Naš Andrej Tonković na Internet Adria konferenciji: Kratki review

Objavljeno: 24.04.2018. | 4 minute čitanja

Arbonina ekipa svako malo gostuje i predaje po konferencijama diljem Hrvatske pa i šire.

A što ćemo? Često nas pozivaju, a mi se rado odazivamo! I tako se ovog puta odazvao Andrej Tonković, naš sales stručnjak, tata-mata ne samo u prodaji, već i u AdWordsima, Analyticsima, social networkingu pa i SEO optimizaciji!

Stoga ne čudi što je upravo on bio najbolji izbor za gostovanje na Internet Adria konferenciji u organizaciji časopisa Turizam info. Radi se o interaktivnoj konferenciji za hotelijere, turističke agencije i destinacije koji žele iskoristiti prednosti digitalnog marketinga i najnovijih tehnologija.

Konferencija je trajala svega dva dana, a uz našeg Andreja je gostovalo još 30 predavača.

Andrej kao gostujući predavač na Internet Adria konferenciji

Andrej i važnost SEO optimizacije za turističke destinacije i objekte

Naš Andrej bio je pozvan da govori o SEO optimizaciji koju zapostavljaju gotovo svi, a kamoli da je se vidi kada se radi o web stranicama turističkih zajednica, destinacija i objekata.

Svi samo kao da se usredotočuju na plaćeno oglašavanje kako bi njihova ponuda, iznad svih iskočila pred oči online korisnika. Iako su AdWords oglasi i ostali tipovi PPC oglasa prijeko potrebni za ovu vrstu djelatnosti, SEO optimizacija je također bitna. Pitate se zašto?
  • 89% korisnika koristi Google kako bi pronašli informacije o proizvodima, uslugama i destinacijama PRIJE nego što donesu konačnu odluku.
  • 50% upita putem Googlea ima više od 4 riječi pa se ponekad AdWords oglasi neće “okinuti” kada bi trebali
  • Prosječni turisti danas svoje putovanje započinju na početnoj stranici Googlea

Tko prvi na Googleu, njegov gost

Svima je važno biti dobro pozicioniran na Googleu, pa tako i turističkim objektima i destinacijama.

I upravo SEO optimizacija sa svojom hrpom strategija i pravila to omogućuje. Na primjer, posjedujete li apartman u Opatiji, logično je da ćete se željeti što bolje pozicionirati za ključne riječi, tj. termine kao što su:
  • Smještaj u Opatiji
  • Apartmani u Opatiji
  • Odmor u Opatiji
  • Apartman Opatija uz more
  • Rezervacija smještaja
  • Opatija Apartmani
  • Opatija najam
  • ….
S obzirom na to da prosječni turisti na Googleu traže informacije o destinacijama, atrakcijama, najboljim ponudama, smještaju, zabavi i odmoru, nekako je logično da uz AdWords oglase želite biti među prvima u rezultatima pretraživanja.

Što tražimo kada putujemo?

AdWords oglasi su zaista korisni, no kada se radi o smještaju i ljetovanju, nekako više vjerujemo organskim (prirodnim Googleovim) rezultatima nego oglasima ili u slučaju da se u rezultatima pretraživanja plaćeni oglasi i organski rezultati nađu jedan uz drugog.

Tada je popunjenost soba zagarantirana!

Dakle, ako se vaša atraktivna ponuda ne nalazi na prvoj stranici pretraživanja, to znači da ne postojite. Nema ikakvog smještaja u Opatiji.

Za turističke destinacije je visoka pozicija na Googlu mnogo bolja od Facebooka ili TV-a

Biti dobro pozicioniran na Googleu za određenu ključnu riječ je veći uspjeh nego ulaganje u oglašavanje na društvenim mrežama ili na TV-u. Pitate se zašto? Zato što na Facebook ne dolazimo s namjerom da nešto kupimo, a niti zbog toga ne gledamo TV. Ova dva medija rezervirana su za zabavu i opuštanje, a ne za gledanje oglasa o atraktivnim ponudama za ljetovanje.

No kada na Googleu tražimo smještaj, turističke destinacije, recenzije i cijene smještaja, mi zaista imamo namjeru otići na more i rezervirati smještaj.  A one turističke destinacije i objekti koji se nađu među prvima u rezultatima pretraživanja u Googleu imaju najviše izgleda da će biti popunjeni.

Andrejeva analiza o korisničkom odabiru turističkih destinacija u Hrvatskoj

Andrej je uložio truda te je analizirao sve dobivene podatke kako bi sudionicima na konferenciji Internet Adria otkrio kako internet i turističke zajednice funkcioniraju u Hrvatskoj.

Jedna od zanimljivih statistika bile su vrste web stranica korištene u odabiru destinacija.

Web stranice koje posjećujemo prilikom odluke za putovanje

Također je zanimljivo koliki se postotak stranaca odlučio na rezervaciju smještaja poslije online pretraživanja.

Postotak onih koji su rezervirali smještaj nakon pretraživanja na Googleu

Zaključak o SEO optimizaciji i utjecaju na turizam

Za kraj je bitno napomenuti da se SEO ne događa preko noći. Za prve vidljive rezultate potrebno je i po nekoliko mjeseci.

Da bi se uspješno pozicionirali na Google tražilici, morate dobro poznavati tehnike SEO optimizacije i konstantno pratiti novosti i promjene koje se događaju svijetu SEO optimizacije. Google konstantno mijenja pravila koja utječu na poziciju u rezultatima pretraga, a sve s ciljem kako bi korisnicima dao što bolje rezultate.

Ako niste spremni za ovako veliki pothvat, slobodno se javite Andreju, a mi ćemo dalje sve preuzeti :)

Kontaktiraj Arbonu
Podijeli na:
Arbona logo

Za besplatno preuzimanje ebookova molimo vas da se registrirate i prijavite.

Prijava / Registracija ovdje
Arbona logo

Za besplatno preuzimanje ebookova molimo vas da se registrirate i prijavite.

Prijava / Registracija ovdje
Ana Gavrić