Što je email segmentacija i koje su njene prednosti?

Prednosti e-mail segmentacije

Objavljeno: 23.11.2023. | 3 minute čitanja

Email marketing omogućuje direktnu i personaliziranu komunikaciju s ciljanom publikom uz visoku mjerljivost rezultata i povrata investicije. Upravo to ga čini jednim od najučinkovitijih kanala digitalnog marketinga. Kako biste ovu učinkovitost maksimizirali, preporučljivo je implementirati segmentaciju pretplatnika. 

U nastavku istražujemo što je točno email segmentacija i na koje sve načine može poboljšati učinkovitost (a time i isplativost) komunikacije. 


Što je email segmentacija?

Email segmentacija je tehnika koja se koristi za podjelu email liste na manje segmente na temelju određenih kriterija. Primjerice, pretplatnike je moguće segmentirati na temelju demografskih podataka kao što su dob i spol, ali i geografske lokacije, prošlog ponašanja prilikom kupnje ili temeljem toga kako su se pretplatili na mailing listu. 
 

Prednosti e-mail segmentacije

Segmentacija liste email pretplatnika otvara nove mogućnosti email marketinga koje mogu imati velike prednosti za poslovanje. Neke od najvažnijih su: 

Bolji rezultati kampanje

Segmentacija omogućuje prilagođavanje poruka na temelju potencijalnih interesa i ponašanja primatelja, što značajno povećava relevantnost poruka. Jedan od najjednostavnijih primjera bio bi slučaj brenda obuće koji segmentira emailove po spolu, kako bi žene dobivale ponudu obuće za žene, a muškarci ponudu modela za muškarce. Na ovaj način brend šalje poruke koje su relevantnije primateljima. Ovo povećava šanse da će email biti otvoren i da će primatelj kliknuti na ponuđene linkove te na kraju i obaviti kupnju, što rezultira većom stopom otvaranja, većim CTR-om i boljim konverzijama.
 

Bolja uspješnost slanja

Dobro segmentirane i targetirane kampanje smanjuju rizik da emailovi budu označeni kao spam. Kada primatelji redovito primaju relevantne i korisne informacije, manje je vjerojatno da će se kliknuti na opciju 'Označi kao spam'. Ovo pomaže u održavanju visoke razine uspješnosti isporuke mailova (deliverability) jer ISP-ovi (Internet Service Providers) prate angažman primatelja kao indikator pouzdanosti pošiljatelja.
 

Usmjerene promocije

Segmentiranjem liste možete kreirati promocije koje ciljaju specifične interese ili potrebe različitih grupa. Primjerice, ako imate segment primatelja koji su pokazali zanimanje za određenu kategoriju proizvoda, možete im poslati ekskluzivne ponude ili informacije vezane za te proizvode. Takve usmjerene promocije mogu značajno povećati konverzije jer se primatelji osjećaju kao da je ponuda stvorena samo za njih.
 

Poboljšano korisničko iskustvo

Kao što smo vidjeli na jednostavnom primjeru brenda obuće, segmentacija vodi boljem korisničkom iskustvu jer osigurava da primatelji emaila dobiju sadržaj koji više odgovara njihovim preferencijama i interesima. Iako email marketing sam po sebi već ima osobniji pristup od većine drugih oblika komunikacije, segmentacija ga može još dodatno pojačati. Ovo vodi do većeg zadovoljstva korisnika, što je ključno za izgradnju dugoročnih odnosa i formiranje lojalnosti.
 

Bolji ROI

Kada je segmentacija dobro izvedena, svaka kampanja je usmjerenija i stoga ima veću šansu za uspjeh. Marketinški budžet se troši na primatelje koji su najvjerojatnije zainteresirani za proizvode ili usluge, što dovodi do većeg povrata ulaganja. Osim toga, potencijalnim smanjenjem broja poslanih emailova može doći i do smanjenja troškova vezanih uz slanje emailova onima koji nisu zainteresirani, što dodatno povećava ukupnu isplativost email marketinga.


Naravno, segmentacija liste pretplatnika sama po sebi neće biti od velike koristi ako redovito ne iskorištavate njen potencijal i uviđate prilike za redovito slanje targetiranih poruka koje će potaknuti konverzije. 

Slobodno nam se obratite za pomoć s email marketing kampanjama i segmentacijom liste pretplatnika. 

Podijeli na:
Elena Majer