Vaša kontakt osoba

Andrej Tonković
andrej.tonkovic@arbona.hr
+385 99 2087 404

Što su rich snippeti i zašto bi ih trebali upotrebljavati

Rich snippeti su posebni rezultati u Google rezultatima pretraživanja. Oni uključuju dodatne informacije koje nisu pohranjene u meta opisu web stranice. Rich snippeti se pohranjuju kao strukturirani podaci u izvornom kodu pomoću posebnih oznaka (markups).

Rezultati s rich snippetima u Googleu

Sigurno ste čuli za rich snippete, no znate li što su? Jesu li važni? Možete li ih i vi koristiti? Postoji li veza između njih i SEO-a? To su zaista dobra pitanja koja zaslužuju i odgovore.

Što su rich snippeti?

Rich snippeti ili po našem hrvatskom prijevodu bogati isječci, su posebni rezultati u SERP-u (rezultatima pretraživanja na tražilici) koji izgledaju drugačije od tipičnih rezultata pretraživanja. Oni uz uobičajenu strukturu rezultata pretraživanja (naslov, link i opis) sadrže dodatne informacije i slike.

Rich snippeti u Google rezultatima pretraživanja

U ovom snippetu možete vidjeti:
  • sliku torte od sira, 
  • ocjenu recepta, 
  • broj recenzija i
  • vrijeme potrebno za pripremu recepta.

Rich snippeti sadrže mnogo više informacija od uobičajenih rezultata. Zato se i nazivaju “bogatim isječcima”. Snippeti zbog bogatog sadržaja ovaj rezultat čine istaknutijim od ostalih rezultata u Google tražilici te tako povećavaju vjerojatnost da će korisnici kliknuti na njega.

Vrste informacija za rich snippete

Naravno, recepti nisu jedino vrsta rich snippeta koju Google omogućuje. Google voli organizirani sadržaj te je rich snippete podijelio na:
  • autori
  • osobe
  • cijene
  • tvrtke
  • događaji
  • organizacije
  • glazba
  • videozapisi
  • procjene
  • inventar
  • slike
  • recepti. 

Korištenje rich snippeta za SEO

Prema Googleu, rich snippeti ne utječu na rangiranje web lokacije, stoga se oni ne smatraju faktorima samog rangiranja. 

No rezultati obogaćeni rich snippetima imaju mnogo prednosti za SEO:
  • Veća pozornost. Rich snippeti na Googleu ili drugim tražilicama zbog svoje strukture privlače pažnju korisnika. Na taj se način vaši rezultati ističu od konkurentskih rezultata pretraživanja.
  • Veća stopa klikova. Zahvaljujući strukturi rich snippeta, CTR (stopa klikova) je značajno veći uz odgovarajuće povećanje online posjeta. Osim toga, veći CTR je i važan pozitivan signal za rangiranje na tražilicama.
  • Veća relevantnost. Budući da rich snippeti prikazuju dodatne relevantne informacije, veći su izgledi da će korisnici kliknuti na rezultat. Ako je Google otkrio da je pretraživanje pojma “torta od sira” povezano s temom “prehrambeni proizvodi”, “kulinarstvo” i web stranica je označena kao “recept”, sadržaj na toj stranici će vjerojatno biti relevantniji od stranice koja nije odgovarajuće identificirana. 
  • AMP web mjesta. Ako web mjesto ima omogućen AMP, strukturirani podaci mogu poboljšati prikaz stranice.
Naš je savjet da pametno i razumljivo organizirate što je moguće više sadržaja. Što se tiče SEO-a, važno je da se što više online sadržaja razlikuje po entitetu. Također, imajte na umu da tražilice pomoću rich snippeta bolje razumiju online sadržaj na stranici pa će takvu web stranicu prije prikazati u rezultatima pretraživanja.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM
  • FB
  • Facebook Certified Planning Professional Badge