Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona.info
+385 99 774 50 84

Koje opcije optimizirati na checkout obrascu kako bi se povećala web shop prodaja?

Svaki web shop ima za cilj što više svojih posjetitelja pretvoriti u svoje kupce. Međutim, ponekad nudeći previše mogućnosti ili tražeći previše podataka može rezultirati smanjenjem broja konverzija.

Checkout obrazac obično se sastoji od nekoliko koraka i završna je faza u procesu kupnje. Važno je da bude jednostavan, jasan te da izgleda sigurno.

Kako bi se smanjio broj odustajanja korisnika na ovom koraku, ovdje su preporuke u skladu s najboljim UX praksama:
  • podijeliti obrazac na više koraka s obzirom da je predug
  • mogućnost prijave / registracije / kupnje kao gost
  • ne vraćati korisnika na prethodne korake
  • optimizirati obrasce
  • dodati pojedinosti o narudžbi
  • izmijeniti tekst CTA buttona

Podijeliti obrazac na više koraka da nije predug

Podijeliti obrazac na nekoliko koraka (Podaci o dostavi / Način plaćanja / Potvrda o narudžbi) i prikazati indikator napretka kako bi korisnik znao koliko mu je točno koraka preostalo do završetka narudžbe.

Mogućnost prijave / registracije / kupnje kao gost

U prvom koraku checkout obrasca potrebno je korisnicima ponuditi mogućnost prijave / registracije / kupnje kao gost kako bi imali dovoljno izbora za ostavljanje osobnih podataka potrebnih za dostavu proizvoda.
Potrebno je navesti benefite svakog od načina prijave. To znači, ako se korisnik registrira potrebno je istaknuti benefite koje time dobiva, npr.:
  • Praćenje tijeka narudžbe
  • Kompletan pregled dosadašnjih kupnji

Povratak na prethodni korak

Checkout proces treba biti linearan, ne smije se korisnika vraćati na neki od prethodnih koraka.
Preporuka je da se korisniku omogući povratak na prethodni korak klikom na korake u traci napretka ili klikom na gumb povratka u browseru.
Kada na web stranici postoji traka napretka, korisnici točno znaju što ih u kojem koraku očekuje i koliko je koraka preostalo do završetka narudžbe.

Pojedinosti o narudžbi

Prije predaje narudžbe, potrebno je ponoviti pojedinosti o narudžbi, uključujući količinu, proizvode i ukupne troškove. Potrebno je prikazati i trošak dostave i vrijeme isporuke.

Tekst CTA buttona

Tekst CTA buttona “Nastavi” / “Primijeni” / “Završi” je generički i potrebno ga je proširiti kako bi korisnici jasno znali što će se dogoditi u sljedećem koraku. Prijedlog je uvijek ih optimizirati i detaljnije specificirati poput: “Idi na naplatu”, “Završi narudžbu” / “Predaj narudžbu”.

Ako niste sigurni koliko mogućnosti ponuditi posjetiteljima uvijek odaberite manji broj. Ako u budućnosti budete htjeli dodati još, napravite A/B testove.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM