Vaša kontakt osoba

Andrej Tonković
andrej.tonkovic@arbona.hr
+385 99 2087 404

Top 10 besplatnih Google alata za svako online poduzeće

Objavljeno 24.8.2018 8:27:35
Top 10 besplatnih Google alata za svako online poduzeće
Bilo da ga volite ili mrzite, ipak morate priznati jednu stvar. Google nudi mnoštvo besplatnih i praktičnih alata kojima možete pristupiti samo jednom prijavom.

Ako nas pitate, mi obožavamo Google. 

Pa i vidi se, zar ne? Googleov smo partner, posjedujemo mnoštvo Googleovih certifikata, volimo njegove boje i koristimo apsolutno sve do čega možemo doći.

A najbolje od svega je da su gotovo svi Googleovi alati besplatni! 

Sada sigurno mislite da ako je besplatno onda baš nešto i ne vrijedi. Nipošto! 

Google vam ne daje besplatni tester nakon kojeg vas tjera da morate kupiti godišnju pretplatu kako bi ga i dalje nastavili koristiti. Ne! Google je ovdje u Arboni apsolutni hit i upravo zbog toga želimo podijeliti s vama našu top listu Googleovih besplatnih alata bez kojih vaše marketinške kampanje i vođenje online biznisa više nikada ne bi smjelo biti! :)

1. Google Keyword Planner

Google Keyword Planner sučelje

Izgradnja web stranice i marketinških kampanja bez istraživanja ključnih riječi je zaista iscrpljujuća aktivnost i ono najvažnije - uzaludno trošenje vremena. 

Da bi došli do pravih korisnika s pravim ključnim riječima, morali bi upotrebljavati Google alat za planiranje ključnih riječi.  

Nama se Google Keyword Planner stvarno sviđa. Izuzetno je praktičan, funkcionalan i jednostavan za korištenje. Pitate se kako ga koristiti? Jednostavno! Eksperimentirajte, eksperimentirajte i još malo eksperimentirajte. 

Što više pretraživanja odradite , to ćete više razumjeti kako alat funkcionira. Kada unesete pojam koji nudi širok raspon ideja, kao što je digitalni marketing, dobit ćete listu grupiranih ideja koje možete istražiti još detaljnije. 

Iako broj ukupnih istraživanja nije uvijek točan, svejedno vam može dati predodžbu o tome je li neka ključna riječ popularnija od druge i njezinu približnu cijenu po kliku. 

Da bi pristupili alatu za planiranje ključnih riječi, morate se prijaviti na svoj Google Ads (Google AdWords) račun. Ako nemate otvoren račun, stvaranje računa je besplatno i brzo (tko bi rekao? :))

2. Google Ads (Google AdWords)

Google Ads sučelje

Kad smo ih već spomenuli, red je da kažemo nešto i o njima. No nećemo previše jer smo u prošlim blogovima već dosta pisali o njima :)

Ako ne dobivate dovoljno organskog prometa (online prometa kojeg niste platili), vjerojatno bi htjeli razmotriti mogućnost plaćenih online oglasa. Licitiranjem pravih ključnih riječi možete ostvariti znatnu količinu kvalitetnog online prometa koji će vas itekako zadovoljiti konverzijama.

Preporučujemo da pokušate koristiti napredne opcije ciljanja PPC oglasa kao što su:
  • ciljanje lokacija
  • ciljanje mobilnih i desktop računala
  • povećanje bidova vrijeme kada imate najviše klikova na oglase
  • remarketing
  • ….
Ako su vam sve ove mogućnosti strane, onda je vrijeme da barem mi više ne budemo stranci :) Kontaktirajte nas i krenimo u nove online pobjede!

3. Google Analytics

Google Analytics sučelje

Analiziraj ovo i ono. Što bi bez analiziranja? Hodali kao muhe bez glave. 

Na slijepo bi ciljali publiku, vodili marketinške kampanje koje nemaju smisla i potrošili bi cijelu ušteđevinu na Instagram oglašavanje jer ste prekasno shvatili da se sva publika nalazi na Facebooku. 

Poslovni cilj koji je svima sigurno zajednički je privući što više online pogleda i dobiti što više leadova (kontakata koji potencijalno vode do prodaje). 

S obzirom na to da poslujete online (neki i offline), web stranica može biti izvor mnogih korisnih informacija. Naime, svi su sretni kada leadovi dolaze sami od sebe, no da bi poslovne kampanje zaista bile uspješne, ipak moramo naći izvor tog prometa. 

Moramo znati i koje stranice su najposjećenije, od kuda dolaze online posjetitelji, koje stranice imaju najviše konverzija, a koje najvišu stopu odskakanja (bounce rate), na kojem koraku kupoprodajnog postupka posjetitelji najčešće odlaze i još mnogo toga. 

I ovdje u spas dolaze Google Analyticsi - besplatni Google alat koji može otkriti sve o vašim online posjetiteljima. Svakako preporučujemo da provedete neko vrijeme u njima i naučite kako doći do najkorisnijih uvida u mjerne podatke. 

4. Google Sheets, Google Docs i Google Slides

Google Docs, Sheets, Slides
Stručnjaci za digitalni marketing i voditelji poslovanja, moraju imati osmišljen sustav za praćenje podataka. A možda postoje i situacije kada želite određene informacije podijeliti s članovima tima. U spas dolaze Google online zamjene za cijeli Office paket. 

Google Docs je zadužen za Word datoteke, Sheets za Excel, a Slides za PowerPoint. Ove Googleove aplikacije imaju gotovo iste mogućnosti za uređivanje teksta, tablica i prezentacija, a i samo sučelje je kao Microsoft Office, pa nećete morati trošiti vrijeme na upoznavanje nepoznatog sučelja. 

S obzirom na to da sve radi online, vrlo lako možete:
  • dijeliti dokumente s drugim članovima tima
  • uređivati dokument u isto vrijeme kao i netko drugi
  • sve promjene možete vidjeti u realnom vremenu
  • svi se dokumenti automatski spremaju na Google Drive
  • i još jedna velika prednost - nikada ih nećete slučajno izbrisati ili zametnuti u hrpi drugih datoteka.

5. Google Drive

Google Drive
Nekad smo spremali datoteke na disketu, pa na CD i DVD. U današnje vrijeme, tu su USB-i, eksterni diskovi i cloud servisi koji omogućuju online pohranu svih datoteka na jednom mjestu. 

Njihova najveća prednost je da datotekama možete pristupiti s bilo kojeg mjesta i jednostavno ih podijeliti s drugim članovima tima. 

Google Drive jedan je od onih besplatnih alata koji nudi mnogo toga, no želite li više prostora za pohranu, ipak ćete morati platiti. 

Novi korisnici odmah dobivaju 15 GB online prostora za pohranu, a želite li više prostora tada plaćate:
  • 100 GB - 16 kn/mjesečno ili 139 kn/godišnje
  • 1 TB - 79 kn/mjesečno ili 869 kn/godišnje
Google Drive također ima svoje iOS, Android i desktop aplikacije, a najveća prednost mu je ta što je automatski povezan sa svim Googleovim aplikacijama.

6. Google My Business

Za neke tvrtke je Google My Business sasvim bezvrijedna stvar. No za druge, kao što su lokalne i offline tvrtke, to nije nešto što bi željeli zanemariti. 

Pomoću usluge Google My Business možete lako i besplatno doći na Googleovu listu poslovanja. Osim toga, My Business vam pruža mogućnost pružanja različitih informacija za korisnike, uključujući telefonski broj, adresu i kategoriju poslovanja. 

Prednosti korištenja Google My Businessa su:
  • svoje poduzeće možete izložiti pogledima korisnika koji su zainteresirani za vašu ponudu
  • na temelju podataka koje pružate, online korisnici mogu saznati više informacija o vašoj tvrtki
  • iskoristite odlične slike koje prikazuju koliko je vaša tvrtka jedinstvena
  • prikazuje ocjene korisnika (prednost je ako imate visoke ocjene :))

U stvari, Google My Business je veoma koristan alat za lokalna i offline poduzeća kojima je između ostalog cilj dovesti nove klijente u offline trgovinu. 

Evo primjera kako Google My Business radi. Pretražuje li netko ime vaše trgovine ili djelatnost kojom se bavite, Google će u desktop verziji, vašu trgovinu prikazati s desne strane u rezultatima traženja.

Google My Business na desktop verziji


Na mobilnoj verziji, Google My Business izgleda ovako:
Google My Business mobilna verzija


Ono što je odlično kod desktop verzije je opcija “Pošalji na mobitel” koja, ako ste ulogirani u Google, šalje upute na mobitel kako doći do vas. 

Google My Business na mobitelu

7. Test My Site - Think With Google


Test My SIte - Google besplatni alat

Da bi se rangirali na top pozicijama u Google tražilici, vaša se web stranica mora učitati brzinom munje. Pogotovo kada pričamo o učitavanju stranica na mobilnim uređajima koje je od nedavno Google odlučio vrednovati više nego ikad. 

Za provjeru rada vaše web stranice koristite online alat Test My Site. Nakon nekoliko minuta dobit ćete preporuke za poboljšanja učinkovitosti vaše web stranice na svim uređajima. 

Googleovo preporučeno vrijeme učitavanja stranice je 3 sekunde, što znači da ako se vaša stranica otvara mnogo dulje od toga, većina online posjetitelja će ići dalje.

Unesite svoju email adresu i dobit ćete detaljnu analizu web stranice. Samo izvješće je jednostavno, a pruža vrijedan uvid u Googleovo rangiranje brzine vaše web stranice. 

U slučaju da vam je potrebno detaljnije izvješće o načinu kako Google prikazuje i indeksira vašu web stranicu, preporučujemo alat PageSpeed Insight. 
 

8. Google PageSpeed Insights


Page Speed insigths

Ako imate web developere ili web dizajnere koji zaista žele razumjeti faktore koji mogu ubrzati rad stranice, dajte im (besplatno) alat PageSpeed Insights! 

Sada najnovija verzija prikazuje podatke od točke kada se web stranica počne učitavati pa sve do trenutka kada se u vizualno u cijelosti prikaže korisniku. Isto tako, gleda DOM učitavanje sadržaja, kao i mjerenje kada je HTML dokument učitan i analiziran.

PageSpeed Insights je praktičan u pružanju uvida u način na koji Google indeksira vašu web lokaciju s obzirom na desktop i na mobilne uređaje. 

Evo nekoliko savjeta za optimizaciju brzine učitavanja s PageSpeed Insightsa:
  • izbjegavajte preusmjerenja odredišnih stranica
  • uklonite JavaScript i CSS koji blokiraju prikazivanje na gornjoj polovici sadržaja
  • omogućite kompresiju
  • iskoristite predmemoriju preglednika
  • minimalizirajte CSS
  • minimalizirajte HTML
  • minimalizirajte JavaScript
  • optimizirajte slike
  • ………

9. Google Alerts


Google Alerts

Koliko od vas upotrebljava Google Alerts (Google Upozorenje)? Znate li uopće što je to? Ako želite biti u toku s određenom temom i povezanim informacijama, u Google Alertsu možete primati obavijesti svakog puta kada ključne riječi ili fraze koje ste odabrali imaju nova ažuriranja.

Google Alerts je praktičan alat za jednostavno praćenje ključnih riječi jer svaki put kada se određena ključna riječ spominje na internetu, Google vam na e-mail šalje obavijesti u realnom vremenu.

Naravno, možete odabrati i učestalost primanja e-mailova:
  • jednom dnevno
  • jednom tjedno
  • dobivanje u realnom vremenu

Koristan savjet je da prilikom postavljanja Google upozorenja izbjegavate upotrebu generičkih ključnih riječi. Radije upotrijebite preciznije ključne riječi jer će tada upozorenja biti i relevantnija. 

10. YouTube

YouTube marketing

Ako želite pokoriti internet i konkurenciju odličnim videozapisima, počnite koristiti YouTube kanal koji je u vlasništvu Googlea :)

Ne samo da će vaši videozapisi biti dostupni milijunima YouTube posjetitelja, već će se videozapisi prikazivati i u rezultatima pretraživanja! 

Čak i ako se vaša web stranica ne nalazi na prvoj stranici Google rezultata pretraživanja, možda će se naći vaš videozapis! 


I kao šećer na kraju, ovdje smo mi! Ekipa iz Arbone! Nismo u vlasništvu Googlea, no njegov smo partner :)

Ako vam je potrebna pomoć oko vođenja online marketinških kampanja, slobodno nas kontaktirajte :)

A do onda, nadamo se da ćete isprobati barem jedan od ovih odličnih Googleovih alata!


Instagram marketing ebook
  • Google Partner
  • Google Street View
  • AdWords certified partner
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts