Vaša kontakt osoba

Andrej Tonković
andrej.tonkovic@arbona.hr
+385 99 2087 404

Što marketinški stručnjaci mogu naučiti iz horor filmova?

Objavljeno 30.10.2018 9:52:56
Što marketinški stručnjaci mogu naučiti iz horor filmova?
Noć vještica je! Halloween! Veselite se? Slavite? Jeste li organizirali uredsko gledanje horor filmova uz hrpu kokica i zelenih napitaka?

Odlično! I mi se u Arboni pripremamo za večer zastrašujućeg filmskog maratona epskih proporcija! Obožavamo horore i ono kolutanje očima kada se glavni glumci bježeći od zombija, serijskog ubojice ili zlih duhova odluče na potpuno nelogične radnje. 

Vjerojatno se pitate kakve veze imaju horor filmovi s online marketingom (??). Činjenica je da čak i najiskusniji marketinški stručnjaci mogu napraviti strašne odluke unutar marketinških kampanja koje se u djeliću sekunde iz bajke nad bajkama mogu pretvoriti u jedan od najstrašnijih horor filmova. 

Pa vjerovali ili ne, osim što nam ponekad utiru strah u kosti, iz horor filmova možemo i nešto pametnog naučiti! Što? Pa vještine preživljavanja :) Ne samo u životu, već i u online prodaji i online marketingu. 

Da ne duljimo, u nastavku otkrivamo 6 lekcija koje svi možemo naučiti iz omiljenih horor filmova i kako se te lekcije mogu primijeniti na marketinške strategije. 

 

1. Halloween (Noć vještica) i The Maze (Labirint: Nemogući bijeg): Upoznajte se s vlastitim okruženjem 

Iako ju je Michael Myers proganjao i uhodio, Laurie (Jamie Lee Curtis) je uspjela preživjeti čak šest Halloween filmova! Kako? Zato što se radnja odvija u njezinom rodnom gradu, što znači da je mogla točno znati gdje se može sakriti i kako najlakše može izbjeći ovog serijskog ubojicu.

Suprotno tome, u hororu The Maze (2010) se pet prijatelja odluči provesti noć u kukuruznom labirintu (koji je bio zatvoren!) kako bi se mogli igrati nešto slično igri lovice. Naravno, ubojica se odluči pridružiti zabavi i svi od reda trče kao muhe bez glave s nadom da će pobjeći ubojici.

Online marketing savjeti
 
Horor lekcija:
Morate biti sigurni da ste stvarno upoznati s online prostorom u kojem se nalaze vaši potencijalni kupci i s mjestima na kojima se oni vole družiti. Isto tako, morali bi biti svjesni da oni koji uglavnom vise na Instagramu nisu isti kao oni koji obožavaju biti na LinkedInu ili pak na Facebooku. Za svaku društvenu mrežu potrebna je i:
  • drugačija strategija,
  • drugačija komunikacija te
  • drugačiji način slanja poruka i promotivnih ponuda. 

Uzmite vremena i istražite svaku društvenu platformu kako bi uspjeli doći do svoje publike. 

2. Alien (Osmi putnik): Napravite marketinški plan i držite ga se

Online marketinški savjeti
Jedna od kardinalnih pogrešaka u horor filmovima je:
  • biti bez plana za preživljavanje ili
  • ne pridržavati se savršeno dobrog plana. 
Ovu pogrešku vidimo u gotovo svakom hororu koji je ikad snimljen. Skupina koja savršeno isplanira svaki korak da bi se nakon nekoliko scena odlučili ne pridržavati ga se ili pak slijepo i mahnitalo bježe od zloćudnog Aliena bez ikakvog smislenog plana. 

Bez ikakvog marketinškog plana osuđeni ste na fatalni pad u bilo kojem pogledu. Na primjer, Google Ads račun bez jasno definiranog proračuna može odvesti svako poduzeće u propast. Marketinške kampanje na društvenim mrežama bez jasno postavljenih ciljeva za generiranje leadova može baciti u smeće na stotine radnih sati. 
 
Horor lekcija:
Umjesto da besciljno trčite nadajući se da ćete po putu osmisliti dobar plan, budite kao Ripley u Alienu i osmislite pametni plan koji će vaš tim razumjeti i kojeg će se pridržavati. To je jedini način da dođete kraja odjavne špice.

3. A Nightmare on Elm Street (Strava u ulici Brijestova): Upoznajte svojeg neprijatelja

Online marketinški savjeti upoznajte konkurenciju
Jedan od najomiljenijih horor klasika zacijelo je “Strah u ulici brijestova”. U ovom slučaju ćemo se usredotočiti na treći nastavak: “A Nightmare On Elm Street III: Dream Warriors” (Strava u ulici Brijestova 3: Ratnici Snova).

To je onaj nastavak u kojem Nancy i Kristen shvate da i one imaju moći u svojim snovima te se sa svojim prijateljima odluče boriti protiv Freddyja. Do ovog nastavka je većina pokušaja da se Freddyja pobjedi završila s Freddyjevom kliše frazom, osmijehom na licu i s groznom smrti. No, u ovom su nastavku djeca otkrila pobjednički način razmišljanja koji jednako dobro funkcionira i u online marketingu: Upoznajte svoje neprijatelje!
 
Horor lekcija:
U redu, ne možemo baš reći da je vaša konkurencija jednako zločesta kao demon koji ubija djecu u snovima, no ipak je važno upoznati konkurenciju.

Što ćete više saznati o njima, dobit ćete i bolji uvid u to kako ih pobijediti. Pratite konkurenciju na društvenim mrežama i u Google tražilici. Saznajte na koje se ključne riječi oglašavaju, iskoristite ih i pobijedite ih :)

4. Scream (Vrisak): Pobogu, prestanite trčati po stepenicama!

Nemojte biti usmjereni na jednu marketinšku strategiju
Svaki put kada ubojica proganja žrtvu, žrtva bježi gore po stepenicama. Zašto? Pa ne mogu nikamo dalje! Zatočeni su! Na primjer, u hororu “Scream”, izgleda kao da Sidney bježi iz kuće, no umjesto toga ona bježi prema gore po stepenicama. Zar stvarno!?
 
Horor lekcija:
U online marketingu se lako uloviti u mrežu misli “Više prodaje, više prodaje, više prodaje”.... Proučite koju vrstu kupaca privlačite i u kojem smjeru želite da se vaše poduzeće razvija. Nemojte napraviti smrtonosnu grešku tjerajući se u kut zbog prevelikog ulaganja napora, a i novaca u samo jednu strategiju bez izlaznog plana. 

Na primjer: U sljedećih 30 dana želimo povećati broj Facebooka pratitelja i do onda ništa drugo nije važno! 

Pronalaženje savršenog miksa marketinških strategija i druženja s online publikom zahtijeva mnogo pokušaja, a i pogrešaka. Ako ćete trčati u samo jednom smjeru vjerojatno ćete se naći u potrazi za prozorom kroz kojeg ćete poželjeti skočiti i spasiti živu glavu.

5. The Blair Witch Project (Projekt Vještica iz Blaira): nemojte se izgubiti u šumi

Nemojte biti bez marketinškog plana
Ponekad odlučivanje o tome kako će izgledati vaša web stranica i u kojem će smjeru ići vaša online ponuda i marketinške strategije, može u vama probuditi isti osjećaj izgubljenosti i straha kao kod djece u Blair Witch projektu nakon što su izgubili kartu u rijeci. 

Možda se niste doslovno izgubili u šumi, ali sigurno ćete se osjećati kao da ste izgubili smjer u kojem svi vaši naporu moraju ići. 
 
Horor lekcija:
Sjajan način da provjerite jeste li na pravom putu je pratiti podatke iz Analyticsa i postupati u skladu s njima.

Pobrinite se da možete pratiti svaku dodirnu točku tijekom korisničkog putovanja tako da možete pratiti što klijente najviše privlači ili odbija. Isto tako su korisne i heatmape (toplinske mape) koje prate aktivnosti na web stranici. Na primjer, možete vidjeti gdje posjetitelji najviše klikaju, koje elemente najviše zaobilaze, jesu li pogledali videozapis…

6. Paranormal Activity (Paranormalno): Tražite duhove?

Upoznajte svoje online publiku
Jeste li gledali filmski serijal Paranormalno? Ukratko, obitelj mora zaštiti svoju kćer od zlog duha koristeći posebni fotoaparat koji može vidjeti duhove.  

Uglavnom, u horor filmovima uvijek postoji netko tko ne shvaća da je njegova kuća ukleta.

“Hmm… Kuhinjska stolica je upravo lebdjela pokraj mene. Mora postojati racionalno objašnjenje za to. “, reče on, nesvjestan da mu je duh par centimetara od lica. 
 
Horor lekcija:
Ako ne možete pratiti posjetitelje svoje web stranice ili web shopa, ne možete mjeriti ni ROI (povrat uloženog) vaših digitalnih napora. Pokušajte pratiti posjetitelje Facebook Pixelom, kolačićima (Cookies) i Google Analyticsom :) 

7. Pozovite istjeričave duhova u pomoć! 

Ako ste se ikada pronašli okruženi žednim vampirima ili vas napadaju duhovi ili pak još uvijek bezglavo trčite kroz online svijet, nazovite nas! Nismo baš istjerivači duhova, no može se reći da smo odlični u spašavanju poslovanja u nevolji :)

 

  • Google Partner
  • Google Street View
  • AdWords certified partner
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts