Česta pitanja

Google Ads

Kako povezati Google AdWords i Google Analytics račun

Google AdWords odličan je alat koji daje sirove, neobrađene podatke kao što su potrošeni budžet, broj klikova, broj pojavljivanja i broj konverzija. Povezivanjem Google AdWordsa s Google Analyticsom možete saznati što se dogodilo između klika i konverzije i kako su korisnici stupili u interakciju s vašom stranicom. To su sva bitna saznanja za optimizaciju stope konverzije i troškove oglašavanja.

Zašto povezati AdWords s Analyticsima?

Iako Google AdWords nudi hrpu uvida u samu uspješnost oglasa, Google Analytics ide korak dalje i daje nam podatke vezane uz ponašanje publike na web stranici i landing stranicama.

Tako možete saznati:
    
  • koje stranice imaju najduže i najkraće sesije
  • 
  • koje landing stranice imaju najbolje i najlošije stope napuštanja početne stranice
  • 
  • gdje se korisnici zadržavaju
  • 
  • na kojem koraku korisnici najčešće odustaju
Analyticsi također mogu identificirati cijeli Customer Journey (put korisnika) i sve korake koje je korisnik odlučio proći prije nego se pretvorio u kupca.

Analytics prati društvene mreže, PPC oglase, newslettere i ostale kanale kako bi utvrdio koliko su AdWords oglasi sudjelovali i bili učinkoviti u pretvorbi korisnika u kupca.

Isto tako, Google Analytics može povezati e-commerce transakcije kako bi izradili dinamičke oglase za dinamički remarketing. Ako niste znali, dinamički remarketing  prikazuje oglase onih proizvoda koje su posjetitelji prethodno gledali na web stranici, čime posjetitelje zapravo podsjećamo da se vrate i dovrše kupnju.

Povežite AdWords račun s Analytics računom

    
  • Otvorite Google Analytics
  • 
  • Kliknite na Admin
  • 
  • Izaberite račun i property koje želite povezati s AdWords računom
  • 
  • Pod sekcijom Property, kliknite na “AdWords linking”

Povezivanje AdWords računa s Google Analyticsom

    
  • Kliknite na + NEW Link Group

Koraci za povezivanje AdWords i Analytics računa
 

    
  • Izaberite korisničke račune koje želite povezati
  • 
  • Upišite ime grupe
  • 
  • Uključite sve web lokacije na kojima želite AdWords podatke
  • 
  • Kliknite na “Poveži račune” (Link Accounts)
Dodatni koraci: Po želji, možete omogućiti Google Display Network Impression Reporting. Ako uključite ovaj izvještaj, moći ćete vidjeti broj prikazivanja Display oglasa, prikazivanje bogatih oglasa (rich media display ad), broj display oglasa koji su bili direktno vidljivi na stranici, broj Display oglasa koje su korisnici zaista vidjeli i još mnogo toga.

Povezivanje Display oglasa s Analyticsima
 

Kako se razlikuju Google Analytics i Google AdWords konverzije?

Ako primijetite odstupanja u podacima između Google Analyticsa i Google AdWordsa, niste jedini i nemojte brinuti da ste krivo povezali račune.

Stvar može biti u sljedećem:


Razlog #1: Atribucije prema pojedinim kanalima vs. atribucije prema Omni kanalima


AdWords prati ono što je poznato kao atribut jednog kanala, što znači da prati uspješnost jedinstvenog marketinškog kanala - plaćenog oglašavanja putem Googlea.

Google Analytics prati društvene mreže, organski, plaćeni i izravni promet, - sve što zapravo čini platformu za atribuciju omni kanala.

Koja je razlika između atribucije jednog kanala i omni kanala? Ako je netko putem AdWords oglasa došao na našu stranicu i tek je nakon dva dana napravio konverziju izravnim posjetom na stranicu, Google AdWords će uzeti PPC kampanju kao zasluženog pobjednika, dok će Analyticsi direktni posjet smatrati pobjednikom.

Google Analyticsi će vrednovati onaj marketinški kanal koji je pokrenuo sesiju koja je rezultirala konverzijom. AdWords će preuzeti zasluge za konverziju sve dok se konverzija odvija unutar određenog vremenskog razdoblja.


Razlog #2: Kada se konverzija točno dogodila?


Ako netko nešto kupi, ali nitko nije tamo da to vidi, je li ta osoba stvarno kupila nešto? Naravno da je kupila. Novac je novac.

No, kada je online posjetitelj pretvoren u kupca?

Prema AdWordsu to bi bilo vrijeme klika, dok bi po Analyticsima to bilo vrijeme konverzije. S obzirom na to da Google AdWords gleda na vrijeme klika, to bi značilo da se Ivica pretvorio u kupca u točno 15:23 sati, dok će Google Analyticsi gledati kada se stvarna konverzija dogodila.

Dakle, ako je Ivica kliknuo na gumb Kupi i sve do sljedećeg jutra nije završio kupovinu, AdWords će smatrati konverzijom klik na gumb “Kupi” dok će Analyticsi pričekati da Ivica napokon realizira kupnju.

Ako imate dodatnih pitanja slobodno nam se javite :)
Elena Majer