Nofollow i follow linkovi: koja je razlika?

Nofollow linkovi su linkovi s HTML oznakom rel=”nofollow”. Oznaka nofollow govori Googleu i ostalim tražilicama da ignoriraju taj link (vezu). Nofollow linkovi ne prenose postojeći PageRank stranice na druge stranice. Također se nofollow linkovi ne indeksiraju od strane Googlea.

Jedina tehnička razlika između nofollow i follow linkova je da nofollow link u sebi ima oznaku rel=”nofollow”.

<a href=”https://www.arbona.hr/blog/10”>
<a href=”https://www.arbona.hr/blog/10” rel=”nofollow”>

Nemoguće je da korisnici vide razliku između nofollow i follow linkova jer na obadva mogu kliknuti, duplicirati, dijeliti i koristiti se na sve načine na koje se uobičajen link može koristiti.

Međutim, kada je riječ o optimizaciji za tražilice, postoji velika razlika između nofollow i follow linkova.

Ta razlika je: Follow linkovi pomažu u rangiranju vaše stranice unutar rezultata pretraživanja, dok nofollow ne pomažu.

Detaljnije objašnjenje oko follow vs. nofollow linkova

Follow i nofollow linkovi - seo optimizacija

Da bi stvarno razumjeli što se događa s ovim linkovima, morate imati nešto pozadinskog znanja na području SEO optimizacije. 

Kada stranica dobije ulazni link (lik koji vodi na tu stranicu), ta stranica dobije mali SEO poticaj, boost.

Zamislite link kao jedan bod. 

Što imate više linkova, to imate više bodova. 

Google ove bodove uzima u obzir tako da gleda koliko ulaznih linkova ima stranica i s kojeg web mjesta dolaze ti linkovi. Nije isto je li netko linkao vaš blog na nekom XYZ forumu ili je na vaš blog linkao brend koji iza sebe ima već mnogo SEO bodova, tj. kredibiliteta. 

Google razmišlja tako da ako mnogo korisnika linka na određenu stranicu, ta stranica mora biti zaista dobra! Zato će u rezultatima pretraživanja dati prednost toj stranici, umjesto onoj koja ima manje “bodova”, a bavi se istom tematikom. 

Google svojim korisnicima želi isporučiti najbolje rezultate, pa je zato osmislio mjerni podatak PageRank koji broji sve bodove. Mnogi SEO-vci ove bodove zovu “link juice” (link sok). Link juice pomoću linkova teče s jedne stranice na druge stranice. Što više stranica s jakim kredibilitetom linka na vaš, na primjer, blog to će blog dobiti više boosta. 

Sada napokon možemo s razumijevanjem definirati follow i nofollow linkove.

Follow linkovi su linkovi koji se računaju kao bodovi i koji sa sobom nose SEO boost koji jača sama stranicu i njezin PageRank. 

Nofollow link se ne ubraja kao bod u korist stranice, ne poveća PageRank i ne pomaže u boljoj poziciji stranice unutar rezultata pretraživanja. Oznaka nofollow je u osnovi znak za tražilice koji kaže “ovo ne računaj”.

Kako znati jesu li linkovi dobre kvalitete?

  • Web stranice koje su u sadržajnom smislu loše: držite se što dalje od web stranica s “osjetljivim” sadržajima: seksualni sadržaj, čudni medicinski proizvodi itd.
  • Spam stranice: ako je stranica prepuna spamova, najbolje bi bilo zanemariti je
  • Link farming: ako naiđete na web stranicu s tisućama nelogičnih linkova, trebali biste odmah odustati od nje.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • AdWords certified partner
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura