Consent Mode i Enhanced Conversions - Budućnost digitalnog marketinga

Nova rješenja u zaštiti privatnosti podataka korisnika

Objavljeno: 27.02.2024. | 4 minute čitanja

U digitalnom svijetu gdje se privatnost korisnika sve više cijeni, Google u 2024. uvodi dvije revolucionarne novosti na Europskom tržištu - Consent Mode i Enhanced Conversions. Ove značajke nude tvrtkama mogućnost usklađivanja svoje online marketinške strategije s najnovijim zahtjevima za privatnošću koje su zakonom propisane, a regulira ih Agencija za zaštitu osobnih podataka. Kako ove tehnologije funkcioniraju, što se sve mijenja njihovim uvođenjem te kako korisnici stranica imaju koristi od veće transparentnosti i kontrole ćemo objasniti u daljnjem tekstu. 

Što je Consent Mode?



Google Consent Mode v2 je odgovor Googlea na zahtjeve EU za zaštitu privatnosti podataka korisnika, a ne samo na jednu specifičnu inicijativu. To je mehanizam koji omogućava web stranicama da čitaju i prilagođavaju Google oznake (tags) na temelju preferencija korisnika o pristanku, u vezi s oglašavanjem i analitikom.

Da biste implementirali Google Consent Mode v2, morate koristiti banner za pristanak na svojoj web stranici. Ako koristite Google-certificiranu platformu za upravljanje pristankom (CMP), banner će automatski ispuniti sve smjernice prije roka i on se naplaćuje, no postoji i custom opcija u kojoj vaši developeri implementiraju consent prema regulativama.

Prednosti i nedostaci osnovnih i naprednih opcija Consent Moda

Sve web stranice koje se koriste oglašavanjem ili prate ponašanje korisnika u EU/EEA moraju implementirati Google Consent Mode v2 do 6. ožujka 2024. kako bi održale pristup personalizaciji oglasa, remarketingu, značajkama mjerenja, Customer Match, GA4 Audiences i Lookalike Audiences​​.

Ako ne implementirate Google Consent Mode v2 prije roka u ožujku, usluge poput Google Analytics 4 i Google Ads neće moći prikupljati podatke o novim korisnicima iz EU ili EEA, što će ozbiljno utjecati na učinkovitost vaših strategija oglašavanja​​.


Pop up prozor za prihvaćanje ili odbijanje kolačića

Što su Enhanced Conversions?


Enhanced Conversions je tehnologija koju je Google uveo u svibnju 2021. kako bi poboljšao mjerenje konverzija koristeći first-party podatke, kao što su hashirane e-mail adrese korisnika, na siguran način. Ova tehnologija omogućuje web stranicama da šalju šifrirane i anonimne podatke o konverziji Googleu, čime se poštuje privatnost korisnika i pridržava strogih propisa o zaštiti podataka​​.

Enhanced Conversions koristi first-party podatke (npr., e-mail adrese, telefonske brojeve, adrese) koje korisnici pružaju tijekom konverzije, kao što je kupnja ili ispunjavanje obrasca. Ti podaci se zatim hashiraju i uspoređuju s podacima o prijavljenim korisnicima na Googleu kako bi se poboljšalo pripisivanje konverzija vašim oglasima. Različiti načini implementacije uključuju Google Tag Manager (GTM), Google oznaku (tag) ili Google Ads API​​.

Enhanced Conversions je Googleov odgovor na izazov praćenja konverzija u svijetu bez kolačića trećih strana, a implementacija na Google Chromeu će biti 1. srpnja 2024., dok će ostali web preglednici to učiniti do kraja godine.  Ovo rješenje omogućuje bolje povezivanje konverzija s korisničkim interakcijama s oglasima koristeći podatke koje tvrtka već posjeduje, kao što su e-mail adrese kupaca, na siguran način.

Enhanced Conversions koraci za poboljšanje mjerenja konverzija pomoću first party podataka

Da bi web stranice bile u skladu s novim normama i pravilima vezanima za cookie consent, važno je uspostaviti sustav pristanka koji je transparentan, lako razumljiv i omogućava korisnicima jasnu kontrolu nad svojim podacima.

  • Važno je jasno obavijestiti posjetitelje o korištenju kolačića na web stranici, uključujući detalje o tome kako i zašto se kolačići koriste.
  • Pružite detaljan popis svih kolačića koji se koriste na web stranici, uključujući ime kolačića, svrhu, trajanje i treće strane koje imaju pristup tim kolačićima.
  • Korisnicima je potrebno omogućiti aktivan odabir kategorija kolačića, umjesto da se pretpostavlja njihov pristanak. To znači da kolačići koji nisu nužni za rad web stranice ne smiju biti unaprijed označeni kao prihvaćeni.
  • Korisnici trebaju imati mogućnost lako promijeniti svoje postavke pristanka u bilo kojem trenutku tijekom korištenja web stranice. To obično uključuje vidljivu opciju u podnožju stranice ili kroz izbornik postavki.
  • Kolačiće je poželjno razvrstati po kategorijama (npr., nužni, statistički, marketinški), tako da korisnici mogu lako razumjeti svrhu svake skupine kolačića i dati pristanak prema svojim preferencijama.
  • Web stranice moraju voditi evidenciju o korisničkim pristancima, uključujući informacije o tome kada je pristanak dan i na što točno. Ovo je važno za dokazivanje usklađenosti s propisima.
  • Redovito pregledavajte i ažurirajte informacije o kolačićima kako bi osigurali da su sve informacije točne i ažurirane. Također, redovito ažurirajte svoj sustav pristanka prema novim zakonima i najboljim praksama.



Sve navedeno obećava poboljšanje transparentnosti web stranica i kontrolu korisnika nad osobnim podacima, u skladu s propisima koje provode tijela za zaštitu podataka. Oba, Consent Mode i Enhanced Conversions, predstavljaju Googleov odgovor na izazov praćenja konverzija u svijetu bez kolačića trećih strana, označavajući značajan pomak prema sigurnijem i svjesnijem okruženju privatnosti na internetu, što se na prvu može činiti kao izazovna situacija za sve marketing stručnjake, no ukoliko napravite sve korake prema pravilima, nećete imati nikakvih problema s daljnjim provođenjem marketinških aktivnosti.

Elena Majer