+385 1 6465 753
+385 42 410 770
info@arbona.hr

Vaša kontakt osoba

Andrej Tonković
andrej.tonkovic@arbona.hr
+385 99 2087 404

39 alata za SEO i content marketing bez kojih u Arboni ne možemo

Objavljeno 18.10.2017 13:26:41
39 alata za SEO i content marketing bez kojih u Arboni ne možemo
SEO i content marketing obuhvaćaju gotovo sve aspekte interneta.

Od same ideje, pa do njene realizacije (kako u tekstualnom, tako i u vizualnom smislu), optimizacije i praćenja učinkovitosti cjelokupne digitalne strategije. A sve, naravno, s ciljem generiranja leadova i poticanja njihove profitabilne akcije.

Zvuči komplicirano i zahtjevno?

I jest.

No, danas se na internetu može pronaći masa alata koji nam pomažu u svim aspektima SEO-a i content marketinga.

Zato u nastavku donosimo 39 alata koje u Arboni koristimo gotovo svakodnevno (neke više, neke manje), a bez kojih bi naše kampanje stvarali, upravljali s njima te ih unaprjeđivali puno puno teže.

 

ALATI ZA GENERIRANJE IDEJA


Sve započinje s idejom.

Content marketing je danas prepoznat kao jedan od najpopularnijih oblika digitalnog marketinga.

Na kraju krajeva, ako nemate sadržaj, što ćete dijeliti i s čime ćete privlačiti publiku i korisnike?

U nepreglednom oceanu blog postova, objava na društvenim mrežama i AdWords oglasa, teško je smisliti nešto originalno i jedinstveno.

Na sreću, postoji široki sijaset besplatnih alata s kojima možete lako prikupiti ideje za svoj najnoviji sadržaj.


1. BuzzSumo - BuzzSumo je jedan od naših najomiljenijih alata. Iako ima i plaćene, besplatna verzija je iznimno korisna - s njome možemo pronaći influencere, analizirati najbolji dostupan sadržaj, i ono najvažnije, pronaći ideje za vlastiti sadržaj. Samo upišemo ključnu riječ u njegovu tražilicu, i on izbaci sadržaj koji je imao najbolji učinak na društvenim mrežama. Tada, koristeći te teme pišemo još bolji, dublji i vizualno ljepši sadržaj.

BuzzSumo Arbona

2. KeywordTool.io - svjesni smo koliko su long-tail keywords važne za kvalitetan SEO i sadržaj. Posebice ako se natječemo s većim brendovima i korporacijama. Besplatna verzija KeywordToola generira do 750 long-tail ključnih riječi za svaku pretragu. Pretraživanje možemo filtrirati prema tražilicama, domeni tražilica te jeziku. Iako s besplatnom verzijom ne možemo vidjeti elemente kao što su procijenjeni CPC, konkurenciju i obujam pretraživanja, ovaj je alat fantastičan kao nadopuna Google Keyword Planneru za pronalazak long-tail keyworda.

3. Google Trends - svi znamo (ili možemo pretpostaviti) da kamine korisnici najviše pretražuju u jesen i pred zimu. No, kako biti siguran? S Google Trendsom možemo vidjeti kada pojedina ključna riječ ima najviše pretraživanja. Odličan je ovo alat za procjenu koja ključna riječ i kada ima više pretraživanja te za planiranje objave pojedinog sadržaja.

Google Trends Arbona

4. Soovie - Soovie je tražilica za tražilice. Ovaj alat uzima podatke iz Google, YouTubea, Binga, Amazona, Wikipedije, Yahooa i Answers.com te pokazuje potražnju za pojedinim pretraživanjima kroz sve navedene platforme.

5. Google Keyword Planner - vjerujemo Keyword Planner ne trebamo previše predstavljati. Početak i kraj svakog našeg istraživanja ključnih riječi, neovisno radimo li PPC ili organsko oglašavanje, Googleov Keyword Planner nam daje detaljan uvid u potražnju za pojedinim ključnim riječima.

6. HubSpot's blog ideas generator - čim zapnemo na mjestu s writers fatigue, samo upišemo nekoliko imenica u ovaj alat i on nam odmah izbaci točne prijedloge naslova. Doduše, potrebno je još par gramatičkih korekcija, no s ovim alatom dobivamo ishodišnu točku za novi sadržaj.

7. Portent's content idea generator - slično kao i HubSpotov generator ideja za naslove, ovaj nam alat kreira odlične ideje za naslove.

8. Quora - na Quoru korisnici odlaze kako bi postavili pitanja na koja ne mogu pronaći odgovor. Osim što tamo pronalazimo najčešće probleme s kojima se susreću buyer persone, Quora nam preko svojih related questions daje odlične ideje za nadopunu novog sadržaja.

9. Kparser - slično kao i KeywordsTool.io, Kparser je alat za generiranje prijedloga za long-tail ključne riječi. S njime možemo pronaći profitabilne ključne riječi za SEO i PPC oglašavanje.

 

ALATI ZA PISANJE I UREĐIVANJE


Sada kada smo sakupili ideje i ključne riječi za naš novi sadržaj koji će rasturati organska i plaćena pretraživanja, potrebno je to sve lijepo napisati i urediti.

Samu kreaciju i dodatno uređivanje sadržaja radimo pomoću sljedećih alata.

10. Google Docs - besplatan i jednostavan, Google Docs je alat s kojim sve naše dokumente i tekstove imamo na jednom mjestu. Upravo lagano dijeljenje i ostavljanje komentara omogućuje super jednostavno uređivanje, koordiniranje i pisanje sadržaja.

11. Hemingway App - ako je BuzzSumo naš omiljen alat za pronalazak sadržaja koji funkcionirao, tada je Hemingway App editor (uz Grammarly, naravno) naš omiljen alat za uređivanje sadržaja. Samo kopiramo napisani tekst i ovaj alat izbaci prijedloge za njegovo unaprjeđenje - koristimo li pasivan govor te je li pojedina rečenica ili fraza prekomplicirana. Doduše, alat funkcionira samo za tekstove na engleskom jeziku, no pošto imamo dosta kampanja na engleskom, ovaj nam je alat od iznimne koristi kako bi naš copy dao odlične rezultate.

Hemingway App Arbona

12. Grammarly - alfa i omega svakog editinga, Grammarly identificira gramatičke pogreške u našim tekstovima. U kombinaciji s Hemingway Appom, ovaj alat nam pomaže da je naš copy tip-top.

13. Reedsy Book Editor - svi znamo koliko kreiranje e-booka zna biti težak i naporan posao. Ovaj ga alat malo pojednostavljuje i automatski kako pišemo pretvara naš sadržaj u popularan e-book format.

14. CoSchedule Headline Analyzer - kao što mu i sam naslov govori, ovaj alat ocjenjuje kvalitetu naših naslova. A svjesni smo kako je upravo naslov najvažniji element koji potiče korisnika da klikne na članak. U njega samo upišemo naš naslov te dobijemo detaljnu analizu zašto je on dobar (odnosno nije) i kako ga možemo unaprijediti. Iako funkcionira samo za engleski jezik, prijevod našeg naslova nije problem.

15. Stay Focused - za pisanje dobrog sadržaja koji će biti odličan za SEO, potrebna je potpuna koncentracija. S ovom ekstenzijom Chrome preglednik sami sebe tjeramo da ne provodimo previše vremena na web stranicama koje nam odvlače pažnju od pisanja.

16. The Most Dangerous Writing App - čim trebamo nešto hitno napisati, koristimo ovaj alat. Ovaj nas alat tjera da pišemo bez prestanka i pauze, u suprotnom nam obriše sadržaj. Malo okrutno? Možda, ali funkcionira.

17. Ispravi.me - domaća perjanica u moru besplatni web alata za uređivanje sadržaja. Slično kao i Grammarly, Ispravi.me identificira naše gramatičke pogreške i daje savjet kako ih ispraviti. Čim pišemo tekst za domaćeg klijenta, odlazimo na https://ispravi.me. Dečki s FER-a su stvarno napravili odličan posao!

Ispravi.me Arbona

18. Thesaurus.com - iskreno, vjerojatno 50-tak puta dnevno razbijamo glavu smišljajući sinonime za pojedini pojam. Thesaurus nam je za te potrebe savršen. U ovu online bazu sinonima upišemo našu ključnu riječ i u trenutku dobijemo sijaset sinonima, antonima i povezanih pojmova. Osim za semantičko uljepšavanje naših tekstova, ovaj je alat odličan i za ideje za ključne riječi.

 

ALATI ZA UREĐIVANJE VIZUALA


Vizualni sadržaj je danas neophodan za bilo koju digitalnu kampanju.

Postovi i sadržaj koji sadrži sliku (ili još bolje video) ima 40x više šansi za šeranjem nego bilo koji drugi oblik sadržaja. O sličnim digitalnim statistikama smo, na kraju krajeva, već i pisali na našem blogu.

Što sve koristimo prilikom kreiranja našeg vizualnog sadržaja? Čitajte u nastavku.


19. Canva - vjerojatno najpoznatiji online alat za grafički dizajn, s Canvom možemo kreirati gotovo sve - infografike, e-book, flyere, postove za društvene mreže... Njegova jednostavnost, ali široka baza vizualnih elemenata omogućuje nam da u trenu napravimo vizual koji će potaknuti korisnike na angažman i dijeljenje našeg sadržaja.

20. GIMP - alternativa Adobeovom Photoshopu, GIMP je alat koji nam služi kada treba napraviti neke brzinske promjene na vizualu, a dizajner nam je prezaposlen (što to je gotovo uvijek slučaj).

21. BeFunky Photo Editor - Befunky Photo Editor je također online alternativa GIMP-u i Photoshopu. Za brzinsko cropanje ili promjenu dimenzija vizuala teško da postoji bolji online alat. Također, s njime možemo dodati određene filtre i okvire ili pak dodati novi layer s elementom na vizual.

22. Flaticon - najbolja dostupna baza vektorskih ikona na webu, Flaticon nam je gotovo uvijek uključen u novom tabu kada radimo infografike. Ima gotovo nepregledan izbor ikona kojima izravno možemo mijenjati boje i dimenzije.

23. Bannersnack - iako se plaća, Bannersnack je uz Photoshop alat u kojem vjerojatno provodimo najviše vremena. S njime kreiramo dinamičke bannere, a automatski nam generira banner u različitim dimenzijama potrebnima za Google oglašavanje. S njime smo iznimno ubrzali naše procese, a i dizajneri nam imaju više vremena.

Bannersnack Arbona
 


ALATI ZA PROMOCIJU SADRŽAJA



24. Gramblr - imamo dosta Instagram kampanja, stoga nam je ponekad teško sve koordinirati preko mobitela. Zato koristimo i Gramblr s kojim objavljujemo i schedulamo sadržaj na Instagram računima naših klijenata. S njime sve račune imamo na jednom mjestu te nam on najviše pomaže u automatizaciji naših Instagram kampanja, ali i koordinaciji prilikom objava.

25. MailChimp - osim što smo certificirana agencija za ovaj najpoznatiji email marketing alat, stvarno obožavamo MailChimp. Njegova jednostavnost korištenja te snaga personalizacije mailova, lista i baza subscribera je uistinu fantastična. Pošto smatramo da je email marketing ljepilo koje sve digitalne dodirne točke drži zajedno, MailChimp nam je jedan od najvažnijih alata kojeg bi se teško odrekli.

MailChimp Arbona

 

ALATI ZA SEO OPTIMIZACIJU SADRŽAJA


Optimizacija sadržaja i njegovo nadopunjavanje s ključnim riječima koje će dodatno poboljšati njegovu organsku poziciju je zahtjevan posao.

Jedan od najvažnijih koraka kod SEO optimizacije sadržaja je poznavanje za što se ostali oglašivači na internetu oglašavaju.


26. SEMRush - s ovim se sveobuhvatnim alatom mogu identificirati plaćene ključne riječi ostalih oglašivača te strategije koje koriste za konvertiranje kupaca. Dobiveni podaci mogu biti odlična početna točka za bolju optimizaciju vlastitog sadržaja koja će dati dodatni poticaj prilikom rangiranja na tražilicama.

27. iSpionage - slično kao i SEMRush, iSpionage je alat za praćenje PPC ključnih riječi. S ovim alatom također možemo vidjeti koje oglase oglašivači koriste te njihovu kvalitetu. S tim podacima možemo napraviti bolje i kvalitetnije oglase i strategiju kako organskog, tako i plaćenog oglašavanja.

28. Pingdom website speed test - brzina učitavanja web stranice je jedan od važnijih faktora koje tražilice uzimaju u obzir prilikom rangiranja. Stoga, ako je web stranica spora, publika će teško pronaći i pročitati sadržaja. Zato iznimnu važnost pridajemo brzini učitavanja web stranice i našim klijentima uvijek sugeriramo kako optimizirati web stranicu.

 

ALATI ZA GENERIRANJE I PRAĆENJE LEADOVA


Leadovi su osnova svake digitalne kampanje.

Oni predstavljaju naše trenutne, ali i potencijalne klijente, stoga je poznavanje njihovog ponašanja na webu ključ uspjeha kako digitalne, tako i poslovne strategije.

Za praćenje i generiranje leadova koristimo nekoliko alata, ovisno o potrebi i fazi njihovog customer journeya.


29. Riportus - Riportus je aplikacija s kojom možemo vidjeti koje je poduzeće posjetilo našu web stranicu i kako se na njoj ponašalo. Tako vidimo koje podstranice usluga najviše interesiraju posjetitelja te sukladno tim podacima možemo poslati personaliziranu ponudu te uspostaviti kontakt. Do sada smo gubili dosta poslovnih prilika upravo zato što nismo znali tko posjećuje naš web i što ga najviše interesira, a s Riportusom smo riješili taj problem. Također, alat je nedavno predstavio novi dizajn i neke dodatne značajke tako da je njegovo korištenje sada puno jednostavnije i ugodnije.

Riportus Arbona

30. Sniply - Sniply je fantastičan alat za skraćivanje linkova, ali i za generiranje leadova. Naime, kada korisnik klikne na naš link kojeg smo obradili u Sniplyu, prati ga maleni CTA banner u kojeg može upisati svoj email ili pak kliknuti na gumb i otići na landing page te izvršiti profitabilnu akciju.

31. HelloBar - HelloBar je jednostavan alat koji se može postaviti na svaku web stranicu. Samo se postavi par linija koda u HTML stranice te pojavi izbornik na vrhu ili dnu stranicu u kojeg posjetitelji mogu unijeti svoje podatke ili kliknuti na CTA. Sučelje alata tada nudi nekoliko značajki za analizu podataka te kreira listu kontakata koji su unijeli svoje podatke. Čak ga i jedan Neil Patel koristi!

32. WisePops - kako uloviti korisnike trenutak prije njihovog odlaska s weba te uhvatiti još pokoju konverziju? Jednostavno - s exit overlayem (ili pop-upom), a WisePops je jedan od njih. Iako je uvriježeno mišljenje da pop-upovi narušavaju korisničko iskustvo, činjenica je da oni odlično funkcioniraju. Preko njih svojim posjetiteljima možemo ponuditi dodatan benefit zašto da izvrše željenu akciju prije nego napuste web stranicu.
 


ALATI ZA PRAĆENJE SEO ANALITIKE


Za kraj (pa i početak) svake digitalne kampanje potrebna je detaljna analiza učinka.

Koji sadržaj je najpopularniji? Koji sadržaj je donio najviše konverzija? Koji sadržaj ima smisla i dalje kreirati, a koji u potpunosti napustiti? Je li pojedini sadržaj dovoljno dobro SEO optimiziran?

Odgovore na ova pitanja daje nam content analitika koju pratimo pomoću nekoliko alata.


33. Google Analytics - osim što je naš core-business, Google Analytics je alat u kojem provodimo valjda najviše vremena. Na kraju krajeva, GA je praktički standard za online analitiku. S njime pratimo sve - koje buyer persone konzumiraju naš sadržaj, koliko se dugo zadržavaju na webu i što ih najviše interesira, iz kojih kanala su stigli itd.

34. Bit.ly - osim što ga koristimo za skraćivanje i uljepšavanje linkova koje šeramo na društvenim mrežama i trećim stranama, Bitly nam omogućuje praćenja učinka sadržaja te klikova i šerova za svaki pojedini sadržaj.

Bit.ly Arbona

35. Search Console - s ovim alatom, nekadašnjim Googleovim Webmaster Toolom, pratimo podatke o rezultatima search pretraživanja. S njime vidimo kako Google doživljava naše web stranice i kako su one tehnički optimizirane. Također prikazuje podatke poput, između ostalog, grešaka u indeksiranju, broju indeksiranih stranica, sitemap i linkove koji vode na stranicu. Odlična stvar kod ovog alata je što nas automatski obavještava o mogućem kršenju Googleovih pravila.

36. Data Studio - u našoj smo seriji postova o Google Data Studiu naširoko pisali koje su njegove prednosti i mogućnosti. Koristimo ga kao alat s kojim kreiramo naše izvještaje, a njegova jednostavnost omogućuje nam automatsko kreiranje izvještaja pošto se lako povezuje s Google Analyticsom, Search Consoleom i Google AdWordsom te sličnim alatima za praćenje analitike. Glavna prednost mu je što se svi izvori podataka na jednom mjestu te se mogu povezati u jedan cjeloviti izvještaj.

37. Google Tag Assistant - ovaj dodatak za Chrome preglednik testira implementaciju Google Analyticsa te nam prikazuje greške s tracking kodovima ako je implementacija neispravna. Ovaj nam je alat iznimno koristan pošto imamo mnogo klijenata koji sami vrše implementaciju, pa im s ovime možemo sugerirati kako ispraviti eventualne greške.

38. Screaming Frog - ovaj alat koristimo za crawlanje web stranice. On prolazi kroz internet i radi popis svih URL-ova i meta podataka. S njime relativno brzo saznajemo koliko ima web stranica s greškama u meta tagovima, paginaciji, broken linkovima i ostalim.

39. Web CEO - ovaj iznimno koristan alat nam služi za provjeru pozicija ključnih riječi. Nakon što napravimo popis ključnih riječi, Web CEO ih periodički provjerava čime pratimo pozicije na određeni datum kao i njihov trend rasta/pada.
 

ZAKLJUČAK


SEO i content marketing su jednostavni ako znate kako ih pojednostaviti.

Planiranje strategije i taktika SEO-a i content marketinga je početna točka, no njihovo provođenje je moguće jedino ako imate pravi alat i znate kako njime upravljati.

U Arboni koristimo mnogo više od gore navedenih 39 alata za SEO i content marketing, no i oni su odličan početak.

Njihovo kombiniranje i nadopunjavanje će svaku digitalnu kampanju pogurati kako bi pružila još bolje rezultate za klijente, ali i nas same.

Kontaktirajte Arbonu!
  • Google Partner
  • Google Street View
  • AdWords certified partner
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts