Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona.info
+385 99 774 50 84

Što su povratne veze, popularnog naziva “backlinks”?

Povratne veze ili backlinkovi (poznati su i kao "ulazne veze", "dolazne poveznice" ili "jednosmjerne poveznice"), a predstavljaju veze s jedne web stranice na drugu web stranicu.

Već smo pisali o tome koliko SEO linkbuilding utječe na pozicije te zašto Google i druge glavne tražilice razmatraju povratne veze kao pozitivni "glasovi" za određenu stranicu. Stranice s velikim brojem povratnih veza svakako su bolje rangirane u rezultatima pretraživanja od onih koje nemaju backlinkova.

Zašto su povratne veze važne?

Odgovor je jednostavan. Zato što govore kako je sadržaj na stranici prema kojoj pokazuju vrijedan, vjerodostojan i koristan. Što više povratnih veza imate, stranica će se bolje rangirati na Google-u.

Google neprestano radi promjene u svom algoritmu, ali povratne veze i dalje ostaju jedan od ključnih faktora rangiranja. Pokazuju to i nova istraživanja iz siječnja 2021. godine.

Koje su vrste povratnih veza značajne?

Nisu sve povratne veze jednake. Drugim riječima, ako se želite rangirati više u rezultatima pretraživanja, usredotočite se na kvalitetne povratne veze.

Istraživanjem se došlo do zaključka da sve visokokvalitetne povratne veze imaju iste ključne osobine:
  • Dolaze s pouzdanih, autoritativnih web stranica
  • Sadrže ciljanu ključnu riječ za Anchor tekst poveznice
  • Web lokacija (i stranica) koja vas povezuje sadržajno je povezana s vašom web stranicom
  • Poveznica treba imati “dofollow” atribut
  • Veza je s domene koja se prije nije povezala s vama
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM