Prvi koraci u svijetu optimizacije stope konverzije (CRO) web shopa

Povećanje stopa konverzije web shopa

Objavljeno: 21.03.2024. | 6 minute čitanja

Optimizacija stope konverzije ili, na engleskom, Conversion Rate Optimization (CRO), pretvara posjetitelje vaše web stranice u kupce ili potencijalne kupce. Umjesto da trošite vrijeme i novac na privlačenje nove publike i potencijalnih kupaca, povećanje stope konverzije proizvest će veću vrijednost od vaših postojećih korisnika.

Što je optimizacija stope konverzije?

Optimizacija stope konverzije (CRO) je marketinška strategija kojoj je cilj povećati postotak publike koja izvodi određenu radnju, poznatu kao konverzija. Pretvorba može značiti kupnju, prijavu na newsletter ili jednostavno klik na poveznicu. Na primjer, konverzija oglasa na društvenim mrežama može se definirati kao klik na vašu web stranicu, dok se konverzija za vašu stranicu proizvoda može definirati kao korisnik koji dodaje proizvod u svoju košaricu. Najvažnija konverzija, kojoj svi web shopovi teže jest, naravno, transakcija ili kupnja proizvoda.

Kako odlučiti koju vrstu konverzije poboljšati i kako znati da je uspješno optimiziran sadržaj?

Kako bi se povećala konverzija za online trgovinu, potrebno je stalno testiranje i prilagođavanje, a da biste učinkovito testirali, trebate postaviti mjerila za ono što se smatra dobro obavljenim poslom. Kako dublje ulazite u optimizaciju stope konverzije, možete postaviti vlastite referentne vrijednosti i ciljeve na temelju povijesne izvedbe sadržaja. Ali za početak, u Analitycsu možete provjeriti kolika vam je stopa konverzije nakon čega je te brojke poželjno usporediti s ostalima u vlastitoj branši kako bi okvirno mogli odrediti svoju poziciju na tržištu u odnosu na konkurenciju.

Konverzije također možete izračunati dijeljenjem ukupnog broja konverzija s ukupnim brojem korisnika koji su stupili u interakciju s vašom web stranicom, web stranicom ili dijelom sadržaja unutar definiranog vremenskog razdoblja. Pomnožite rezultat sa 100 da biste dobili postotak:


Način izračuna stope konverzije

Gdje započeti s CRO-om?

Tri su ključne lokacije na vašoj web stranice gdje možete započeti implementaciju CRO-a kako biste poboljšali korisničko iskustvo i povećali konverzije:

  • Stranice proizvoda 
Stranice proizvoda su temelj svake e-trgovine od kojih moćžete znatno profitirati od CRO-a. Testirajte učinke optimizacije vaših slika proizvoda, opisa i brend glasa kako bi bili sigurni da vaša stranica maksimizira mogućnost konverzije.

  • Blogovi
​Optimizirani blogovi nude dodatnu priliku za povećanje konverzija. Fokusirajte se na call to action (CTA) i generiranje potencijalnih klijenata u svojim postovima. Optimalno osmišljeni CTA-ovi su ključni; to je uputstvo vašoj publici, obično u obliku gumba ili linka koji vodi do sljedeće faze vašeg prodajnog lijevka. 

  • Landing page
One su te koje ostavljaju prvi dojam na posjetitelja vaše web stranici, stoga je važno poboljšati ih kroz iterativno testiranje. Sadržaj odredišne stranice treba organizirati prema važnosti za čitatelje, pri čemu najvažnije informacije, poput vaše ponude i poziva na akciju, trebaju biti na vrhu stranice.

 

Strategije CRO-a za povećanje vaše stope konverzije

 
Optimizacija vaše online trgovine je kontinuirani proces učenja i prilagodbe. Potrebno je kontinuirano učiti o svojoj publici i tražiti načine kako na temelju naučenog bolje poslužiti svoje kupce. Kako bi postigli najbolje moguće rezultate konverziju koje treba razmotriti tijekom tog procesa, a u nastavku dijelimo korake koje trebate poduzeti kako biste optimizirali stranicu:

  • Checkout
Za online shopove, proces plaćanja je mjesto gdje se događaju konverzije, što ga čini jednim od najvažnijih dijelova web stranice e-trgovine. Ako potencijalni kupac ima poteškoća s dovršavanjem kupnje, postoji velika šansa da će napustiti košaricu. Ključ je osigurati glatki proces plaćanja kada posjetitelji odluče da su spremni za kupnju.

  • Pojednostavite CTA-ove
Posjetitelj web stranice formira svoj prvi dojam u samo 50 milisekundi. Stoga su jednostavnost i izravnost ključni. Važno je formulirati željenu akciju što jednostavnije i smjestiti je na mjesto na stranici koje ima najveću stopu konverzije. 

  • Provodite A/B testove
A/B testiranje je metoda eksperimentiranja stope konverzije, poznata i kao podjeljeno testiranje. Cilj je usporediti dvije verzije iste web stranice ili sadržaja kako bi se vidjelo koja daje bolje rezultate. Prije provođenja A/B testiranja, važno je osigurati dovoljno prometa na web stranici za statistički značajne rezultate.


Dva telefona s oznakama A i B na ekranima. Jedan mobitel ima zelenu kvačicu, drugi crveni X.
  • Dodajte Pop-upove
Pop-up prozori povećavaju stopu konverzije web stranice tražeći pažnju korisnika. Mogu reagirati na određeno ponašanje, poput namjere korisnika da napusti stranicu pomakom kursora prema vrhu zaslona, ili stvaranjem osjećaja hitnosti. Također predstavljaju priliku za prikupljanje kontakata potencijalnih klijenata nudeći sadržaj ili popuste u zamjenu za kontakt informacije kupaca.

  • Dijeljenje socijalnih dokaza 
To znači poticanje ljudi da slijede primjere drugih. To je moćno sredstvo za optimizaciju stope konverzije jer čini akciju privlačnijom pokazujući da su je drugi već poduzeli. Ako su vaši proizvodi korišteni od strane influencera ili istaknuti u poznatim publikacijama, prikažite dokaze o tim spomenima na vašoj stranici. Pozitivne recenzije od prethodnih kupaca su još jedan oblik socijalnog dokaza koji može biti značajan potencijalnim kupcima.

  • Pametno iskoristite trake za pretraživanje
Trake za pretraživanje olakšavaju korisnicima da brzo pronađu ono što traže. Ako imate veliki asortiman proizvoda, istaknite traku za pretraživanje na početnoj stranici kako bi korisnici mogli izravno pristupiti željenom sadržaju. 

  • Koristite toplinske mape
Toplinske mape su popularna taktika CRO-a za online shopove jer pretvaraju podatke o ponašanju u jednostavnu vizualizaciju. One ističu dijelove web stranice s većom interakcijom u toplijim nijansama, dok hladnije područja pokazuju manje aktivne dijelove. Mnoge aplikacije za toplinske mape dolaze s dodatnim alatima za optimizaciju stope konverzije.

  • Šaljite mail za napuštene košarice
Mnoge napuštene košarice povezane su s e-mail adresama, što čini kampanje e-pošte za napuštene košarice popularnom opcijom. U svojim mailovima podsjetite kupce na artikle koje su ostavili i razmislite o ponudi popusta ili koda za besplatnu dostavu kako biste ih potaknuli da dovrše kupnju.

  • Učinite vašu stranicu brzom i prilagođenom mobilnim uređajima
S više od 58% globalnog web prometa koji dolazi sa pametnih telefona i tableta, web stranica prilagođena mobilnim uređajima nije samo lijep dodatak, već nužnost. Razmotrite o kompresiji svih slika koje učitavate kako biste poboljšali brzinu učitavanja vaše stranice i potencijalno stopu konverzije.

 
Bilo da ste marketing stručnjak ili vlasnik poslovanja, želite da ljudi kliknu na taj gumb ili link više od ičega. Zato svaka strategija marketinga e-trgovine mora uzeti u obzir optimizaciju stope konverzije. Eksperimenti i strategije CRO-a iznad su odlična polazišna točka - trebali bi potaknuti više posjetitelja vaše web stranice da djeluju na željeni način. No, na vama da kontinuirano testirate, učite i implementirate promjene koje će učiniti vaš sadržaj uvjerljivijim.

Podijeli na:
Elena Majer