Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana.gavric@arbona.info
+385 99 774 5084

Google 21.4. mijenja način rangiranja – Mobile Friendly je ključ

Objavljeno 27.3.2015 10:30:49
Google 21.4. mijenja način rangiranja – Mobile Friendly je ključ
U ovom blog postu navest ću jednu Google novost koja će promijeniti način rangiranja Web stranica nakon 21.4.2015., novost koja će biti veća od Pande i od Penguing nadogradnje algoritma, novost zbog koje će Vaša Web stranica izgubiti veliku količinu organskog prometa ako ne budete pratili sve korake koje ovdje navedemo.

U prošlosti posjedovanje mobilne verzije Web stranice nije imalo nikakav utjecaj na rangiranje, ali s vremenom to se drastično promijenilo. Zbog sve veće zastupljenosti mobilnih uređaja Google je polako, ali sigurno svoje algoritme počeo tome prilagođavati i dodjeljivati sve veći značaj mobilnim verzijama Web stranica.



Svake godine ljudi provode sve više vremena na svojim mobilnim uređajima i tabletima te sve manje na Desktop računalima. Pametne telefone najviše koriste korisnici sljedećih životnih dobi:
  • od 25 do 34: 68%
  • od 35 do 44: 64%
  • od 45 do 54: 38%
Trend mobilnog pretraživanja iz dana u dan raste te prema nekim procjenama, više od 60% svih pretraživanja na Google-u se danas izvode na mobilnim uređajima što potvrđuju i ispod navedeni podaci koji prikazuju što od aktivnosti ljudi rade na svojem pametnom telefonu barem jednom tjedno:
  • Korištenje tražilica: 40%
  • Posjećivanje društvenih mreža: 36%
  • Traženje informacija o proizvodu: 30%
  • Gledanje on-line videa: 31%
Kada pogledamo sve ove statističke podatke nije ni čudo što Google dodjeljuje sve više važnosti mobilnom pretraživanju. Mobilne verzije Web stranica uskoro će postati jedan od važnijih elemenata SEO-a svake Web stranice jer 21.04.2015. Google uvodi novost:

“Starting April 21, we will be expanding our use of mobile-friendliness as a ranking signal. This change will affect mobile searches in all languages worldwide and will have a significant impact in our search results.” – Google

Uvodi se nadogradnja algoritma koja će imati značajan utjecaj na rangiranje u cijelom svijetu zbog čega će Web stranice koje su responsive biti u značajnoj prednosti u usporedbi s onima koje to nisu. Kako Google najavljuje, 21.4. dogodit će se velike promjene u organskim rezultatima pretraživanja i rankingu Web stranica, zato je preporučljivo da se svi za to pripreme dok još nije kasno.

Provjerite dali je Vaša Web stranice Mobile friendly: Test prilagođenosti mobilnim uređajima
Ili nam se obratite putem kontakt forme da mi to učinimo za Vas: Besplatna SEO analiza
Za početak je potrebno izraditi mobilnu verziju Vaše Web stranice i pridržavati se nekih glavnih smjernica (Webmaster’s Mobile Guide):
  • Tekst na stranici ne smije biti presitan za čitanje
  • Web stranica ne smije biti šira od ekrana mobilnog uređaja
  • Linkovi ne smiju biti preblizu jedan drugom
  • Web stranica se mora vrlo brzo učitavati (PageSpeed Insight)
  • U nekim slučajevima viewport meta tag mora biti definiran (Configure the Viewport)

Responsive dizajn omogućuje Web stranicama prilagođavanje različitim veličinama uređaja. Bilo da je riječ o desktop, prijenosnom računalu, tabletu ili pametnom telefonu. Responsive Web dizajn se temelji na osnovnim načelima koji su bitni Google-u: brzina, vidljivost i preglednost.

Još jednom napominjem, nakon 21.4. Web stranice koje imaju odgovarajuću mobilnu verziju imat će znatno veću prednost u rangiranju od onih koje imaju lošu mobilnu verziju ili je uopće nemaju.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM