Česta pitanja

Optimizacija za tražilice

Što je to Content marketing?

Content marketing je marketinška tehnika stvaranja i distribucije vrijednog, relevantnog i dosljednog online sadržaja koji će privući i pridobiti jasno definiranu publiku s krajnjim ciljem konverzije - kupnja proizvoda ili usluga, pridobivanje novih newsletter pretplatnika i što je najvažnije, dobivanje lojalnih klijenata. 

Content marketingom možete stvoriti vjerne klijente

Već ste mnogo puta čuli za pojam Content marketing, no vi i dalje ne znate što to točno znači, a previše vam je neugodno pitati nekoga. Čestitamo, ovaj članak je kao stvoren za vas!

Content marketing svodi se na davanje informacija.

Drugim riječima, to je marketing kroz kojeg poslovanja razmjenjuju obrazovne, zabavne i pronicljive informacije koje će u konačnici čitateljima dati određenu vrijednost i poboljšati njihove živote. 

To može biti u obliku promjene osobnog ponašanja ili, kako se većina poduzeća nada, u obliku odluke na kupnju. 

Ovdje se ne radi o prisiljavanju online korisnika da nešto kupe, već se korisnicima želi pomoći (tj. usmjeriti ih) na najbolji mogući put do određene akcije (npr. kupnja).

“Svrha Content marketinga je privlačenje i zadržavanje klijenata tako da konstantno stvaramo relevantan i vrijedan sadržaj s namjerom mijenjanja ili poboljšanja ponašanja potrošača. To je kontinuiran proces koji mora biti uključen u cjelokupnu marketinšku strategiju.” Content Marketing Institute

5 primjera Content marketinga 

Što je to content marketing?

Postoji toliko vrsta Content marketinga koliko postoji i sadržaja - previše da bi ih mogli opisati u jednom članku. Iz tog smo razloga za vas izdvojili 5 najpopularnijih primjera Content marketinga s kojima je, ujedno, i najbolje započeti.


1. Blogovi


Na prvom mjestu su svakako blogovi. Za mnoga poslovanja, blogovi su središnji dio Content marketinške strategije. I postoje dobri razlozi zašto je to tako:
    
  • blogovi ne iziskuju previše vremena za pisanje
  • 
  • Google ih lako indeksira
  • 
  • online korisnici ih vole čitati i dijeliti
  • 
  • brzi su način pružanja vrijednosti uz relativno nisku cijenu.
Blogovi su idealni za izgradnju odnosa s čitateljima, što na kraju može rezultirati dobivanjem vjernih kupaca i dobivanjem više konverzija. Jedini uvjet je da redovito objavljujete blogove.


2. Sadržaj dugih forma


Duge forme koje su besplatne i dostupne online, fantastičan su način za izgradnju vrijednosti vašeg brenda i poslovanja te za povećanje newsletter pretplatnika i sljedbenika na društvenim mrežama. Sve što trebate učiniti jest reći “Pretplatite se na newsletter kako bi vas obavijestili kada izađe novo poglavlje našeg vodiča!”

Vodiči su jedan od najboljih tipova sadržaja u obliku dugih formi i mnoge ih tvrtke odvajaju od redovitog bloga. 

Ovaj sadržaj neće imati samo 1.000 riječi, već će ih imati 5.000-15.000. Bit će ovdje nekoliko poglavlja, svako na vlastitoj URL adresi. Sadržaj u obliku dugih formi nudi veliku vrijednost jer korisnici ne moraju ići drugdje kako bi saznali više informacija o nekom predmetu jer ste ih vi doslovno sve prekrili.

3. eBooks (e-knjige)

Seo Ebook

Na početku e-knjige izgledaju pomalo zastrašujuće, no kada ih napišite prvi puta, shvatit ćete da vrijede truda. Naime, e-knjige su pravi magneti za povećanje online publike, newsletter pretplatnika i za pridobivanje novih klijenata.

E-knjige mogu imati 5 stranica, a mogu ih imati i 30! No sve u svemu, moraju ponuditi neku vrijednost. Preporučujemo da izbjegavate promociju svojih usluga i proizvoda. Iako svoj proizvod možete ponuditi kao rješenje problema, to ne bi smjelo zauzimati više od 10% sadržaja knjige.


4. Case Study (studija slučaja)


Case Study su detaljni pregledi koji pokrivaju određeni scenarij ili primjer uspješne kampanje kako bi čitatelje opskrbili znanjem i novim informacijama.  Ovaj tip sadržaja je odličan iz nekoliko razloga:
    
  • pomaže vas definirati kao poduzeće koje zna što radi
  • 
  • ulijeva povjerenje u vaše poslovanje
  • 
  • jedinstveni su (nijedno poslovanje ne može imati jedan te isti case study)
  • 
  • mogu se dijeliti

Studije slučaja su najučinkovitije kada prate prilično jednostavnu formu pisanja:
    
  • sažetak studije
  • 
  • objasnite problem ili hipotezu
  • 
  • objasnite svoje rješenje
  • 
  • prođite kroz rezultate
  • 
  • objasnite zašto su rezultati važni.


5. Infografike

Inforafika je dio content marketinga

Infografike omogućuju da hrpu dosadnih podataka i statistika prenesete na umjetničko platno i učinite ih vizualno zanimljivima i lako probavljivima. 

Na primjer, ako imate 15-ak različitih statistika iz studije slučaja, što bi radije vidjeli?  
    
  • infografiku s vizualnim prikazom grafova i statistika ili
  • 
  • listu statistika.

Naravno, odgovor je zabavnu infografiku :)

Infografike su odlične za online dijeljenja, pa vrlo lako mogu postati viralne. Osim toga, ako omogućite “embedanje” infografike, u nju će biti ugrađen povratni link (backlink), koji će vam dijeljenjem donijeti veliku vrijednost u pogledu Googlea i SEO optimizacije. 

Što se tiče tematike, postoji mnogo tipova infografike, no u nekoliko stvari uvijek morate biti dosljedni. 

Na primjer:
    
  • dizajn bi morao biti jednostavan i čist
  • 
  • koristite što više praznog prostora
  • 
  • organizirajte sadržaj u posebne sekcije
  • 
  • naslov infografike mora ukratko objasniti o čemu se točno radi u infografici.

I što mislite? Koji tip Content marketinga je najbolji za vas? Preporučujemo da svakako započnete sa stvaranjem zanimljivih blogova, a dalje, tko zna? :)
Elena Majer