Vaša kontakt osoba

Andrej Tonković
andrej.tonkovic@arbona.hr
+385 99 2087 404

Što predstavlja Googleov mobile first indexing?

Mobile first indexing je Googleov novi način indeksiranja stranica koji je svjetlo dana ugledao početkom 2018. godine. Google sada tijekom indeksiranja web mjesta na prvo mjesto stavlja mobilnu verziju web mjesta i prema njoj određuje njezin rang u rezultatima pretraživanja. Dakle, možemo zaključiti da će web mjesta bez optimizirane mobilne verzije dobiti nisku ocjenu od strane Googlea i da će tako teško stvoriti konkurenciju u online svijetu.

Kako funkcionira Mobile first indexing?

Google se odlučio za mobile first indexing zato što sve više pretraživanja dolazi iz mobilnih uređaja te zbog toga što želi pružiti što bolje iskustvo za svoje korisnike. 

Mobile first indexing radi upravo po principu iz samog naziva - “prvo indeksirana mobilna verzija web mjesta”. Dakle, ovaj način indeksiranja stranica ne znači da će Google jedino indeksirati mobilnu verziju web mjesta, već će njoj dati veću vrijednost. 

Web mjesto za desktop uređaje također može biti dio procesa indeksiranja, no nedostatak prilagođenosti za mobilne uređaje mogao bi negativno utjecati na rangiranje cijelog web mjesta. S druge strane će web mjesto s odličnim mobilnim iskustvom imati veće izglede za bolju Googleovu ocjenu čak i prilikom pretraživanja na desktop uređajima. 

Proces Googleovog first mobile indexing načina indeksiranja

Što mobile first indexing znači za vas s obzirom na vrstu mobilnog iskustva?

Sve ovisi o tome na kojoj razini pružate korisničko iskustvo na mobilnim uređajima. Općenito govoreći, postoje tri vrste korisničkog iskustva i Googleov novi način indeksiranja web stranica to uzima u obzir. 
  1. Responzivne stranice. Najbolja opcija. U idealnom slučaju sav sadržaj mora biti dostupan na desktop i na mobilnoj verziji te bi korisničko iskustvo moralo biti jednako. Svaki isključeni sadržaj će negativno utjecati na web mjesto. 
  2. Dinamičko posluživanje web mjesta. Nudite li različiti doživljaj između desktop i mobilne stranice, morate raditi dvostruki posao. Riječ je o dvije verzije istog web mjesta koje treba održavati. Ako nećete često ažurirati sadržaj na obje verzije, to će vam se samo obiti u glavu. Ono što je dostupno na mobilnim uređajima, mora biti dostupno i na desktop uređajima. 
  3. Zasebna URL adresa za mobilne uređaje. S dva potpuno različita web mjesta za mobilno i desktop iskustvo, morate odraditi mnogo posla. Sadržaj, alt tagovi, videozapisi, meta opisi, title tagovi… svi bi ovi elementi morali biti jednaki u obje verzije. Isto tako, mobilna i desktop verzija web mjesta mora biti međusobno mapirana. Važno je napomenuti kako Google zahtijeva samo ekvivalentne verzije meta podataka, a ne identične. 
Tipovi korisničkog iskustva na mobilnim uređajima

SEO i mobile first indexing

Responzivna web mjesta bi u svakom slučaju morala nastaviti pružati što bolje korisničko iskustvo na mobilnim uređajima. Oni koji koriste dinamička posluživanja i odvojene URL adrese za mobilne i desktop uređaje moraju:
  • Optimizirati title oznake i meta opise. Meta podaci ne moraju biti isti, ali moraju biti slični.
  • Pobrinuti se da obje verzije imaju jednak sadržaj čak i ako je skriven
  • Provjeriti da se naslovi i sadržaj točno pojavljuju na obje verzije
  • Strukturirani podaci na desktop verziji moraju biti povezani s mobilnom verzijom 
  • Hreflang oznake moraju voditi na pravo mjesto. Za zasebne URL adrese, sve oznake na desktop verziji moraju voditi na desktop verziju te mobilne hreflang oznake moraju voditi na mobilnu verziju. 
  • Ako imate zasebne URL adrese, provjerite ima li robots.txt datoteka definirana jednaka pravila.

Google daje veliku važnost mobilnim stranicama, a vi? Imate li dodatnih pitanja slobodno nam se javite. Naš SEO tim ima odgovore na skoro sva pitanja :)
 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • AdWords certified partner
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts