Facebook retargeting

U zadnjih nekoliko godina Facebook retargeting je postao jedan on najmoćnijih online marketinških alata. Facebook retargeting je standardna praksa svih ozbiljnih oglašivača, koji stalno ulažu sve više i više novaca u ovaj način online oglašavanja te bilježe stalni rast ulaganja upravo u Facebook retargeting. Da Vam budem iskren, ne sjećam se kada smo kreirali neku Facebook kampanju u kojoj nije bio uključen Facebook retargeting. Bilo je to vrlo vjerojatno jako davno.

Objavljeno: 08.12.2014. | 3 minute čitanja

U zadnjih nekoliko godina Facebook retargeting je postao jedan on najmoćnijih online marketinških alata. Facebook retargeting je standardna praksa svih ozbiljnih oglašivača, koji stalno ulažu sve više i više novaca u ovaj način online oglašavanja te bilježe stalni rast ulaganja upravo u Facebook retargeting. Da Vam budem iskren, ne sjećam se kada smo kreirali neku Facebook kampanju u kojoj nije bio uključen Facebook retargeting. Bilo je to vrlo vjerojatno jako davno.

Što je Facebook retargeting? Kako funkcionira?


Ako se bavite online oglašavanjem i Google AdWords Vam je blizak, tada zasigurno jako dobro poznajete pojam retargeting ili remarketing odnosno u hrvatskom jeziku ponovni marketing, kao i njegov način funkcioniranja.

No, socijalni retargeting jednako tako sve više i više raste. 2012. godine Facebook izašao s FBX – Facebook ad exchange, no prema Facebook-ovom izvještaju FBX je činio vrlo mali dio Facebook-ovog poslovanja. Oglašivači očito nisu najbolje prihvatili ovaj sustav i koristili sve njegove prednosti za Facebook retargeting. Zbog toga je u 2013. godini Facebook počeo tražiti alternativna rješenja, kako bi veći broj oglašivača iskoristilo ovaj snažan alat i njegove mogućnosti.

U siječnju ove godine, Facebook je službeno najavio pojednostavljeno rješenje za Facebook retargeting, odnosno kreiranje Website Custom Audience to jest ciljanje one publike ili Facebook korisnika koji su posjetili Vašu Web stranicu. Ovaj sustav se oslanja na Facebook-ov piksel za praćenje, koji se naziva Facebook pixel code. Što taj kod radi? On uparuje posjetitelje Vaše Web stranice s korisnicima Facebook-a na temelju čega kreira Website Custom Audience. Do trenutka kada je izašao Website Custom Audience, oglašivači su kreirali Custom Audience pomoću baze korisnika i njihovih e-mail adresa koje su se nalazile u njihovim CRM ili drugim sustavima. No, svaki puta kada se ta baza promijeni, moramo ručno ponovo prilagati listu novih korisnika. Website Custom Audience to radi automatski.


Za što sve možemo koristiti Website Custom Audience?


Jednom kada postavite pixel code u template vaše web stranice, vi ste obavili sav posao. Facebook točno zna tko je posjetio vašu web stranicu ili određenu podstranicu vašeg weba u zadnjih 30 dana, tko u zadnjih 7 dana, a tko jučer. Bez obzira na datum kada je kreirana vaša Website Custom Audience lista. Posjetitelje vaše web stranice možete segmentirati u različite ciljane skupine i ciljati ih oglasima koji su usko povezani sa onim proizvodima ili uslugama koji se nalaze na točno onoj podstranici koju su ti korisnici posjetili.

Osim toga Facebook pixel code možete ugraditi u software development kit ili program za razvoj software-a vaše mobilne aplikacije te napraviti Custom Audience listu na temelju akcija korisnika koji koriste vašu mobilnu aplikaciju, jer će tada pixel code upariti korisnika mobilne aplikacije sa njegovim Facebook ID-em, te će taj korisnik biti u ciljanoj skupini bez obzira s kojim se uređajem i platformom prijavljuje na Facebook – mobitelom, PC-em ili tabletom. Facebook oglašivači su s ovim dobili vrlo snažan alat, jednostavan za korištenje, bez kompleksnih integracijskih zahtjeva i mjesečnih naknada. Mogućnosti i kombinacije za kreiranje ciljane skupine Facebook korisnika stvarno su neograničene, samo trebate otkriti što za vas najbolje funkcionira.

Screenshot s prikazom Facebook retargeting pixel-a

Zašto koristiti Facebook retargeting?


Slažete se, nakon svega navedenog, da je Website Custom Audience opcija koju nam Facebook nudi od ove godine, odlična. S njome zaista možete ciljati samo publiku koja je jako važna za Vaš posao. S njome možete doprijeti do ljudi koji su korisnici Facebook-a, ali nisu vaši Facebook fanovi, uz još jedan važan uvjet – posjetili su Vašu Web stranicu. Možete segmentirati i ciljati samo određene korisnike – one koji su posjetili samo određene podstranice Vašeg Weba, visoko relevantnim oglasima. Visoko relevantni oglasi ključ su visokog ROI-a na Facebook-u. Što je veza između korisnika i oglasa relevantnija, to su veće šanse da za veza rezultira konverzijom.


Kako kreirati Website Custom Audience?


Ad Manager i Facebook Power Editor daju nam mogućnost kreiranja raznih vrsta Facebook Custom Audience, a Website Custom Audience je jedan od njih i najbolji način da ciljate sve one Facebook korisnike koji su posjetili Vašu Web stranicu ili točno određenu podstranicu Vašeg Weba u određenom vremenom razdoblju kojeg sami možete odrediti. Kako kreirati Website Custom Audience unutar Facebook Power Editora?

Podijeli na:
Elena Majer