Česta pitanja

Google Ads

Što su to uvidi u dražbu (Auction Insights) u Google Adsu?

Google Adsov Auction Insights (uvid u dražbe) korisnicima omogućuje uvid u uspjeh ostalih domena (konkurencije) koje ulaze u iste aukcije na razini kampanje, grupe oglasa i ključnih riječi. Tako možete usporediti vašu izvedbu s ostalim oglašivačima, tj. konkurencijom koja sudjeluje u istim dražbama kao i vi. 

Auction Insights Google Ads
Jednostavno morate voljeti Auction Insights izvještaj (izvještaj uvida u dražbe)! Zašto? Dok većina drugih aplikacija i online usluga također nudi slične informacije, one su tek zrno soli u velikom moru. Auction Insights dolazi direktno od Googlea, a tko zna bolje od Googlea? 

Ipak, iako je lijepo znati informacije iz ovog izvještaja, one se vjerojatno na prvi pogled ne čine nekako korisnima. No, nemojte prerano odustati jer s uvidom u dražbe dobivate više nego što vam se čini. 

Auction Insights u Google Ads kampanji

Impression Share (udio pojavljivanja)

Mjerni podatak "udio pojavljivanja" predstavlja postotak pojavljivanja koje ste ostvarili u odnosu na ukupan broj pojavljivanja za koje je oglas kvalificiran. 

Jednadžba izgleda ovako: Udio pojavljivanja: (ukupna ostvarena pojavljivanja/ukupna pojavljivanja za koje je oglas bio kvalificiran) x 100

Možda se pitate zašto ne biste mogli uvijek imati100-postotni udio pojavljivanja ako ste bili kvalificirani za prikazivanje oglasa. 

Istina je da kampanje često ne raspolažu s dovoljno velikim budžetom koji bi nas održavao tijekom cijelog dana. Google procjenjuje taj broj pojavljivanja na temelju: pod pretpostavkom da imate neograničeni proračun.

Dakle, ako imate udio pojavljivanja od 30%, to bi značilo da se oglas pojavio svega 30% vremena u kojem je imao mogućnost da se prikaže.

Imajte na umu da će udio pojavljivanja vaših konkurenata ovisiti o vlastitim kriterijima ciljanja, statusima oglasa, licitacijama i ocjeni kvalitete.   

Average Position (prosječna pozicija)

Mjerni podatak prosječna pozicija označava upravo prosječnu poziciju vaših oglasa i oglasa vaših konkurenata. Ako imate prosječnu poziciju 1 ili 2, to znači da se većinu vremena vaš oglas pojavljuje iznad konkurencije. 

Prosječna pozicija ne označuje položaj oglasa na stranici, već samo rang u usporedbi s drugim oglašivačima. Na primjer, oglas s prosječnom pozicijom 2 može biti drugi oglas na stranici, ali se možda pojavljuje na dnu stranice.

Overlap Rate (stopa preklapanja) 

Mjerni podatak stopa preklapanja pokazuje koliko je često oglas drugog oglašivača zaradio impresiju (pojavljivanje) na istoj aukciji na kojoj je i vaš oglas zaradio impresiju.

Ako konkurent ima stopu preklapanja 20%, to znači da se on petinu vremena pojavio u istim rezultatima pretraživanja kada se i vaš oglas pojavio.  Što je veći postotak preklapanja, to je veća vjerojatnost da:
  • oglasima ciljate sličnu publiku
  • imate slični rang oglasa
  • imate slični budžet.

Position Above Rate (stopa preklapanja na višoj poziciji)

Mjerni podatak stopa preklapanja na višoj razini dostupan je samo za pretraživačke kampanje (Search kampanje). Ovaj mjerni podatak prikazuje koliko često se oglas drugog oglašivača na istoj aukciji prikazuje na višoj poziciji od vaše. U mjerni podatak ulaze samo situacije kada su oba oglasa prikazana istovremeno.

Top of Page Rate (stopa prikaza na vrhu stranice)

Mjerni podatak stopa prikaza na vrhu stranice dostupan je samo za pretraživačke kampanje (Search kampanje). Ovaj mjerni podatak prikazuje koliko često se oglas ili oglas drugog oglašivača prikazuje na vrhu rezultata pretraživanja. To je mjerni podatak kojim se određuje učestalost prikazivanja oglasa na vrhu stranice, a ne prosječna pozicija.

Prilikom proučavanja konkurentske stope prikaza na vrhu stranice imajte na umu da je ovaj mjerni podatak neovisan o vremenu prikazivanja oglasa. Na primjer, vi i vaš konkurent imate stopu od 90%, vjerojatno se vaši oglasi ne pojavljuju u isto vrijeme. Kako bi dobili kvalitetniji uvid, usporedite ga sa stopom preklapanja (overlap rate).

Absolute Top of page rate (stopa prikaza na apsolutnom vrhu stranice)

Stopa prikaza na apsolutnom vrhu stranice pokazuje koliko se često vaš oglas ili konkurentski oglas prikazao na apsolutnom vrhu stranice kao prvi oglas iznad rezultata organskog pretraživanja.

Outranking Share (stopa prestizanja konkurencije)

Stopa prestizanja konkurencije je postotak koji predstavlja broj puta koliko je na aukciji oglas bio rangiran na višoj poziciji naprama konkurentskih oglasa ili se pojavio kada se konkurentski oglas nije, podijeljen s ukupnim brojem dražbi oglasa u kojima ste sudjelovali.

Komplicirano? Evo jednadžbe:

Stopa prestizanja konkurencije = (broj puta koliko je oglas bio rangiran na višoj poziciji + broj puta koliko se oglas pojavio bez konkurencije/ukupni broj aukcija u kojima ste prisustvovali)x100

Ovaj mjerni podatak će vam dati najbolji uvid u to kako se natječete s drugim konkurentom. Ako je drugi oglašivač vaš zakleti neprijatelj, želite imati ovu stopu što bliže 100% kako bi bili sigurni da se vaš oglas pojavljuje prvi i da je vidljiv kad god je to moguće. Posebno ako imate visoku stopu preklapanja s tim konkurentom.
Elena Majer