Mjerenje i poboljšanje vašeg organskog CTR-a

Kako optimizirati rezultate pretraživanja i povećati CTR

Objavljeno: 16.04.2024. | 9 minute čitanja

U svijetu digitalnog marketinga, posebice u SEO strategijama, stopa klikanja (Click-Through Rate - CTR) je ključni pokazatelj učinkovitosti vaše web stranice. CTR predstavlja postotak korisnika koji su kliknuli na vaš link nakon što su ga vidjeli na stranici s rezultatima pretraživača (SERP). Visoka CTR vrijednost nije samo indikacija atraktivnosti vašeg naslova i opisa, već može značajno doprinijeti boljem rangiranju vaše stranice na pretraživačima. U ovom blogu, otkrit ćemo kako mjeriti svoj organski CTR i koje metode koristiti za njegovo poboljšanje.


Zašto bi vam bilo stalo do vašeg organskog CTR-a?

Organski CTR direktno utječe na količinu prometa koju privlačite na svoju web stranicu. Google i drugi pretraživači imaju tendenciju nagrađivati stranice s visokim CTR-om jer ih smatraju relevantnijima i korisnijima za korisnike u odnosu na one koje ne ulažu u taj segment. To znači da, osim što radite na optimizaciji ključnih riječi i sadržaja, morate pažljivo oblikovati i elemente koji se prikazuju u rezultatima pretraživanja, poput naslova, URL-ova i meta opisa.

Dakle, što je veći CTR, više prometa ćete imati. Vaš organski CTR i SEO rade ruku pod ruku u tom pogledu i trebate oba faktora da biste pretvorili visoku poziciju u promet. Visoki organski CTR također znači da ne morate nužno biti na vrhu da biste imali puno prometa. Iako to svakako pomaže, nema razloga da stranica koja je rangirana četvrta ne može imati više prometa od prve tri poveznice ako je posebno privlačna.

Drugim riječima, možete koristiti CTR-ove u svojim SEO strategijama da učinkovito preskočite konkurente bez dodatnih troškova, a oni vam mogu čak pomoći i u poboljšanju vaše SEO strategije usmjeravajući vaše napore na vrijedne ključne riječi.


Strategije za poboljšanje CTR-a

Sada kada znate što je organski CTR i zašto je važan, objasnit ćemo vam kako poboljšati CTR koristeći sljedeće strategije.

  • Koristite Long-Tail Keywords-e: 

Prvi način za povećanje vašeg organskog CTR-a je korištenje ključnih riječi s dugim repom, posebno u vašim naslovima i oznakama naslova. Duge ključne riječi su vrlo opisne i vjerojatnije odgovaraju namjeri pretraživanja. Kada korisnici vide opisnu i relevantnu ključnu riječ, motivirani su kliknuti na vaš URL jer su uvjereni da će vaš post sadržavati informacije koje traže.Postoje mnogi alati koji će vam prikazati listu ključnih riječi različite dužine. Sve što trebate učiniti je odabrati one koje su relevantne za vaš post i uključiti ih u naslov vaše stranice i meta opis.

  • Pišite efektivne meta opise:

Rezultat pretraživanja u SERP-u za Arbona agenciju za digitalni marketing
Još jedan strateški način poboljšanja vašeg organskog CTR-a je pisanje uvjerljivih meta opisa. To su tekstualni isječci koji se pojavljuju ispod vaše oznake naslova na SERP-ima.
Efektivan meta opis informira korisnike o čemu je vaša stranica i potiče ih da kliknu kako bi pročitali vaš post.

Ostali načini optimizacije vašeg meta opisa za povećanje organskog CTR-a uključuju:

  • Odgovaranje na pitanja:

Ako možete odgovoriti na pitanja vaših korisnika u meta opisu, već ste na pola puta da povećanja organskog CTRa.Budite specifični i relevantni: Imate samo 160 znakova za sastavljanje meta opisa, stoga morate pisati što specifičnije i relevantnije.
Izražavanje: Koristite uvjerljiv i moćan jezik, kao što su emocionalno nabijene riječi, kako bi izazvali jake reakcije povezane s vašim postom i poboljšali vaš CTR.

Meta opisi ne bi trebali biti samo značajka proizvoda - pretvorite ih u prodajni govor kako biste uvjerili korisnike da imate sadržaj i rješenje za njih. Ako je moguće, možete dodati i CTA (poput "saznajte više" i "otkrijte kako").

 
  • Implementirajte strukturirane podatke:

Implementacija strukturiranih podataka je odličan način "komunikacije" s algoritmima tražilica. To možete učiniti dodavanjem koda vašem sadržaju koji tražilice mogu čitati. To će im pomoći prikazati bogate, interaktivne rezultate pretraživanja. To se obično naziva rich snippets.
Ovaj tip rezultata pretraživanja privlači više klikova jer:

  • Pojavljuje se na vrhu SERP-ova.
  • Privlačniji je od običnih URL-ova.
  • Daje više informacija na prvi pogled.


Implementacija strukturiranih podataka će povećati vaše organske CTR stope jer ljudi vole interaktivni sadržaj.

  • Kreirajte postove sa slikama:


Rezultat pretraživanja sa slikama na SERP-u za ključnu riječ "visual marketing"
Korištenje slika u vašim postovima je uobičajena praksa, ali jeste li znali da to također može poboljšati vaš organski CTR? Kada osvojite istaknuti isječak na Googleu, postoji dobra šansa da će se jedna ili više slika iz vašeg članka pojaviti.

Za ovo da funkcionira, morate implementirati najbolje prakse SEO-a za slike, kao što su pravilno imenovanje vaših slika i dodavanje alt teksta.

 
  • Koristite opisne URL-ove:

URL vaše stranice je jedan od glavnih komada informacija prikazanih na SERP-ima, a optimizacijom možete poboljšati svoj organski CTR. Pokušajte prirodno uključiti ključnu riječ u svoj URL, jer time pokazujete korisnicima da je vaš sadržaj relevantan.

 
  • Pojednostavite format vašeg naslova:

Vaša oznaka naslova je još jedan dio informacija prikazanih na SERP-ima, i morate si uzeti vremena da ga pravilno formatirate. Najbolji način za to je da ga držite jednostavnim. Zapamtite, ljudi obično traže najrelevantniji rezultat. Ako je vaš naslov jednostavan i jasno objašnjava post, privući ćete više klikova.

 
  • Lokalizirajte svoj sadržaj:

Mobilni telefoni su preuzeli vodstvo nad stolnim računalima kao glavni izvor internetskog prometa. Budući da većina korisnika mobilnih uređaja dopušta svojim telefonima pristup njihovoj lokaciji, Google (a s tim i vi) može ponuditi lokalizirane rezultate.

Lokalizacija vašeg sadržaja poboljšat će vaše lokalne rangove (budući da je to lokalni faktor rangiranja) i trebala bi učiniti korisnike sklonijima kliku. Napokon, 66 posto potrošača očekuje da tvrtke razumiju njihove jedinstvene potrebe, a 52 posto očekuje da svaka ponuda bude personalizirana.

Jedan način lokalizacije je dodavanje vaše lokacije vašem sadržaju, meta opisu i oznaci naslova. Drugi savjet je da svoje poslovanje dodate na Google Business Profile (GBP). Kada korisnici obavljaju lokalna pretraživanja, vaša lokacija i druge poslovne informacije pojavit će se u rezultatima pretraživanja.

 
  • Koristite format popisa:

Ljudi vole popise, jer popisi zahtijevaju minimalan kognitivni napor. Dakle, ako nagovijestite da je vaš sadržaj popis u naslovu, postoji šansa da će korisnici biti skloniji otvaranju teksta.

Istraživanja pokazuju da su gotovo jedna petina istaknutih isječaka popisi - drugi najčešći element iza odlomaka teksta.

 
  • A/B testiranje naslova na društvenim mrežama:

A/B test je testiranje dvije verzije kako biste utvrdili koja bolje djeluje. Nakon što sve postavite, dajte mu nekoliko dana, a zatim promijenite naslov svog naslova i ponovno objavite svoj post. Preporučujem da vaš novi naslov bude potpuno drugačiji. Dakle, ako ste prvo imali naslov usmjeren na prednosti, pokušajte sljedeći put s naslovom koji potiče na klik. Druge promjene koje biste mogli napraviti uključuju:

  • Dodavanje brojeva
  • Dodavanje godine
  • Dodavanje [Ažurirano]
  • Postavljanje pitanja
  • Pričekajte isti broj dana, a zatim provjerite svoju angažiranost. Naslov koji privlači najviše angažmana je pobjednik.
 
  • Identificirajte pobjednike i gubitnike CTR-a:

Pametan način za poboljšanje vašeg organskog CTR-a na temelju ponašanja vaše ciljane publike je analizirati učinkovitost vaših trenutnih stranica. To će vam pokazati koje stranice, naslovi i vrste sadržaja dobro funkcioniraju, a koji loše. Možete koristiti Google Analytics da biste saznali sve što trebate znati. Izvještaj će vam pokazati vrijedne informacije poput klikova vaših stranica, dojmova, CTR-a i prosječnog položaja na SERP-u. Također pokazuje stope odbijanja, sesije, konverzije i druge korisne podatke.

Koristeći ove metode, moći ćete vidjeti što funkcionira, a što ne. Nemojte zaboraviti optimizirati svoje postojeće stranice na temelju ovih nalaza.

 
  • Optimizirajte brzinu stranice:

S obzirom na to da Google prioritet daje iskustvu na stranici i core web vitals-ima kao faktorima rangiranja, brzina stranice nikada nije bila važnija.

Ako vaša web stranica nije optimizirana za brzinu, ljudi mogu kliknuti na vašu poveznicu, ali će brzo odustati, negativno utječući na vaš organski CTR,a tome u prilog ide podatak da skok s jedne na tri sekunde u brzini stranice na mobilnim uređajima povećava stopu odbijanja za 32 posto.

 


Da biste provjerili brzinu svoje stranice, unesite svoj URL u traku za pretraživanje i kliknite "Traži". Zatim idite na lijevu stranu bočne trake i kliknite "Revizija stranice". Pomaknite se do "Brzina stranice", i bit će vam prikazano vrijeme učitavanja za mobilne uređaje i stolna računala. 

 
  • Iskoristite bogate snippete:

Bogati isječci su još jedan način za privlačenje klikova na vašu web stranicu. To su rezultati pretraživanja gdje Google ističe vrhunski rezultat uključivanjem isječka teksta, slike ili videa:

Jedini načini za prikazivanje tih recenzija i ocjena u rezultatima pretraživanja su ili (A) aktiviranje dodatka za bogate isječke ili (B) ručno kodiranje. Dodatne informacije (kao što su ocjene, na primjer) pomažu korisnicima odlučiti hoće li kliknuti na vaš URL ili ne.

 
  • Aktivirajte Breadcrumb navigaciju:

"navigacija pomoću mrvica" nazvana je po tragovima mrvica koje su Ivica i Marica ostavili kako bi pronašli put kući. Osnovna svrha Breadcrumb navigacije je pružanje korisnicima pozitivnog korisničkog iskustva olakšavanjem navigacije kroz vašu stranicu. Teoretski, to bi trebalo značiti da korisnici provode više vremena na vašoj stranici i rjeđe odustaju - što rezultira višim rangiranjima.


Aktiviranje Breadcrumb navigacije na vašoj web stranici nije opcija već ključ za vaš uspjeh i mora biti namjerno dio vaše strategije.

Kada razumijete na što se korisnici usredotoče kada čitaju vašu stranicu, možete istaknuti taj sadržaj u naslovu vaše stranice i meta opisu. To bi trebalo privući više klikova.

Kada ljudi provode više vremena na vašoj web stranici i angažiraju se klikanjem na druge stranice, tražilice to smatraju signalom da je vaš sadržaj vrijedan. S druge strane, ako je vaša stopa odbijanja visoka, vaša web stranica će biti niže rangirana, jer tražilice to vide kao znak da vaš sadržaj nije koristan.

 
  • Pišite efektivne pozive na akciju:

Ako zaista želite da pretraživači kliknu na vašu poveznicu, nema boljeg načina od uključivanja poziva na akciju (CTA) u vaš sadrža.
Neki od kvalitetnijih CTA za uključivanje su:
  • Otkrijte kako...
  • Pročitajte više...
  • Započnite...
  • Preuzmite...

Svaki od ovih pokazuje pretraživačima da imaju što dobiti klikom na link, bilo da je to odgovor na njihovo pitanje, znanje koje još nisu upili ili besplatno preuzimanje koje mogu koristiti.
 
  • Kreirajte visokokvalitetan, koristan sadržaj:

Nema veze koliko dobro optimizirate svoj sadržaj ili naslov vaše stranice i meta opis; nitko neće kliknuti ili čitati sadržaj niske kvalitete ili koji nije koristan. 
Kako bi ostvarili željeni efekt, potrebno je ići protiv struje i ponuditi nešto drugačije od ostalih stranica koje trenutno rangiraju na prvoj stranici. Možete istaknuti svoj sadržaj gledajući iz nove perspektive ili drugačijeg pristupa. 


Povećanje organskog CTR-a nije samo pitanje boljeg rangiranja na pretraživačima, već i pružanja boljeg korisničkog iskustva. Prateći učinkovitost naslova, meta opisa i bogatih isječaka, te kontinuirano testirajući i optimizirajući web stranice. S vremenom, ovi napori će se pretvoriti u više klikova, više prometa i, konačno, veći uspjeh vaše digitalne prisutnosti.

Podijeli na:
Elena Majer