Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona.info
+385 99 774 50 84

Google savjet o starom sadržaju: ukloniti, ažurirati, postaviti “noindex” ili ga jednostavno ostaviti takvim kakav je?

Znamo da želite što bolju poziciju u Google organskim rezultatima pretraživanja i zato je odgovor na postavljeno pitanje još teži. On glasi - ovisi što želite. Možete ukloniti sadržaj stranice, postojeće funkcionalnosti, fotografije ili sadržaj ažurirati ili jednostavno ostaviti i dopustiti Googleu da pretražuje postojeći sadržaj i na temelju njega i dalje održi poziciju. Ali što biste zapravo trebali učiniti?
  • Što učiniti sa starim člancima objavljenim na web stranici?
U slučaju da je starija, web stranica sadrži veliki broj stranica s različitim sadržajem čije ključne riječi imaju brojnu povijest pretraživanja i dobre pozicije, Google-a i SEO-a. Tada ne biste htjeli da stranica koja ima takav relevantan sadržaj nestane iz rezultata pretraživanja. Izmjena postojećeg sadržaja koji i dalje unatoč starosti generira velik broj posjeta ne bi trebala biti mijenjana.
  • Mislite da je potrebno proći kroz stare blogove, objave i ažurirati ih?
To je teško izvedivo. Pogotovo ako imate tisuće i tisuće priča stvaranih nekoliko godina. Prijedlog je jasan, sadržaj ostaje. Ono što je važno naglasiti, postoji mogućnost da bi vam rangiranje u rezultatima Google tražilice moglo biti bolje ako bi neki dio starijeg sadržaja stranica uklonili. Za takve stranice za koje imate konkretne podatke da ne doprinose ostvarivanju željenih broja posjeta i popratnih rezultata poželjno je ukloniti ih kako ne bi zauzimali resurse prilikom prolaska algoritma kroz stranicu (eng. crawlanja), ali na vama je izbor.

Dobro je što se na internetu mogu pronaći različite stvari, ali nije cilj zadržati baš sve. Npr. možete jednostavno držati indeksirane stranice s kategorijama i pomoću “noindex” dotjerati članke (možda na temelju godišnjih prikaza ili bilo koje metričke vrijednosti za koju smatrate da je korisna) za koje ne želite da se prikazuju na Google pretraživanju, ali da ostanu dostupni korisnicima jednom kada dođu na web stranicu. Tako, ako netko želi pronaći neki članak, može ga i dalje, neizravno, tražiti u naslovu.

Glavna preporuka stoga bila bi usredotočiti se na kreiranje novog sadržaja (jer upravo to - potencijalno - pokreće vidljivost i promet vaše web lokacije). Što se tiče starijeg sadržaja, ne postoji jednostavan odgovor koji djeluje na svim web lokacijama. Svaka web stranica za sebe generira različit broj posjeta i traži različit pristup. Na određenim web stranicama koje imaju veliki broj stranica sa sadržajem koji je kratak, poželjno je napraviti ažuriranje dodavanjem većeg broj ključnih riječi te povećanjem obujma aktualnog sadržaja.

Pretpostavlja se da Google toliko ne pretražuje stari sadržaj, pa vjerojatno nećete uštedjeti puno u smislu općeg pretraživanja. U pogledu indeksiranja, također pokušavamo otkriti što ima smisla držati indeksirano, tako da se najvjerojatnije ni to neće značajno promijeniti. Hoće li ostatak web mjesta rangirati bolje? Pod pretpostavkom da je uglavnom vaš novi sadržaj rangiran, onda vjerojatno ne. Ako s druge strane imate tonu sadržaja koji također donosi veliku vidljivost, onda možemo zamisliti da “očišćeno mjesto” olakšava prepoznavanje korisnog.

Općenito, SEO-vci na mnogim velikim web lokacijama, s puno sadržaja provode vrijeme prolazeći kroz stare priče. I ili ih ažuriraju, uklanjaju ili postavljaju “noindex”.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM