14 faktora SEO optimizacije mobilnih aplikacija koje ne smijete zanemariti

Objavljeno: 17.08.2017. | 4 minute čitanja

Kako se u zadnjih nekoliko godina digitalna interakcija značajno seli s desktop računala na mobilne uređaje, broj globalnih korisnika mobilnog interneta pretekao je broj globalnih korisnika desktop interneta. I to u 2014. godini!

Danas taj jaz raste sve više i više i to, naravno, u korist korisnika koji internetu pristupaju preko mobilnih uređaja.

U takvom su se okruženju mobilne aplikacije promaknule u jedan od najznačajnijih proizvoda i medija preko kojih korisnici koriste digitalne usluge, a ako pogledamo retroaktivno, sa sigurnošću se može zaključiti da su se neki od glavnih trendova internet marketinga u 2016. godini ostvarili (posebice oni koji se tiču mobilnog marketinga).

Yahoo tako procjenjuje da 90% vremena koje provodi na mobilnom internetu, korisnik provodi u aplikaciji.

Taj podatak - 90% ukupnog vremena - ključan je element pri odluci hoće li poduzeće razviti svoju mobilu aplikaciju ili će se ograničiti samo na stranice koje su mobilno optimizirane.

 

OPTIMIZACIJA MOBILNIH APLIKACIJA ZA TRAŽILICE


O optimizaciji mobilnih verzija web-stranica već smo pisali. Ključna je informacija da je početkom 11. mjeseca 2016. godine Google započeo s indeksiranjem mobilnih verzija webova te će u budućnosti promijeniti svoj fokus s desktop sadržaja na mobilni sadržaj.

Tada smo iznijeli 6 glavnih savjeta za učinkoviti SEO mobilnih verzija web-stranica u 2017. godini, a sve s ciljem ostvarivanja uspješnog rangiranja u rezultatima mobilnog pretraživanja, što također predstavlja važan element sveobuhvatne strategije mobilnog marketinga.

Ovaj će blog post obraditi ključne elemente koji imaju značajan utjecaj na rangiranje mobilnih aplikacija u rezultatima pretraživanja tražilica.

Samo PPC oglašavanje mobilne aplikacije nije dovoljno za izniman marketinški uspjeh već je kvalitetan SEO glavni preduvjet za visoku organsku poziciju mobilne aplikacije.

Stoga donosimo 14 najvažnijih faktora koji značajno utječu na (ne)kvalitetu ranga mobilne aplikacije na SERP-u:
 

  1. Količina pozitivnih reviewa ima snažan utjecaj,
  2. Značaj odnosa pozitivnih i negativnih reviewa (npr. ako pozitivnih reviewa ima 95 % a negativnih samo 5 %),
  3. Pozitivan utjecaj količine preuzimanja aplikacije,
  4. Download velocity - uzmimo sljedeći primjer: aplikacija A je prethodnih 90 dana imala 500 preuzimanja, aplikacija B je prethodnih 90 dana imala 100 preuzimanja, ali zadnjih 10 dana aplikacija A ima 30 preuzimanja dok aplikacija B ima samo 60 preuzimanja. To je indikator da aplikacija B možda ulazi u trending fazu i unatoč tome što ima ukupno manje downloada može ostvariti bolji ranking.
  5. Ako je aplikacija u Play Storu izlistana pod "most popular",
  6. Link s web-stranice homepage prema stranici aplikacije ima pozitivan utjecaj,
  7. Anchor text linkova prema stranici aplikacije također ima utjecaj te je dobro da sadrži ključnu riječ,
  8. Opis (description tag) aplikacije također mora imati relevantne ključne riječi. U nastavku slijedi prikaz različitih tagova prema vrsti platforme:
    • App Store: Dugi opis (Long description): do 4000 znakova
    • Google Play: Kratki opis (Short description): do 80 znakova, dugi opis (Long description): do 4000 znakova
  9. Aplikacije se moraju postaviti u odgovarajuću kategoriju na App store ili Play Store,
  10. Riskantnija taktika je postavljanje aplikacije u kategoriju kojoj ne odgovara u potpunosti, već u kategoriju koja je dosta slična, ali ima slabiju konkurenciju. Tada su šanse puno veće da će je više ljudi vidjeti/preuzeti/koristiti.
  11. Mali utjecaj na ranking ima i društvena aktivnost stranice za download aplikacije,
  12. Utjecaj ima i takozvani freshness - koliko često se aplikacija updatea,
  13. Naslovi (title) u App Storeu mogu biti do 75 znakova, a u Google Playu do 30 znakova. Ipak, predlažemo da se naslovi pišu do 20 znakova jer se u dosta slučajeva naslovi aplikacija prikazuju u malim boxevima zbog čega su skraćeni što umanjuje CTR i broj preuzimanja te posljedično ima utjecaj na loš ranking u tražilicama.
  14. Podaci koji se mogu unijeti na 2 najpopularnije platforme su:    
  • App Store: App naslov (title), App kategorija (category), ključna riječ (keyword), App opis (description), naziv Developera,
  • Google Play: App naslov (title), App kategorija (category), App opis (description), naziv Developera.

Sa sve većim značajem mobilnih aplikacija, ali i pojačanom konkurencijom developera, SEO mobilnih aplikacija je ključan element marketinške strategije kako bi se istaknuli u usporedbi s ostalima.


Podijeli na:
Elena Majer