Česta pitanja

Google Ads

Što su Google AdWords nevažeći (invalid) klikovi?

Nevažeći AdWords klikovi (Invalid Clicks) su klikovi koji su nelegitimni, tj. nevažeći, nenamjerni ili su rezultat zlonamjernih softvera. Google pod pojmom nevažećih klikova smatra sve klikove ili impresije (prikazivanja) koji na zlonamjeran način povećavaju troškove oglašavanja. Iako Googleov tim za provjeru kvalitete oglasa pokušava spriječiti suludo plaćanje oglasa za nevažeći online promet, ipak je potrebno i manualno paziti na nevažeće klikove.

Koji su najčešći primjeri nevažećih AdWords klikova?

Najčešći primjeri nevažećih klikova su:
    
  • Klikovi botova ili drugih automatiziranih alata za generiranje klikova
  • 
  • Ručni klikovi koji se namjerno upotrebljavaju za povećanje troškova ili zaradu web hostinga za oglašavanje
  • 
  • Klikovi koji ne pružaju ikakvu vrijednost (npr. slučajni dvostruki klikovi)
  • 
  • Prikazivanja (impressions) namijenjena namjernom smanjivanju CTR (tehnički gledano, to nisu klikovi, ali rade na istom principu).

Kako Google nalazi nevažeće AdWords klikove?

Adwords nevažeći klikovi
Google koristi mnoge tehnike za otkrivanje nevažećih klikova, uključujući praćenje dvostrukih IP adresa, praćenje informacija o sesijama korisnika i informacija o mreži, prati geografsko ciljanje i sve informacije web preglednika (web browsera).

Tehnologija koju Google koristi za otkrivanje nevažećih klikova vrlo je sofisticirana, a razvijena je sa strane vodećih svjetskih stručnjaka na području umjetne inteligencije i AI učenja.

Kako vi možete imati pod kontrolom nevažeće AdWords klikove?

Ako 100% želite biti zaštićeni od nevažećih klikova, preuzmite posao u svoje ruke. Evo nekoliko načina kako možete pratiti valjanost klikova:
    
  1. Segmentirajte online promet: Na temelju različitih kanala što detaljnije segmentirajte online promet. Tako ćete lakše vidjeti kako različiti kanali utječu na vaš promet.
  2. 
  3. Budite svjesni tko će posjetiti vašu web stranicu: Pomoću Google Analyticsa pratite ponašanje korisnika i definirajte od kuda dolazi online promet.
  4. 
  5. Izbjegavajte partnerstvo s web stranicama niske kvalitete: mogućnost za nevažećim klikovima i online prometom se povećava kada radite sa sumnjivim i nepouzdanim oglasnim mrežama.
  6. 
  7. Nemojte klikati vlastite oglase: Google vaša klikanja može shvatiti kao da želite povećati zaradu na vlastitim oglasima pa je velika mogućnost da vam onesposobi AdWords račun.

Gdje možete pratiti nevažeće AdWords klikove?

Kao što smo već spomenuli, nevažeći klikovi mogu se pojaviti iz brojnih razloga, pa je najvažnije da toga budete svjesni.

Kako bi što lakše pratili nevažeće klikove, preporučujemo da u AdWordsima dodate stupac koji vam omogućuje da vidite točan broj i postotak nevažećih klikova za svaku kampanju. Googleovi algoritmi proaktivno pronalaze sve sumnjive aktivnosti, a na vama je da se što bolje zaštite od njih.
Elena Majer