mobilna verzija web stranice važna? Jednostavno - prateći njegovih 5 principa mobilnog dizajna.


1) Navigacija naslovnom i web stranicom - CTA gumb mora biti jasno uočljiv. Meni mora biti kratak i jasan, odnosno lišen redundantnih stavki. Preporuča se hamburger meni. Povratak na homepage mora biti jednostavan bez obzira na podstranicu. Promotivni prozori ne smiju narušavati korisničko iskustvo.

2) Pretraživanje web stranice - tražilica weba mora biti jasno uočljiva na vrhu svake podstranice, mora ponuditi relevantne rezultate, opciju auto completea te korištenje filtera.

3) Trgovina i konverzije - korisnici mogu pretraživati web-shop bez obveze za kupnjom ili stavljanja proizvoda u košaricu. Za kupnju se nije potrebno registrirati već je se može obaviti kao gost.

4) Unos obrazaca - preporučuje se korištenje dropdown menija za jednostavan unos inputa. Prilikom odabira datuma, omogućeni su vizualni kalendari za jednostavno određivanje razdoblja. Dizajn nudi auto-fill značajke i progress bar koji prikazuje napredovanje u procesu popunjavanja. Broj polja se treba držati na minimumu. Korisnicima treba omogućiti unos informacija preko ponuđenog izbora.

5) Upotrebljivost i faktor obrasca - naglasak je na korisničkom iskustvu. Web mora biti responzivan što znači izbjegavanje zumiranja povlačenjem prsta po ekranu. Visokokvalitetne slike proizvoda se mogu povećati te je moguće pobliže pogledati proizvod. Prilikom klika na CTA gumb, korisnicima se ne otvaraju novi prozori u browseru već stranica ostaje u istom prozoru.

 

ZAKLJUČAK


Ako ste pročitali gore navedene argumente, tada ste svakako svjesni važnosti izrade web stranice koja stilski i sadržajno odgovara cjelovitoj marketinškoj strategiji.

Iako postoji mnogo važnih komponenti i elemenata na koje treba obratiti pozornost prilikom izrade web stranice, ističe se 7 ključnih elemenata koji imaju jedan ultimativan zajednički cilj - olakšati korisniku snalaženje na webu te poboljšati njegovo korisničko iskustvo.

Marketeri ne mogu više ignorirati značajke mobilne transformacije koja se događa posvuda oko nas.

Jedan citat možda najbolje opisuje značaj optimizacije web-stranice za mobilne uređaje:

“If your plans don’t include mobile, your plans are not finished.” - Wendy Clark, CMO, Coca Cola


Kontaktirajte Arbonu

Podijeli na:
Elena Majer