VODIČ: Kako napraviti istraživanje ključnih riječi u roku 60 minuta

Objavljeno: 05.12.2017. | 7 minute čitanja

Vjerujemo da ne trebamo trošiti previše digitalne tinte na isticanje važnosti istraživanja ključnih riječi u SEO-u.

Ključne riječi temelj su svake digitalmarketinške kampanje. Kičma svake SEO strategije. Autocesta prema Raju u kojem vas čeka barem 70 najboljih rang pozicija.

Ok, kužimo se. Bez pametno definiranih ključnih riječi ne ide.

Njima smo posvetili i više od 10% našeg SEO e-booka u kojem smo se fokusirali samo na njihove osnove.

Sada ćemo ovu temu dodatno proširiti i obraditi pojedine korake koje trebate napraviti prilikom istraživanja ključnih riječi.

Da se ne zavaravamo - istraživanje ključnih riječi za web stranicu je zahtjevan i često dosadan posao.

Mi ga za naše klijente često radimo i nekoliko dana, ovisno o obujmu posla i web stranice.

No, istraživanje ključnih riječi ne treba biti maraton. Njega možete promatrati kao jedan fini, ugodni polumaraton.

Zato smo u nastavku definirali 6 koraka kroz koje možete napraviti 60-minutno istraživanje ključnih riječi.

Pratite ih i za malo više od sat vremena ćete imati kvalitetan popis i strategiju koji će vam pomoći da vas korisnici pronađu na tražilici preko ključnih riječi do kojih vam je uistinu i stalo.

 

1. KORAK - Napravite listu relevantnih tema

(3 minute)


Prvi je korak vjerojatno najjednostavniji i najkraći. S njim ćete kroz sljedeće 3 minute okvirno odrediti koje su najvažnije teme ili kategorije za koje se želite rangirati.

Zakotrljajte svoje istraživanje i razmislite za koje teme ili kategorije bi se htjeli rangirati pomoću generičkih ključnih riječi. Sjetite se što do sada znate o poduzeću i dosjetite se 10-tak tema koje opisuju njeno poslovanje. U sljedećim koracima ćete te teme popuniti sa specifičnim ključnim riječima.

Na primjer, tijekom Arboninog istraživanja ključnih riječi, napravili bi popis tema kao što su "digitalni marketing", "SEO", "adwords", "društvene mreže", "content marketing" i "web analitika". U ovom se koraku važno staviti u cipele vaših buyer persona, odnosno razmisliti koje će oni teme pretraživati, a za koje želite da vas pronađu na tražilici.
 


2. KORAK - Popunite teme s ključnim riječima

(6 minuta)


Sada kada imate nekoliko tema na koje ćete se fokusirati prilikom istraživanja, vrijeme je da odredite koje ćete ključne riječi koristiti za pojedinu temu.

Navedene ključne riječi su oni pojmovi za koje mislite da korisnici upisuju prilikom pretraživanja. Za te vam je pojmove cilj rangirati se što više u SERP-u.

Napravite to za sve teme koje ste definirali u 1. koraku. Npr. za Arboninu temu "SEO", popis ključnih riječi bi izgledao ovako:

 

  • što je seo,
  • kako napraviti seo analizu,
  • optimizacija za tražilice,
  • seo optimizacija za tražilice,
  • kako se rangirati na tražilicama,
  • elementi seo optimizacije,
  • on page seo,
  • off page seo,
  • seo strategija.

I tako dalje... Za sve teme koje ste odredili u 1. koraku.

Ako želite produljiti svoj "polumaraton", iskoristite svoj Google Analyics, ali i Search Console te istražite za koje se ključne riječi već rangirate.

Ovo nije konačna lista ključnih riječi koje ćete uključiti na svoj web, već generički popis ključnih riječi za koje mislite da korisnici pretražuju. U sljedećim ćete koracima taj popis skratiti i suziti te se fokusirati na one najkvalitetnije ključne riječi.
 


3. KORAK - Istražite povezane ključne riječi s Google related search terms i Google Suggests

(10 minuta)


Sada kada ste ispucali sve ključne riječi koje ste imali u glavi, vrijeme je da iskoristite jedan od nekoliko besplatnih alata i aplikacija koje možete pronaći na webu.

Za početak, krenite s Googleom.

Upišite u tražilicu svoju ključnu riječ i pogledajte što vam Google nudi u svojim related search terms ili pomoću svojeg Suggests mehanizma. Za Arboninu ključnu riječ "optimizacija za tražilice" to izgleda ovako:

Arbona Google related search Arbona Google suggests


4. KORAK - Kreirajte listu osnovnih ključnih riječi i long-tail ključnih riječi

(8 minuta)


Nakon četvrtine sata i procesa istraživanja ključnih riječi, vrijeme je da organizirate svoj popis.

Kvalitetan popis ključnih riječi sastoji se od kombinacije osnovnih ključnih riječi (eng. seed keywords) i long-tail ključnih riječi (eng. long tail keywords).

Osnovne ključne riječi su kraći i više generički pojmovi ili fraze, a sastoje se od maksimalno 3 riječi.

Long-tail ključne riječi su pak dulje fraze koje sadrže ključnu riječ te se sastoje od 3 ili više riječi.

Na primjer, Arbonin popis ključnih riječi koji kombinira osnovne i long-tail ključne riječi bi se sastojao od ključnih riječi kao što su:
 

  • seo
  • koliko košta seo optimizacija web stranice

Zašto je važno kombinirati osnovne i long-tail ključne riječi u svojem popisu?

Naime, osnovne ključne riječi se pretražuju češće, za njih je veća konkurencija te se za njih teško kvalitetno rangirati. S druge strane, za long-tail ključne riječi se lakše rangirati, a promet koji dolazi preko njih je često kvalitetniji te iz njega možete vidjeti što točno interesira publiku.

 

5. KORAK - Istražite konkurenciju

(15 minuta)


Ako konkurencija nešto radi, ne znači da to trebate i vi raditi. No, poznavanje ključnih riječi za koje se vaša konkurencija želi rangirati može vam biti od velike pomoći za provjeru vaše liste.

Također postoji i šansa da su vaši konkurenti napravili opsežno istraživanje ključnih riječi. Zašto onda to ne bi iskoristili? Možete istražiti ključne riječi za koje se rangiraju te odabrati najbolje.

Konkurent se rangira za ključne riječi koje imate na svojem popisu? Odlično, poboljšajte rang baš za njih!

Ok, to su očito najpopularnije ključne riječi za koje će biti i najteže ostvariti najbolji rezultat. No, što je s onim ključnim riječima za koje je vašu konkurenciju očito manje briga? Te ključne riječi predstavljaju posebnu priliku za vas!

No, i u ovom je slučaju važna ravnoteža - ravnoteža između ključnih riječi za koje postoji velika konkurencija i za koje se teže rangirati i onih ključnih riječi koje nisu toliko popularne te predstavljaju realniju priliku za uspjeh.

Ova je ravnoteža istovjetna onoj između osnovnih i long-tail ključnih riječi - cilj je kreirati listu ključnih riječi koja će donijeti kratkoročan uspjeh, ali i imati potencijal za jedan dugoročan, zahtjevniji rezultat.
 


6. KORAK - Smanjite listu s Google Keyword Plannerom i Trendsom

(19 minuta)


Preostalo vam je još 20-tak minuta za završetak vašeg polumaratona s ciljem na "Keyword Arena" stadionu.

Nakon otprilike 2/3 trke, imate poprilično opsežnu listu ključnih riječi, po mogućnosti kombiniranu od osnovnih i long-tail ključnih riječi te onih iznimno popularnih i onih malo manje popularnih.

Prije ulaska u cilj, potrebno je suziti tu listu. Na raspolaganju imate nekoliko besplatnih alata s kojima možete vidjeti koliki je potencijal pojedine ključne riječi.

Mi u Arboni obožavamo alate i internet aplikacije. Njihova raznovrsnost pogodna je za gotovo sva područja digitalnog marketinga. Što se tiče istraživanja ključnih riječi, imamo par svojih omiljenih alata.

Dva su, naravno, Googleova - Google Keyword Planner i Google Trends, a ostali su KeywordTool.io i MOZ-ov Keyword Explorer.

U ovom ćemo se koraku ipak fokusirati na Googleove proizvode.

Koristite Keyword Planner za provjeru obujma pretraživanja i procjenu prometa kojeg mogu ostvariti. Provjerite koje ključne riječi imaju premalo (ili puno previše) pretraživanja te narušavaju ravnotežu u vašoj listi. Slično možete vidjeti i s drugim, gore-spomenutim alatima.

Arbona Google Keyword Planner

No, prije nego ih obrišete, provjerite povijest i predviđanja njihovog pretraživanja s Google Trendsom. Možda vas iznenadi da su neke ključne riječi sezonalne te da ima smisla u njih investirati.


Arbona Google Trends


ZAKLJUČAK


Čestitamo, upravo ste svoj polumaraton završili za 61 minutu!

Svjetski rekord na cesti je 58:33 (FYI - drži ga Samuel Kamau Wanjiru iz Kenije), a mi smo sigurni da i vi s vremenom možete smanjiti ovaj proces za te 2-3 minute.

Očito je da postoji još mnogo tehnika i alata za istraživanja ključnih riječi. Neke smo čak i naveli u blogu.

No, s ovih brzinskih 6 koraka možete u roku sat vremena kreirati jednu temeljnu listu ključnih riječi koju tada s vremenom možete nadograđivati i proširivati.

Ipak, svakako preporučujemo da na istraživanje ključnih riječi odvojite većinu svog SEO vremena.

Besplatno skinite Arbonin SEO ebook!

Podijeli na:
Elena Majer