Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona.info
+385 99 774 50 84

Što je nagradni natječaj, a što nagradna igra?

Često na društvenim mrežama možete susresti, tzv. “giveaway”, postove gdje se nešto daruje pri čemu je potrebno ispuniti određene definirane uvjete.

Jedan od popularnijih načina izgradnje online zajednice na društvenim platformama svakako su nagradne igre ili nagradni natječaji. Prilikom osmišljavanja kako povećati pozornost korisnika uvijek dođe odluka na neko darivanje koje će zasigurno privući korisnike, pogotovo ako su uvjeti za sudjelovanje jednostavni.

Međutim, upravo zbog toga često nailazimo na svakojake nagradne natječaje i nagradne igre koji nisu u skladu s propisanim zakonima Republike Hrvatske.



Nagradne igre:

  • rade se zbog promidžbe proizvoda i usluga
  • sadrže elemente sreće
  • organizator nagradne igre je trgovačko društvo ili druga pravna i fizička osoba poduzetnik koja je u RH upisana u obrtni registar ili registar trgovačkog suda
  • potrebno je nagradnu igru prijaviti nadležnom ministarstvu
  • pravila nagradne igre jesu uvjeti pod kojima se priređuje nagradna igra, a primjenjuju se nakon odobrenja Ministarstva financija
  • potrebno je raditi prema propisanim zakonima RH
  • naknada je 5% od ukupnog nagradnog fonda koji priređivači plaćaju prije izdavanja odobrenja u korist HCK
  • fond nagrada - dobra ili usluge koji se ne mogu zamijeniti za novac
  • organizator natječaja dodjeljuje dobitnike nagradnih igara slučajnim odabirom, sukladno pravilima nagradne igre

Nagradni natječaj:

  • prihvaća elemente kreativnosti
  • ne mora se prijavljivati drugim institucijama
  • potrebno napisati pravila nagradnog natječaja - tko nagradni natječaj organizira, točno vrijeme trajanja, kako sudjelovati, koje su nagrade i vrijeme proglašenja pobjednika
  • što se točno može osvojiti - nagradu je potrebno detaljno opisati
  • osigurati fair play igru za sve korisnike
  • naglasite tko može sudjelovati
  • primjer: najbolja slika, najbolji komentar i sl.
Svaka platforma ima također svoje zakonitosti koje je dobro proučiti prije provođenja nagradnog natječaja. Za Facebook pročitajte uvjete ovdje, a za Instagram ovdje.

Za vrijeme trajanja nagradne igre ili nagradnog natječaja budite spremni na različite nepredvidive situacije, redovito pregledavajte odgovore, pripazite na lažne profile i “lovce na nagradne igre”, promovirajte objavu putem like-ova.

Također, napomenite korisnicima kada i u kojim slučajevima se prikupljaju njihovi osobni podaci. Ne smijete prikupljati osobne podatke korisnika bez njihova pristanka, odnosno bez da mu to u uvjetima nagradne igre ili nagradnog natječaja ne napišete.

Zapamtite: zabranjeno je uvjetovanje Share-a u sklopu nagradne igre dok su like-ovi i komentari prihvatljivi. Prilikom postavljanja uvjeta nagradne igre pripazite na propisane zakone jer u nekim slučajevima jedna prijava je dovoljna da se dođe do kazne, a to nitko ne želi zar ne?
 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM