5 načina kako umjetna inteligencija pozitivno utječe na digitalni marketing

Korisnička podrška će pasti na leđa pametnih robota, online oglasi će pomoću pametnih algoritama ciljati kvalitetniju publiku, softveri će umjesto nas pronalaziti ključne riječi, a roboti će moći prepoznati sav vizualni sadržaj. Kul, zar ne?

Objavljeno: 21.03.2018. | 10 minute čitanja

Umjetna inteligencija ili ti ga Artificial Intelligence. AI.

Ovi pojmovi mnoge asociraju na smak svijeta, Skynet koji je zavladao svijetom, pametne robote koji su se pobunili protiv nas jadnih ljudi i nabildanog Terminatora koji puškom juri po svijetu i spašava ljudsku populaciju govoreći “I’ll be back”.
Hoćemo li trebati našeg Arnolda natrag?
 
Terminator nas spašava od umjetne inteligencije


Ma nećemo… Arnold nas ne može spasiti od umjetne inteligencije o kojoj je u ovom blogu riječ. Osim ako nas nekako ne može natrag prebaciti na 56 K dial-up internet pa će se stvari barem odvijati sporije jer će veza, kao i prije, non-stop pucati.

No šalu na stranu, nema smaka svijeta već samo smaka digitalnog marketinga kakvog smo do sada znali. Za početak idemo objasniti što to zapravo jest umjetna inteligencija.

Što je uopće umjetna inteligencija u online svijetu?

Kada online marketing stručnjaci naiđu na pojam umjetna inteligencija, odmah im dođe na pamet RankBrain algoritam. Google je 2015. godine pokrenuo RankBrain, sustav robotskog učenja koji pomoću umjetne inteligencije odgovara na upite korisnika baš kao što bi to odgovorilo ljudsko biće. 

Na primjer, upitate li Google koliko Severina ima godina, on će vam k’o iz topa dati odgovor na postavljeno pitanje. 
 
Google pametno pretraživanje


Štoviše, on uz vaš odgovor nudi i odgovore na niz sličnih pitanja koje korisnici često upisuju u Google tražilicu. A sve ove rezultate omogućuje umjetna inteligencija. 

Dakle, umjetna inteligencija je zapravo strojno učenje, proces u kojem su strojevi u mogućnosti u roku odmah riješiti nečiji problem. Za rješavanje trenutnog problema koriste prethodne skupove podataka sakupljene od pretraživanja drugih korisnika na temelju kojih samostalno uče iz prijašnjih situacija. 

U marketinškom kontekstu, UI (hrv. kratica za umjetnu inteligenciju), se može primijeniti na brojna područja. Na primjer, na marketinško targetiranje, na generiranje potencijalnih klijenata i na optimizaciju pretraživanja. 

Ako ćemo biti realni, Google konstantno uči i oponaša ljudsku inteligenciju što znači da mu već odavno nisu potrebni njegovi stvaratelji da ručno “hrane” njegovu masivnu bazu podataka. Zvuči pomalo zastrašujuće, zar ne? No, vjerovali ili ne, umjetna inteligencija u svijetu digitalnog marketinga je i više nego dobrodošla. Ne vjerujete? Evo 5 razloga zašto se ne bi trebali boriti protiv nje. 

1. Umjetna inteligencija dala nam je chatbotove i time poboljšala korisničko iskustvo


Iako smo o chatbotovima već pisali, ipak ih moramo ponovno spomenuti jer su oni jedan od najjačih alata koje danas digitalni marketing stručnjaci imaju na raspolaganju.
 
Povezani sadržaj: Chatbots - Robotska revolucija u digitalnom marketingu


Stvoreni su za oponašanje ljudskog razgovora, a za Facebook Messenger aplikaciju razvijeno ih je barem 100.000. Baš poput Siri i Alexe, chatbotovi reagiraju na popis zahtjeva od strane korisnika i na temelju tih zahtjeva mogu naučiti kako se “ponašati” u situacijama koje se često ponavljaju. Općenito govoreći, chatbotovi mogu odgovoriti na poruku korisnika i voditi razgovor baš poput čovjeka. U stanju su u trenu riješiti postojeći problem, pa čak i obavljati niz zadataka.

Chatbotovi su postali osobni asistenti korisničke podrške


Umjesto da korisnici konstantno refreshaju inbox maila u nadi da su upravo sada dobili odgovor pa tako sve do jutra, chatbotovi odgovaraju na pitanja u stvarnom vremenu.

Prilikom online kupovine, chatbotovi čak mogu i predložiti proizvode koji se često kupuju zajedno ili mogu informirati korisnike o aktualnoj akciji u obližnjoj trgovini. Oni su pravo čudo umjetne inteligencije, samo ih treba znati iskoristiti na pravi način. 

2. Umjetna inteligencija ima moć stvaranja personaliziranog content marketinga

Svaka osoba koja se bavi online marketingom zna koliko online sadržaj igra veliku ulogu u svim marketinškim strategijama jer je ipak uvjerljiv i detaljno isplaniran sadržaj temelj svake uspješne online kampanje. Samo je potrebno pronaći ključne riječi, saznati interese ciljane publike i stvoriti sadržaj koji će privući online korisnike. Da… SAMO! Nešto što je lakše reći nego učiniti. 
 
Povezani sadržaj: VODIČ: Kako napraviti istraživanje ključnih riječi u roku 60 minuta


No, zato je ovdje umjetna inteligencija koja koristi algoritam pomoću kojeg pametni program generira sadržaj s najboljom kombinacijom ključnih riječi koja će privući čitatelje i nagovoriti ih da učine ono što i želite (npr. otvore newsletter, pritisnu Like na stranicu ili preuzmu e-book). Ovakav tip programa izvrstan je i u stvaranju Subjecta (naslova) za Newsletter, za sadržaj u Facebook oglasima, pa i za objave na društvenim medijima.

A što to točno znači za online marketinške kampanje? Uštedu vremena! Trenutno je proces za stvaranja online sadržaja takav da radimo A/B testiranje s različitim sadržajem prema uskoj, odabranoj publici. Online sadržaj koji je dobio najviše interakcije pobjeđuje i šalje se dalje široj publici. A sada zamislite da vam program u roku par sekundi generira najbolji recept za online sadržaj koji će privući vašu publiku. Savršeno zar ne? 

Kvalitetan online sadržaj privlači online korisnike


Već postoje softveri koji geneiraiju rečenice i do 600 znakova za marketinške platforme kao što su email i društveni mediji. Neki čak mogu na temelju prethodnih kampanja stvoriti i emocionalni profil korisnika prema kojem stvaraju i personaliziranu poruku istim jezikom.

Iako ovo sve može zvučati kao da će nam strojevi oduzeti radna mjesta, copywriteri se ipak ne bi trebali bojati. Strojno generirani sadržaj obrađuje sadržaj na temelju algoritma koji pruža detalje i istraživanja potrebna za pisanje o nekoj temi. Iako su programi napisali skoro cijeli članak, on se temelji na činjenicama pa još uvijek trebamo ljude da u sadržaj dodaju osobnost, humor i malo više ljudskosti.

3. Umjetnom inteligencijom do preciznijeg targetiranja publike online reklamama

U današnjem svijetu podaci se mogu naći bilo gdje i preraditi se u informacije ili ti ga insightse koje digitalni marketing stručnjaci mogu koristiti za donošenje pametnijih marketinških odluka. 

Jedan od takvih primjera su Facebook Insightsi u kojima između ostalog možemo vidjeti tko nas lajka, skriva objave, iz kojeg dijela svijeta naši fanovi dolaze, što vole i kojeg su spola. Te podatke (i još mnogo detaljnije), možemo dobiti i iz Google Analyticsa i još mnogih drugih programa. 

Online oglasi će donijeti kvalitetniju publiku na web stranice


Umjesto da svakog puta tražimo i proučavamo publiku kojoj se sviđaju naši oglasi ili otkrivamo potencijalnu publiku, pametni strojevi i umjetna inteligencija će ponovno biti ovdje za nas. Zapravo u neku ruku već i jest! Google Adwords već od barem 2008. godine koristi umjetnu inteligenciju. Pa što mislite kako Google određuje Quality Score vašeg oglasa kojim predviđa kolike su šanse da će netko na temelju upita u Google tražilicu kliknuti baš na vaš oglas.

Ili što mislite po kojem principu rade Dynamic Search oglasi za koje u Adwordsima ne morate niti definirati ključne riječi jer ih Google sam može definirati na temelju online sadržaja na vašoj web stranici? Naime, ako je upit korisnika relevantan sa sadržajem na vašoj stranici, Google će dinamično generirati oglas s glavnim naslovom baziranim na upitu korisnika i tekstom baziranim prema najrelevantnijoj landing stranici vaše domene. Znači, s Dynamic Search oglasima bez imalo muke i traćenja vremena dobivate više klikova i konverzija. Think with Google ili ti ga, mislite s umjetnom inteligencijom ;)

U novoj eri neće biti potrebe za nagađanjima, stalnim testiranjima, podešavanjem i eksperimentiranjem. Iako su današnji alati za analizu daleko precizniji od onih u tradicionalnom oglašavanju, umjetna inteligencija će teške odluke donositi umjesto nas, a mi ćemo se moći baviti zabavnijim stvarima kao što su stvaranje zabavnog sadržaja koji će privući online publiku i stvaranje kreativnih marketinških kampanja. 
 
Povezani sadržaj: 7 načina kako generirati leadove pomoću društvenih mreža

4. Umjetna inteligencija može predvidjeti i savjetovati publiku o povezanim proizvodima

Ako ste ikad koristili Amazon ili Netflix, veliki su izgledi da ste već odavno upoznati s prijedlozima povezanih, tj. sličnih proizvoda. U nastojanju da poboljšaju korisničko iskustvo, mnoge tvrtke koriste umjetnu inteligenciju za praćenje navika i želja svojih korisnika kako bi pred njih stavile proizvode za koje vjeruju da će njihovi korisnici biti zainteresirani. To je nešto kao virtualni upsell baziran na softverskom programu. 

Iako ova virtualna mogućnost pomalo podsjeća na Orwellovu knjigu 1984. u kojoj zemljom vlada Big Brother koji sve vidi i zna svakog stanovnika u dušu, ovaj pametni upsell učinkovito promovira proizvode za koje misli da će ih klijenti željeti, a oni još ni sami toga nisu svjesni.

Softver prati i analizira navike i potrošnju svakog potrošača i pomoću sakupljenih podataka predlaže proizvode koji bi nas mogli interesirati što znači i povećanje prodaje. 

Chatbotovi mogu preporučiti povezane proizvode


Dakle, iako kao ljudska bića niti sami ne znamo što hoćemo, pametni sofveri kao što je Netflix koji je među prvima znao da ne želimo gledati The Golden Girls ako smo do sada pratili Breaking Bad, uvelike poboljšavaju korisničko iskustvo i samim time pridonose uspjehu pojedinog brenda. 

5. Umjetna inteligencija može prepoznati online vizualni sadržaj

Tehnologija prepoznavanja vizualnog sadržaja traje već neko vrijeme, a većina online korisnika upoznata je s mogućnošću tagiranja (označavanja) prijatelja na društvenim mrežama. Iako se neki još i danas čude kao picek glisti kako Facebook prepoznaje lica, vjerovali ili ne, postoji mnogo više mogućnosti koje tehnologija prepoznavanja vizualnog sadržaja može pružiti u marketinškom svijetu.

Od sada umjetna inteligencija prepoznaje i vizualni sadržaj


Fotografije i ostali vizuali igraju veliku ulogu u oglašavanju na društvenim medijima i u pretraživanju samog weba. Dok je tagiranje zaista kul opcija, u marketinškom se svijetu polako, ali sigurno razvija praksa vizualnog slušanja. Što to zapravo znači? To znači da pametni programi mogu prepoznati vizualni sadržaj i analizirati oglase koji najviše privlače publiku. Pomoću dobivenih informacija tvrtke mogu pratiti obrasce fotografija i upoznati svoju publiku kroz fotografije koje oni najčešće dijele. 

Pomoću AI, sposobnost prepoznavanja vizualnog sadržaja može postati interaktivni marketinški alat za tvrtke koje žele personalizirati korisničko iskustvo na zabavan i uzbudljiv način. Na primjer, korisnici mogu okinuti fotku proizvoda kojeg žele i začas dobiti povratne informacije o tome gdje taj proizvod mogu kupiti, koliko dođe, pa čak i pregledati njegove recenzije na netu. 

Neke tvrtke kao što je trgovina odjećom Macy’s, nadogradila je postojeću aplikaciju s programom za prepoznavanje vizualnog sadržaja kako bi kupcima olakšala pronalaženje proizvoda koji bi im se mogao svidjeti. Kupci samo trebaju pofotkati komad odjeće koji im se sviđa i aplikacija će im dati prijedloge za sve slične proizvode koji se trenutno nalaze u trgovini. 

Kažu da slika govori 1000 riječi, a u kombinaciji s umjetnom inteligencijom može vrijediti i mnogo više. 

Što na kraju reći za umjetnu inteligenciju u online marketingu?

Umjetna inteligencija će, vjerovali ili ne, spasiti sve ljude u svijetu online marketinga. Chatbotovi će olakšati posao korisničkoj podršci i poboljšati prodaju, a pametni softveri za analizu podataka znat će kojoj će se publici svidjeti vaši oglasi i online sadržaj. 

Iako se na prvi pogled čini, umjetna inteligencija ni u kojem slučaju ne predstavlja prijetnju marketing stručnjacima. Ona će nam samo olakšati posao. Ponavljajući i monotoni zadaci lako se mogu prebaciti na robota koji od dosade neće zijevati svakih 5 min, a mi se možemo usredotočiti na ljepšu stranu marketinškog posla - stvaranje kampanja i online sadržaja koji će kud i kamo biti kvalitetnije i detaljnije isplanirani nego prije kada smo gledali na svaku potrošenu minutu. 

Dobrodošli u svijet umjetne inteligencije! Prigrlite je i nemojte je se plašiti. Osim ako u pozadini ne čujete jeziv smijeh Alexe. Kad smo kod toga, što je bilo s tim? :-/

Besplatno skinite Arbonin SEO ebook!
Podijeli na:
Elena Majer