Prosječni CPC po državama: Kako stoji Hrvatska?

Objavljeno: 18.11.2016. | 4 minute čitanja

Kako se države razlikuju po svojim gospodarskim pokazataljima, tako se razlikuju i prema prosječnom CPC-u (eng. cost-per-click), odnosno trošku po kliku na oglas, što bi se vrlo lako moglo protumačiti korelacijom. Također, korisnici iz različitih država pretražuju različite stvari, a kako se sve više kampanja vodi međunarodno, marketeri su se susreli sa činjenicom da prosječni CPC varira od države do države.

WordStream (2015) je proveo istraživanje na 97 država u svijetu te prikazao one sa najvišom i najnižom cijenom prosječnog cost-per-click (CPC). Države su poredane od one sa najvišim prosječnim CPC-om prema one sa najnižim te uspoređene (indeksirane) sa prosječnim CPC-om u SAD-u koji se kreće od 1$ do 2$ na search mreži. O prednostima search (pretraživačke) mreže te usporedbi iste sa display (prikazivačkom) mrežom smo već pisali na našem blogu.

U nastavku donosimo rezultate 10 najskupljih država te poziciju Hrvatske i susjednih država te infografiku koja prikazuje distribuciju u svijetu.

(1.) Ujedinjeni Arapski Emirati: prosječni CPC 8% veći od prosjeka SAD-a
(2.) Austrija: prosječni CPC 2% niži od prosjeka SAD-a
(3.) Australija: prosječni CPC 5% niži od prosjeka SAD-a
(4.) Brazil: prosječni CPC 11% niži od prosjeka SAD-a
(5.) Ujedinjeno Kraljevstvo: prosječni CPC 13% niži od prosjeka SAD-a
(6.) Novi Zeland: prosječni CPC 14% niži od prosjeka SAD-a
(7.) Čile: prosječni CPC 16% niži od prosjeka SAD-a
(8.) Švicarska: prosječni CPC 21% niži od prosjeka SAD-a
(9.) Italija: prosječni CPC 25% niži od prosjeka SAD-a 
(10.) Kanada: prosječni CPC 29% niži od prosjeka SAD-a
...
(44.) Hrvatska: prosječni CPC 63% niži od prosjeka SAD-a
...
(71.) Mađarska: prosječni CPC 78% niži od prosjeka SAD-a
...
(92.) Slovenija: prosječni CPC 92% niži od prosjeka SAD-a
...
(97.) Srbija: prosječni CPC 95% niži od prosjeka SAD-a


Karta prikazuje prosječni CPC država svijeta u usporedbi s SAD

NAJSKUPLJA DRŽAVA - UJEDINJENI ARAPSKI EMIRATI

Država sa najvišim prosječnim CPC-om i jedina država koja ima viši prosječni CPC od SAD-a su Ujedinjeni Arapski Emirati. Sa bogatom i diverzificiranom ekonomijom koja se većinom oslanja na gospodarske grane kao što su financije i turizam, UAE su zauzeli prvu poziciju te predstavljaju državu sa najskupljim search oglašavanjem.

TOP 10 NAJSKUPLJIH DRŽAVA

Iz gore priloženog popisa mogu se donijeti neki zaključci. Isključujući UAE i SAD, 10 najskupljih država su Austrija, Australija, Brazil, Ujedinjeno Kraljevstvo, Novi Zeland, Čile, Švicarska, Italija, Kanada i Njemačka, a sve ih karakterizira nekoliko zajedničkih odrednica: snažne ekonomske veze sa SAD-om, rastuće i snažno gospodarstvo te velik broj populacije koji govori engleski jezik. Također, u svim navedenim državama Google drži gotovo monopolsku poziciju na tržištu tražilica bez ikakve značajne konkurencije.

UTJECAJ LOKALNIH TRAŽILICA

Države Istočne Europe i Rusija iznenađujuće su se našle u donjem dijelu liste, sa iznimno jefitnim CPC-om iz jednog glavnog razloga - Rusija je jedna od rijetkih svjetskih država u kojima Google ne drži prvu poziciju na tržištu tražilica te se preko njega pretražuje samo 25% svih ruskih pretraživanja (u svijetu je oko 75% svih pretraživanja izvršeno preko Googlea). Yandex, Googleov konkurent u tom dijelu svijeta pak posjeduje značajan tržišni udio. Također, na tržištima gdje se preko Googlea ne odvija većina pretraživanja kao što su npr. Japan (Yahoo Japan) i Južna Koreja (Naver) također se uočavaju niži CPC-i.

ZNAČAJ MOBILNOG PRETRAŽIVANJA

Kao značajan razlog pada vrijednosti CPC-a u nekim područjima svijeta ističe se i sve veći broj korisnika koji koriste internet i Google isključivo preko svojih smartphonea i mobilnih uređaja. Globalno je uočljivo da su mobilni CPC-i generalno jeftiniji od desktop CPC-a što predstavlja izazov za sve oglašivače da postave kvalitetne mobilne strategije kako bi iskoristili takve korisnike. Više o značajnosti i potencijalu mobilnog oglašavanja pročitajte na našem blogu.
 

HRVATSKA I SUSJEDNO PODRUČJE

U gornjoj listi 10 država sa najskupljim CPC-om dali smo i pregled kako stoji Republika Hrvatska i naše susjedne države. Uočljive su neke značajne ralike - Hrvatska se nalazi na samoj sredini liste, na 44. od 97. mjesta, dok se Slovenija (92.) i Srbija (97.) nalaze na samom dnu liste. Vjerojatan razlog tome je činjenica da Hrvatska višu poziciju duguje razvijenom turističkom sektoru koji cilja većinom na strane goste koji govore engleski jezik.

Nesumljiv je razlog velike razlike između Hrvatske i Srbije u tome da se Hrvatska nalazi u Europskoj uniji čime ima lakši ulaz na međunarodno tržište. Također, Hrvatska prema pokazateljima ima i razvijenije i diverzificiranije gospodarstvo od Srbije.

Uspoređujući Sloveniju i Hrvatsku nameće se zaključak da je razlog signifikantne razlike u iznosu CPC-a veća razvijenost hrvatskog turističkog sektora koji cilja na strane goste koji govore engleski jezik. Slovenija, s druge strane, zahvaljujući niskoj cijeni CPC-a ima priliku za uspješan nastup na međunarodnim tržištima te jeftinijem oglašavanju.

Kako bi uspješno nastupili na međunarodnom tržištu search oglašavanja, svakako preporučujemo da obratite pozornost na prosječni CPC u ciljanoj državi te prilagodite svoju strategiju tim podacima. Također, države sa niskim prosječnim CPC-om svakako predstavljaju priliku za Vaše poslovanje. Cijelu listu i metodologiju spomenutog istraživanja možete pronaći na sljedećem linku.

Podijeli na:
Elena Majer