Facebook Custom audience

Custom audience je opcija ciljanja oglasa koja oglašivačima omogućuje pronalaženje njihove postojeće i željene publike među mnogobrojnim korisnicima Facebooka. Drugim riječima, to je Facebook alat koji nam služi da ciljamo točno određenu skupinu ljudi. U tu svrhu, Facebook nam nudi kreiranje:

Data file custom audience,
MailChimp custom audience,
Custom audience iz Vaših mobilnih aplikacija i
Custom audience s Vaše Web stranice.

Objavljeno: 03.10.2014. | 4 minute čitanja

Custom audience je opcija ciljanja oglasa koja oglašivačima omogućuje pronalaženje njihove postojeće i željene publike među mnogobrojnim korisnicima Facebooka. Drugim riječima, to je Facebook alat koji nam služi da ciljamo točno određenu skupinu ljudi. U tu svrhu, Facebook nam nudi kreiranje:

  • Data file custom audience,
  • MailChimp custom audience,
  • Custom audience iz Vaših mobilnih aplikacija i
  • Custom audience s Vaše Web stranice.

Kao što zaključujete custom audience jedan je od omiljenih marketinških alata mnogih oglašivača. Zašto? Zato što omogućava oglašivaču obraćanje grupi korisnika koja mu je iznimno bitna, a to su upravo oni postojeći ili potencijalni kupci koji se nalaze na njihovoj mailing listi, ili su posjetili stranicu oglašivača.

Najjednostavniji način kako biste kreirali custom audience jest pomoću e-mail adresa Vaše postojeće i potencijalne publike (kupaca ili klijenata). Te e-mail adrese mogu biti pohranjene u obliku .csv ili .txt datoteke, ili pak na Vašem MailChimp računu. No, custom audience možete kreirati i kao listu posjetitelja s Vaše Web stranice.

Datoteka s e-mail adresama ili MailChimp


Kreiranje custom audience koristeći datoteku s e-mail adresama ili MailChimp račun vrlo je jednostavno. Svi postupci koje ćemo pokazati rađeni su u Power Editoru (kao mali uvod u temu koja nam slijedi).

Prvo što je potrebno je da se iz pogleda upravljanja oglasima prebacimo u pogled publike (Audience).

Power Editor zaglavlje

Zatim iz izbornika Create Audience odaberemo opciju Custom audience.

Prozor za izradu custom audience na Facebook

Između četiri opcije koje nam se nude, izaberemo Data File Custom Audience, stavimo naziv te po želji opis publike. Odaberemo e-mail kao Data Type. Sve e-mail adrese pohranimo u .csv ili .txt datoteku tako da svaki e-mail stavimo u poseban red. Priložimo datoteku te odaberemo Create Audience. Vaša prva custom audience lista je kreirana. Potrebno je pričekati neko vrijeme da lista postane aktivna, odnosno da Facebook napravi listu svih onih koji se nalaze na vašoj e-mail listi a ujedno su i korisnici Facebooka. Između 30-70% e-mailova s vaše e-mail liste će se podudarati s Facebook korisnicima. Nakon toga, custom audience lista je spremna te je možete koristiti za ciljanje oglasa.

Prozor za izradu custom audience na Facebook
Mailchimp custom audience

Možemo umjesto prilaganja datoteke s e-mail adresama koristiti MailChimp račun gdje je potrebno samo odabrati tu opciju te upisati korisničko ime i zaporku vašeg MailChimp računa.

Postavljanje custom Mailchimp audience za Facebook Pixel
Website custom audience


Website Custom Audience omogućava oglašivaču obraćanje grupi korisnika koja mu je iznimno bitna, oni koji su posjetili njegovu web stranicu.

Potrebno je odabrati opciju kreiranja custom audience s Vaše Web stranice te slijediti korake.

Prozor za izradu custom audience iz web stranice za Facebook Remarketing Pixel

Nakon što smo odabrali Create Web Remarketing Pixel, dobili smo malu skriptu koja sadržava pixel koji će poslužiti kao tragač koji nam omogućava uvid u listu korisnika koji su posjetili stranicu ili određeni dio Vaše stranice. Skriptu je potrebno kopirati i zalijepiti između  <head> i </head> oznaka u kodu Vaše Web stranice. Možete odabrati i opciju da skriptu pošaljete direktno administratoru Vaše Web stranice. To je potrebno napraviti samo jednom, jer svaki račun oglašivača dobije samo jedan pixel, pa je tako obavezno smjestiti skriptu na predložak Web stranice, tako da bude dostupna na svim stranicama.

Primjer Custom Audience Pixel prozora

Pomoću pixel koda, Facebook prati svakog posjetitelja stranice i omogućava kreiranje različitih listi koje imaju različite kriterije koje će oglašivač koristiti da bi došao do željenog cilja. Primjeru različitih lista s različitim kriterijima (pravilima) prikazani su u nastavku. Prvu listu čine svi posjetitelji Arbonine Web stranice u zadnjih 30 dana, dok drugu listu čine svi posjetitelji Arbona Bloga u zadnjih 60 dana.


Stvaranje publike za Facebook Pixel
Postavljanje custom website audience za Facebook Pixel

Za svako pravilo koje kreirate, ne morate dodavati pixel zato što sva pravila koja kreirate koriste isti pixel koji je postavljen na Vašu stranicu. Facebook tada na temelju pravila i stranica koje su kupci posjetili, svrstava kupce u listu.

Problem s Website Custom Audience?

Agencija ste koja upravlja s više Facebook oglasa za više različitih klijenata. Problem leži upravo u ovoj vezi: jedan račun za oglašavanje = jedan pixel, što predstavlja prepreku za specifično upravljanje kampanjama.

Moguće rješenje za to je kreiranje više računa za oglašavanje kojima jednostavno možete upravljati u Business Manageru. Ako pak posjedujete više stranica, kreirajte Website custom audience unutar jednog računa za oglašavanje te razdvojite listu korištenjem pravila. U tom slučaju izbjegavajte korištenje opcije “All Website Visitors” pogotovo ako su stranice međusobno nepovezane. Koristite opciju “People who visit specific Web pages” te uzmite u obzir samo domenu Vaše stranice npr. arbona.hr.

Podijeli na:
Elena Majer