Učinkoviti mobilni SEO u 2017. godini: 6 glavnih savjeta

Objavljeno: 01.12.2016. | 4 minute čitanja

Početkom 11. mjeseca ove godine Google je potvrdio vijest o kojoj se već dugo spekulira u tehnološkim krugovima - započinje se sa indeksiranjem mobilnih verzija web-stranica, odnosno osvježavanjem svog mobilnog sadržaja.

Ova testna faza predstavlja prvi korak u promjeni Googleovog fokusa sa desktop sadžaja na mobilni sadržaj.

Tako će se Google u budućnosti primarno fokusirati na mobilni sadržaj pri rangiranju rezultata.

No, što to predstavlja za Vas kao vlasnike ili administratore web-stranica?

Bukvalno, to znači da će informacije o mobilnoj verziji web-stranice (npr. brzina učitavanja, sadržaj, meta tagovi, strukturirani podaci...) određivati i mobilno i desktop rangiranje u Google pretraživanju.

Još se i u 2015. godini pričalo da će mobile-friendly razina web-stranica biti jedan od ključnih faktora Google rangiranja, a važnost i suvremenost mobilnog marketinga ističe se u gotovo svakom marketinškom miksu digitalnog oglašavanja o čemu smo već i pisali na našem blogu.

Uz važnost mobilnog marketinga, spomenuta najava Googleovog indeksiranja mobilnog sadržaja svakako će utjecati na sve vlasnike i administratore da web-stranice i njihov sadržaj prilagode mobilnim uređajima kako bi ostvarili dobre rezultate. Navedeno se posebno ističe ako se u obzir uzme činjenica da se 5 od 9 najvažnijih trendova u internet marketingu izravno odnosi na mobilne uređaje dok su ostali neizravno ali čvrsto povezani također sa smartphoneima i ostalim mobilnim uređajima.

U nastavku donosimo 6 koraka za optimizaciju Vaše mobilne web-stranice, a s ciljem ostvarivanja uspješnog rangiranja u rezultatima mobilnog pretraživanja.


1. KORISTITE MOBILE-FRIENDLY TEST

Googleov mobile-friendly test u obzir uzima kriterije kao što je viewport konfiguracija (kotrolira kako se web-stranica prikazuje na mobilnim uređajima), korištenje plugina te veličinu teksta i elemenata na koje se može kliknuti. Najjednostavniji i besplatan način za provođenje testa je WebSite Auditor. Ako se svi faktori u rezultatima testa imaju satus Correct, Google smatra da je user-experience Vaše web-stranica zadovoljavajući. Ako se pak kod nekog faktora pojavi status Error ili Warning, alat nudi preporuku kako ispraviti taj nedostatak.


2. PROVEDITE ISTRAŽIVANJE KLJUČNIH RIJEČI ZA MOBILNE UREĐAJE

Ključne riječ koje korisnici koriste za pretraživanje razlikuju se kod mobilnih i desktop pretraživanja. Odličan početak za istraživanje je pregledati Vašu Search Console statistiku. Iz ovog izvještaja možete dobiti ideje za ključne riječi koje se često pretražuju na mobilnim uređajima. Napravite listu ključnih riječi pomoću tog izvještaja te nakon toga iskoristite Rank Tracker kako bi dobili pregled dodatnih vrijednih mobilnih upita.

3. OBRATITE PAŽNJU NA AMP

AMP (Accelerated Mobile Pages) je inicijativa koju je pokrenuo Google s ciljem stvaranja brže verzije mobilnog weba. To se želi ostvariti kroz novi način stvaranja web sadržaja za mobilne uređaje koji rezultira jednostavnijom verzijom HTML-a. Osim poboljšanja rangiranja web-stranice, postoje drugi korisni razlozi zašto bi se trebali okrenuti AMP-u:
 

  • poboljšanje korisničkog iskustva kroz veću brzinu učitavanja
  • više klikova iz rezultata pretraživanja

4. FOKUSIRAJTE SE NA LOKACIJU

Utjecaj lokacije na kojoj se korisnik koji pretražuje nalazi iznimno je važan za rezultate pretraživanja, a posebno je značajan za mobilna pretraživanja. Zbog toga je ispravno postavljanje Vaše web-stranice presudno za mobilni SEO, pogotovo ako vodite lokalno poduzeće. Neki od glavnih faktora na koje morate obratiti pozornost je:
 

  • Google My Business Page
  • recenzije korisnika kao možda čak i najvažniji faktor rangiranja kod Googleovog algoritma
  • količina slika koje imate na web-stranici (što više to bolje)
  • konzistentnost NAP (name, adress, phone number) informacija ključne su za mobilno pretraživanje stoga ih svakako uključite u Vaš mobilni sadržaj uz vrstu poduzeća i lokaciju
  • Schema markup kod koji se stavlja na web-stranicu kako bi se pomoglo tražilicama da pruže korisnicima informativnije rezultate.

5. REDOVITO PRATITE MOBILNO RANGIRANJE

Kako bi vidjeli efekte SEO optimizacije Vaše mobilne web-stranice pratite svoj mobilni rang pomoću Rank Trackera.

6. IZBJEGAVAJTE UOBIČAJENE SEO POGREŠKE

Neke od najčešćih i najuobičajenijih SEO pogrešaka na koje posebno morate obratiti pozornost su sljedeće:

 

  • blokirani JavaScript, CSS i slike
  • sadržaj koji se ne može izvoditi
  • pop-upovi koje je teško ugasiti
  • spore mobilne web-stranice
  • pogrešni redirectovi
  • 404 greške samo za mobilne uređaje
  • nerelevantni cross-linkovi

Sve to nameće zaključak da će u 2017. godini mobilna web-stranica bez grešaka i nedostataka biti nužan uvjet za uspješan nastup na velikom tržšitu digitalnog oglašavanja.

Više od 50% pretraživanja ostvaruje se preko mobilnih uređaja, a sa ispravnim mobilnim SEO-om možete udvostručiti Vaš organski promet, a time i povećati prodaju. To je posebico važno u awareness fazi customer journeya u kojoj korisnik još uvijek istražuje problem i izazove s kojima se suočuje.

Arbonin tim ima višegodišnje iskustvo u SEO optimizaciji stoga se za sve dodatne informacije obratite preko maila ili preko kontakt obrasca na našem webu.

Arbona kontakt

Podijeli na:
Elena Majer