Vaša kontakt osoba

Andrej Tonković
andrej.tonkovic@arbona.hr
+385 99 2087 404

Što je AMP? Je li potreban za web stranicu?

AMP (Accelerated Mobile Page) je ustvari osiromašeni HTML koji pridonosi smanjenju veličine stranice što utječe i na vrijeme učitavanja web stranice. Cilj mu je ubrzavanje učitavanja web stranica na mobilnim uređajima tako da koristi manje procesorske snage i manje internet podataka. 

AMP stranice definicija

Ako ste ikada nešto guglali na mobitelu (što ne sumnjamo), sigurno ste našli na AMP ili ubrzane mobilne stranice. 

AMP je open source framework (korisničko sučelje otvorenog koda) kojeg je razvio Google u suradnji s Twitterom s ciljem bržeg i boljeg korisničkog iskustva na mobilnim stranicama.  

AMP stranice su zapravo kopije originalnih web stranica s HTML-om i pojednostavljenim CSS kodom. Upravo se zbog toga na svakoj AMP stranici unutar HTML koda mora navesti link do originalne web stranice (rel=canonical) kako bi Google znao da se radi o istom sadržaju te da taj sadržaj ne indeksira kao duplikat. 

Tijekom micanja raznih funkcija koje imaju desktop stranice, npr. JavaScript, koriste se specifični AMP tagovi. Na primjer:
  • amp-pixel: za praćenje pixela
  • amp-analytics: praćenje Google Analyticsa
  • amp-animation: dodavanje animacije
  • amp-iframe: prikazuje iframe
Zanimljivo je da se AMP prvobitno razvijao za Facebook Instant članke, sve dok ranije prošle godine Google nije najavio da će se zalagati da AMP postane web standard. 

Kako AMP radi?

AMP se sastoji od tri glavna dijela:
  • AMP HTML: Gledajte na AMP HTML kao na jednostavniju verziju HTML-a. Kako bi se osiguralo što brže učitavanje web stranice, određeni elementi HTML oznaka, poput web obrasca, nisu dopušteni. AMP također zahtijeva korištenje pojednostavljenog CSS-a (Izbjegavanje inline CSS-a, korištenje ID-ova...)
  • AMP JS: AMP ograničava korištenje JavaScripta. Jedina iznimka su AMP skripte koje su optimizirane s ciljem da ubrzaju učitavanje web stranice. AMP JS osigurava pristup cijeloj “knjižnici” komponenti koje je lako implementirati. Možete stvarati animacije, dinamički učitavati sadržaj, mijenjati izgled i još mnogo toga. 
  • AMP CDN: Također poznat pod imenom AMP Cache. To je mreža za isporuku sadržaja na bazi proxyja (CDN - proxy-based content delivery network) i ključna je komponenta AMP platforme.

Kako znati je li stranica napravljena u AMP-u?

Prilikom online pretraživanja na mobilnim uređajima, u rezultatima pretraživanja pokraj određene web stranice možete vidjeti oznaku munje. Nakon što odaberete AMP stranicu, u samom URL-u možete vidjeti oznaku "amp".

AMP stranice na mobilnim uređajima

Je li AMP pravi izbor za vašu web stranicu?

Već od prije nekoliko godina je općeprihvaćeno da medijske stranice odlično rade na AMP-u. Budući da je većina sadržaja na medijskim stranicama statična, ove web lokacije imaju značajan porast u organskom pretraživanju. 

Za eCommerce stranice s dinamičnim sadržajem koji se mijenja na temelju korisnikova odabira (filtriranje, sortiranje, dodavanje u košaricu), pozitivni učinci AMP-a su vrlo upitni.

Ipak, svi su SEO-vci i entuzijasti mobilnih performansi suglasni da će dobro implementirani AMP:
  • značajno povećati količinu organskog prometa pretraživanja
  • poboljšati angažman i konverzije koje su rezultat bržih i boljih korisničkih iskustava na mobilnom uređaju
  • pružiti priliku da vaš online sadržaj bude istaknutiji od ostalog online sadržaja.

Imate li dodatnih pitanja slobodno nas kontaktirajte preko Facebooka ili preko kontakt obrasca
  • Google Partner
  • Google Street View
  • AdWords certified partner
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts