Vaša kontakt osoba

Andrej Tonković
andrej.tonkovic@arbona.hr
+385 99 2087 404

Google i SEO - zaljubljeni par: Kako da Google zavoli vašu stranicu?

Objavljeno 14.2.2019 10:18:49
Google i SEO - zaljubljeni par: Kako da Google zavoli vašu stranicu?
Koliko često tijekom online pretraživanja otiđete na drugu stranicu Googleovih rezultata? Rijetko kad? Nikada? Ako je tako, tada ste jedan od 91% ljudi koji ne odlaze dalje od zadnjeg Googleovog rezultata na prvoj stranici. 

Želite li biti dio ekipe često viđene na prvoj stranici Googleovih rezultata, važno je znati i primijeniti stavke koje Google voli. No budimo realni, to nije lak podvig jer postoji više od 200 čimbenika koji utječu na rang u rezultatima pretraživanja. Unatoč tome neki od čimbenika su toliko važni da bez njih malo koja stranica može funkcionirati.

Zato idemo redom i naučimo korak po korak kako se uspješno udvarati Googleu :)

1. Google detaljno gleda Title tagove

Google voli Title Tagove (naslove). Title tag se nalazi odmah na početku HTML koda te se ne može vidjeti na samoj web stranici, dok ga Google može vidjeti. Google koristi title tag za prvi redak u rezultatima pretraživanja (plavi naslov), a pojavljuje se i na karticama preglednika (tabovima) te kao naslov web stranice kada je bookmarkirate.

Kako napisati dobar title tag
Title tag bi morao:
  • opisivati ono što je na web stranici
  • biti jedinstven za svaku stranicu
  • biti kratak i jasan
  • na samom početku sadržavati ključne riječi
  • biti privlačan za korisnike kako bi uopće kliknuli na njega
  • imati od 35-65 znakova

2. Meta opisima što bolje opišite svaku stranicu

Meta opisima (meta description) detaljnije opisujete sadržaj na web stranici. Također se pojavljuje u rezultatima pretraživanja i to kao opis odmah ispod title taga (naslovne oznake). 
Iako Google ne definira meta opise kao faktor koji direktno utječe na rang web stranice, meta opisi su veoma važni za online korisnike koji u tih dva redaka mogu saznati kakav sadržaj nudite na web stranici. 

Meta opisi također moraju biti jedinstveni za svaku stranicu. Preporučujemo da ne pišete cijele monologe već da meta opise držite na oko 70 do 150 znakova.

3. U linkanom tekstu na web stranici koristite ključne riječi

Google unutar cijelog web mjesta posvećuje veliku pozornost linkovima (poveznicama) zajedno s riječima koje koristite u njima.  

Na primjer, umjesto izraza “klikni ovdje” ili “više informacija” upotrijebite tekst koji sadrži ključne riječi i koji govori korisnicima kamo će otići.
 
“Slobodno se pretplatite na newsletter listu je mnogo bolje od “pretplatite se na newsletter ovdje”.  

4. Koristite opisne alt tekstove u slikama

Sve slike na vašem web mjestu moraju biti optimizirane što između ostalog znači da moraju imati alt tekstove (alternativni tekst). Alt oznake služe za opisivanje slika jer ih Google ne vidi i ne može ih indeksirati kao postojeći sadržaj na web stranici. 

U alt tekst uključite važne ključne riječi kako bi se vaše slike što bolje rangirale u Googleovom pretraživanju slika i kako bi Googleu pokazali relevantnost sadržaja s popratnim slikama.

5. Koristite opisne nazive za slikovne datoteke

Ako se na fotografiji nalazi mobilni uređaj, umjesto generičkog naziva kao što je slika1.jpg koristite naziv samsung-mobilni-uredaj-android.jpg

6. Strukturirana URL adresa je nešto što Google veoma cijeni

Za SEO je bitna struktura web stranice

Ono što je bitno imati na umu je da što je vaše web mjesto bolje organizirano, to će Google lakše indeksirati sve stranice. Potrebna vam je dobra hijerarhija koja se odražava u strukturi navigacije i u URL adresi. 

Na primjer, ako ste web shop s obućom i imate glavnu kategoriju naziva “žene” unutar koje se nalaze čizme, japanke i tenisice, URL adresa koja će se svidjeti Googleu išla bi nekako ovako:
 
https://www.vasa-stranica.hr/zene/cizme ili https://www.vasa-stranica.hr/obuca/zene/cizme

Ova dva primjera će proći mnogo bolje od generičkog naziva stranice kao što je https://www.vasa-stranica.hr/68441jndx.html.

Pišete li blogove ili stvarate novi sadržaj koji nije povezan s vašom online ponudom, obično će se URL adresa automatski formirati prema samom naslovu web stranice, no neki CRM-ovi će dozvoliti korisnicima da sami definiraju URL adresu. U tom slučaju možete upotrijebiti sinonime ključnih riječi iz glavnog naslova (H1) i tako se natjecati za više ključnih riječi.

Na primjer:
 
H1: Kako naučiti klince na vezanje cipela?
URL adresa: https://vasa-stranica.hr/blog/djeca-vezanje-obuce

7. Pravilno koristite HTML oznake - H1, H2, H3…

Kada Google indeksira sadržaj na pojedinoj stranici, on gleda na određene HTML oznake koje mu pomažu definirati glavne dijelove unutar sadržaja. Riječ je o naslovnim oznakama (H1-H6) koje se razlikuju po samoj hijerarhiji.

Tako su:
  • H1: Glavni naslov
  • H2: Podnaslov (drugi naslov)
  • H3: treći naslov
  • i tako sve do H6 naslova.

U naslovnim oznakama preporučljivo je upotrijebiti relevantne ključne riječi za online sadržaj. 

8. Izbjegnite duplicirani online sadržaj

Na web stranici imajte kvalitetni i jedinstveni online sadržaj

Prilikom procjene web mjesta, za Google je visokokvalitetni i jedinstveni sadržaj jedan od važnijih faktora koji utječu na rang stranice u rezultatima pretraživanja. Stoga se pobrinite da vaše web mjesto sadrži zanimljiv i originalan tekst jer se u protivnom online posjetitelji neće predugo zadržavati. 

Kvalitetno napisan sadržaj uz korištenje ispravnih ključnih riječi povećava izglede da će posjetitelji lako pronaći vašu stranicu i da ćete biti vidljiviji Googleu. 

9. Usredotočite se na optimizaciju početne stranice

Početna stranica je najvažnija stranica cijelog web mjesta. Sadržaj i sama struktura početne stranice bi trebala biti lako razumljiva i trebala bi sadržavati sažetak cijelog web mjesta. 

Početna bi stranica također trebala imati glavne ključne riječi raspoređene u:
  • samom naslovu (title tag),
  • naslovnim oznakama (H1),
  • sadržaju i
  • alt tagovima.

10. Web stranica bi trebala biti optimizirana za mobilne uređaje

S pojavom Googleovog mobile-first indexing algoritma, mobilna verzija web mjesta postaje polazna točka indeksiranja te polazna točka za određivanje ranga web stranice. 

Vjerojatno možete i sami zaključiti kako nedostatak mobilne verzije može negativno utjecati na rangiranje web lokacije, pa toplo savjetujemo da već od danas započnete s optimizacijom stranice za mobilne uređaje.

Kratki ljubavni rezime

Neke stvari idu zajedno bez ikakvog propitkivanja. Na primjer, kruh i čokoladni namaz, marmelada i maslac, pa i Google i SEO

Zatreba li vam pomoć oko optimizacije web stranice, slobodno nam se javite. Mi smo u dobrom odnosu s Googleom, a još smo k tome i njegovi partneri ;) 

Ljubav je moćna stvar, pa zašto je ignorirati? :)    

  • Google Partner
  • Google Street View
  • AdWords certified partner
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts