Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona.info
+385 99 774 50 84

Što su to rich snippeti i kako utječu na SEO?

Objavljeno 18.3.2021. 9:36:52
Što su to rich snippeti i kako utječu na SEO?
Već smo govorili o tome što su rich snippeti i zašto ih se preporučuje upotrebljavati. Međutim, prijeđimo još jednom sve važno o rich snippetima. Njihov značaj za SEO strategiju je sve veći i zapravo možemo reći da, iako se ne može utjecati na to hoće li se pojaviti u rezultatima pretraživanja, svakako se preporučuje njihovo korištenje.

Rich snippeti su dio cjelokupnog prikaza rezultata u tražilicama. Rich snippeti su poboljšana i proširena verzija nekog uobičajenog isječka kojeg smo navikli vidjeti u rezultatima pretraživanja.

Najčešće su to vizualna poboljšanja čime se nastoji određeni rezultat pretraživanja istaknuti od ostalih. Uključuju grafičke element poput slika, zvjezdica s recenzijama i drugih vizualnih poboljšanja.

Ove godine, naglasak se stavlja na interaktivne isječke koji predstavljaju spregu između korisnika, rezultata pretraživanja i web stranice tako da omogućuju korisnicima direktno pretraživanje web stranice, koristeći dostupne funkcionalnosti i pojednostavljujući način pretraživanja te korištenja sadržaja dostupnog na internetu.

Vrste obogaćenih isječaka:

Normal snippets
  • sadrže: naslov, URL, opis, datum (ovisno o sadržaju koji se nalazi na web stranici povlači se datum koji se prikazuje korisnicima)
Featured snippets - istaknuti rezultati
  • sadrže: naslov, URL, opis + dodatni elementi
  • uvijek se prikazuju kao 0. rezultat te neovisno za poziciju na kojoj je rangirana sama stranica oni će se prikazati iznad svih rezultata pretraživanja
OneBox result
  • omogućuje direktnu interakciju s određenim alatom; npr. zbrajanje 2 + 2 čime se odmah dobije rezultat ili vrlo poznat slučaj je pretvaranje u određene valute i sl.
Rich snippets
  • sadrže: naslov, URL, opis + datum, sliku proizvoda, recenziju proizvoda, ocjenu, cijene, naziv stranice, ikonu stranice + mogu prikazati i dodatne mogućnosti prikaza kao u slučaju stranica s receptima, knjigama ili filmovima
Enhancements
  • naziva se i okvir za pretraživanje, a korisniku daje mogućnost pretrage na web stranici pri čemu korisnik ne mora doći na traženu web stranicu
Konwledge graph cards
  • istaknuti isječci prikazuju više informacija o temi ili brendu te se nalaze s desne strane rezultata pretraživanja zauzimajući na taj način veći dio samog ekrana, odnosno prikaza rezultata

Vrste rich snippeta:

#1 AMP rich snippet
AMP se koristi kod mobilnih stranica i služi za ubrzanje stranica. Kako bi se korisnicima prikazalo da se radi o stranici koja sadrži AMP stranice prilagođene mobilnim verzijama, koristi se simbol “munje” koji se prikazuje uz osnovni sadržaj svakog rezultata pretrage.

#2 Pre-Line snippet
Često se koristi kod knjiga, znanstvenih članaka, naziva poglavlja ili sličnih tema.
Snippet je vidljiv između naslova i odgovarajućeg isječka, a iščitava se iz metapodataka na stranici.

#3 Pre-Text
Često ističe datum objave ili slične kratke detalje. Google izvlači iz sadržaja stranice rezultata datum objave. Osim toga, stranica mora sadržavati kvalitetan sadržaj i kao takav sadržaj mora biti prepoznat od strane korisnika.


#4 Rating snippet
Predstavlja ocjene korisnika. Potrebno je koristiti strukturne podatke u izvornom kodu stranice jer Google sam to ne prepoznaje na web stranici. Potrebno ju je kroz određene sheme predstaviti tu mogućnost. To ne znači da će Google uvijek prikazati ocjene korisnika, ali dobro je imati u kodu stranice u slučaju da se prikaže korisniku koji pretražuje da odmah može vidjeti recenzije.
*Ocjene samog vlasnika se ne prikazuju u predloženim snippetima.


#5 Image
Snippet koji prikazuje sliku, a najčešće se tu radi upravo o prikazu recepata ili događaja. Koriste se strukturirani podaci u izvornom kod ili Google sam može generirati sliku (koristeći određenu sliku s web stranice) ako smatra da će koristiti korisniku prema unesenom upitu.

U tom slučaju, algoritam sam odlučuje hoće li s određene stranice uzeti fotografiju nad kojom je postavljena schema i koja je naznačena kao primarna ili odabire sam onu koja mu se prema postavljenim zahtjevima korisnika čini najprikladnijom.
 

#6 Video
Većinom se ovdje prikazuju YouTube isječci videa. Trebaju biti prilagođeni strukturirani podaci te uneseno kao VideoObject.
 

#7 Carousel/Cards
Google slične rezultate često zajedno prikazuje u formi recepata ili knjige. Samim time se povećava mogućnost da korisnik klikne na vašu stranicu što je i cilj jer se prema tome sve ostalo čini manje važnim.
 

#8 FAQ (Često postavljena pitanja)
Obogaćuju rezultate pretraživanja korisnika dajući im odgovore na često postavljena pitanja odmah na prvoj stranici pretraživanja. Korisnik time ne mora doći na web stranicu već može pronaći odgovor koji traži od vas odmah u pretraživanjima.

#9 List
Rezultati se sami prikazuju u obliku neke liste gdje linkovi automatski vode na određenu stranicu. Koristi se većinom kod foruma ili događaja, a svakako se moraju koristiti strukturirani podaci.

#10 Mini-Sitelinks
Radi se o linkovima prema određenim sekcijama stranice. Definira se unutar HTML-a i to su zapravo mini linkovi koji odmah vode na tu stranicu, ali različito poglavlje (sekciju).
Preporučuje se na stranicama koje sadrže kvalitetan sadržaj, blogove veće duljine čime bi se obuhvatile pojedine zanimljive i značajne sekcije i ovakvim pristupom bi im se puno lakše pristupilo.
Neke potencijalne prednosti da će Google prikazati mini sitelinks:
  • velik broj posjeta (kontinuirano),
  • velik broj backlinkova prema stranici,
  • pruža dodatnu vrijednost korisnicima.

#11 Individual Favicon
Logo koji mora biti postavljen prema određenim naputcima.
 
 

Prednosti rich snippeta:

  • Znatno veći CTR u organskim rezultatima
  • Isticanje od ostalih rezultata
  • Stranica je strukturno posložena - sve potrebno se nalazi na stranici.
 

Kako implementirati rich snippet?

  1. Google sam prepoznaje parametre koji se prepoznaju kao snippeti. Izuzetno kvalitetan sadržaj.
  2. Implementacijom strukturnih podataka u source kod - scheme ili izuzetno kvalitetan sadržaj prilagođen u potpunosti za korisnike i crawlere koje će Google sam prepoznati. Odabrati pravu shemu.

*Važno je znati da sama implementacija ne garantira da će se rich snippet svaki put zaista i prikazati.
 

Kako si olakšati postupak pripreme data structured scheme za rich snippete koji se mogu pojaviti u rezultatima pretraživanja?


Uz korištenje određenih alata za generiranje schema ili provjeru već postojećih dostupnih schema na stranici na svoju web stranice implementirajte snippete:
  • Google Search Central - Feature guides - dokumentacija koja pomaže u pronalasku sheme za određene snippete. Dobijete prikaz što određeni rich snippet zapravo je i kako se prikazuje na stranici rezultata pretraživanja, a nakon toga u JSON-LD kodu dobije se prikaz i koda kako bi se trebao izvršiti proces implementacije na samoj stranici. Daje mogućnost testiranja što potencijalno može biti jako dobro kako bi znali hoće se taj snippet i prikazati u rezultatima pretraživanja ili je došlo do određene pogreške.
  • Schema Markup Generator - unutar alata odabere se željena schema i nakon toga se prema potrebi same scheme navigira po stranici i ispunjavaju određeni potrebni podaci.
  • Rich Result Test - provjera postavljenih data structured schema uz mogućnost validacije implementiranih shema
  • Structured Data Testing Tool - provjera postavljenih data structured schema uz mogućnost validacije implementiranih shema

Za kraj, važno je napomenuti da prikaz rich snippeta ovisi o lokaciji i uređaju korisnika. Strukturirani podaci trebaju prikazivati podatke koji su zaista i dostupni na toj stranici jer u suprotnom može doći do penalizacije. Sama prilagodba stranice za rich snippete treba imati fokus za prilagodbu stranica mobilnih uređaja, a neki od njih su i vidljivi isključivo na mobilnim uređajima.

Naš savjet je da svakako pametno i razumljivo prema SEO uputama, ali u skladu s content potrebama organizirate što je moguće više sadržaja na vlastitoj web stranici. Tražilice pomoću rich snippeta bolje razumiju online sadržaj na stranici pa će takvu web stranicu prije prikazati u rezultatima pretraživanja, a sam prikaz će biti zanimljiv korisniku pa postoji veća mogućnost i posjeta vašoj web stranici.

Imate li dodatnih pitanja slobodno nas kontaktirajte putem kontakt obrasca, a svakako nas nastavite pratiti i na društvenim mrežama. :)
 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM