Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona.info
+385 99 774 50 84

Web shop prodaja: Kako na početku online poslovanja napraviti uspješan marketing plan?

Objavljeno 9.6.2020 15:41:11
Web shop prodaja: Kako na početku online poslovanja napraviti uspješan marketing plan?
Online poslovanje danas je neophodno za gotovo sva poduzeća. Prisutnost web shopa i prodaja koja tako privlači sve više kupaca ključne su karakteristike opstanka.

Od fokusa na organski promet i optimizacije web stranice, preko Facebook i Google Ads oglašavanja za usmjeravanje prometa, mogu se kombinirati plaćene i neplaćene strategije, a sve u svrhu shvaćanja koja kombinacija prometa najviše posjetitelja pretvara u kupce.

Marketinška strategija nije statična. Kako se razvijaju marketinške taktike i algoritmi na tržištu, tako mora postojati i strategija poduzeća kako bi se postigao najveći povrat ulaganja od oglasa - kao i povrat operativnih troškova povezanih s neplaćenim strategijama poput SEO optimizacije.

Svjedoci smo da unatoč izradi dobre marketinške strategije i pristupa ciljanom tržištu nema garancije da će kupci samo tako doći. U današnjem promjenjivom svijetu gdje je konkurencija iz dana u dan sve jača moraju se uložiti dodatni napori kako bi se povećala internetska prodaja. Za mnoge tvrtke je upravo to najveći razlog zašto ciljevi vezani uz prihode nisu ostvareni.

Na prekretnici, gdje jednostavno graditi modernu, bogatu značajkama i prilagođenu web stranicu više nije dovoljno. U početku je to zastrašujuće s obzirom na veliki broj zadataka. Kada se i to napravi može se reći da se došlo do pola puta.

Kako biste učinkovito razvijali svoju online prodaju - potreban vam je dobro osmišljen marketing plan za web shop kako bi se potaknula svijest o vašem brendu i povećala prodaja. Ali čak ni to nije jamstvo uspjeha.

Kako izraditi marketing plan za dobar web shop i kako ga provesti u realnom svijetu - o tome saznajte u idućim blogovima i riješite se nedoumica. Dobit ćete informacije koje su vam potrebne da izradite marketinški plan online trgovine koji može učinkovito poboljšati vaše poslovanje i ostvariti zadane ciljeve.

Imajte na umu da ne postoji "čarobni napitak" kada je u pitanju izgradnja svijesti o robnoj marki i pokretanje web shop prodaje. Načela koja su navedena definiraju se kao "najbolje prakse". Međutim, tim ljudi, kritičko razmišljanje i kreativno djelovanje je ono što će pomoći brendu i ubrzati rast prodaje.

Izrada marketing plana web shop prodaje

Odmah na početku, nema točnog “recepta” kako napraviti i razviti marketinški plan. Bez dobro osmišljenog plana, šanse da ostvarite svoje marketinške ciljeve gotovo da su ravne nuli.

Upoznajte se s temeljnim elementima potrebnim za izradu marketinškog plana i u nekoliko koraka vaš plan će postati idealan za web shop prodaju. Evo nekoliko savjeta za uštedu vremena prije nego što počnete.
 

Kako izraditi marketinški plan web shop prodaje:


Dok postavljate temelje svojeg budućeg web shopa, važno je proći kroz nekoliko uputa poslovnog plana kako biste osigurali da su vaše metode i strategije dobro osmišljeni. Ne može se pretjerivati: to su preduvjeti za stvaranje učinkovitog marketinškog plana i izgradnju uspješnog poslovanja.


1. Sažetak


Kroz pisanje “Izvršnog sažetka” poduzimat ćete prve korake u izradi vašeg marketinškog plana za e-trgovinu.
 

2. Ciljevi


Neka vaši ciljevi i zadaci budu jasni i specifični. Jednom kada počnete s izvršavanjem, nije pogreška promijeniti ciljeve ako se ispostavi da su prenisko ili previsoko postavljeni. Na kraju, vaš bi glavni fokus trebao biti stvaranje realnih, ostvarivih ciljeva.

U skladu s tim, obavezno uključite određene ciljeve i mjerne podatke, kao što su:
  • Povećati prodaju za X% tijekom sezone (razdoblja) mirovanja
  • Povećati vrijednost narudžbe za X% tijekom Crnog petka ili Cyber ponedjeljka
  • Povećati stope konverzije e-mail pošte za X%.
 

3. Izjava o misiji i prijedlog vrijednosti

 
  • Koja je svrha ove tvrtke?
  • Čime se baviš?
  • Što ne radiš?
Vi (ili vodstvo tvrtke) morate biti u mogućnosti odgovoriti na ova osnovna pitanja jer mora postojati jasna misija i vizija tvrtke za budućnost.
 

4. Ciljni kupci, persone i tržišta


Morate poznavati svoju publiku. Ako nemate jasno razumijevanje na koga ciljate, koje karakteristike ih definiraju i gdje se nalaze vodit ćete neučinkovite kampanje koje troše novac ciljajući na nekvalificirane pojedince.

Obavezno saznajte:
  • Raspon dobi vaše publike
  • Spol
  • Zemljopisnu lokacija
  • Kupovnu moć.
 

5. Analiza stanja


"Možete znati kamo idete samo ako znate gdje ste bili."

Temeljito procijenite trenutno stanje tvrtke, konkurenciju i cjelokupni marketinški plan. Bolje razumijevanje vaše trenutne situacije dovest će do boljeg odlučivanja što će na kraju rezultirati i boljim rezultatima.
 

6. Strategija određivanja cijena


Osigurajte da vaše cijene pružaju stvarnu vrijednost ciljnoj publici.

Ako ciljate s proizvodima za koje vaši kupci misle da su precijenjeni ostvarit ćete samo gubitke, pogotovo zato što je danas uspoređivanje cijena vrlo jednostavno. Planirajte pametno i istražite.

Postoje prilike i mogućnosti za testiranje i usavršavanje tijekom životnog ciklusa proizvoda, ali ako malo unaprijed napravite posao, dugoročno ćete biti bolji.
 

7. Plan distribucije i realizacije


Trebali biste jasno razumjeti zahtjeve za distribucijom i izvršavanjem narudžbi koji će se razvijati kako rastete.

Bilo da sami pakirate i šaljete, nadgledate mali tim ili upotrebljavate trgovinu, morate znati mogu li vaši postupci ispunjenja ispuniti potražnju vašeg nadolazećeg marketinškog pritiska.

Nakon što napišete svoje planove, budite sigurni da ćete potrošiti dobar dio vremena na prerađivanje, potpuno definiranje i razvijanje istih.

Sažetak

Izrada dobro osmišljenog plana web shop marketinga može se činiti zastrašujućom. Ali opet, bogatstvo strategija i kanala koji mogu pomoći pokretanju online prodaje je ogroman (i nastavlja rasti).

Obavezno duboko razmišljajte o svojem proizvodu i njegovoj potražnji. Nemojte se bojati pretpostavki i izradite marketing plan što detaljnije kako bi si omogućili između ostaloga različita testiranja i istraživanja. Dakle, sve dok ste organizirani i orijentirani na detalje, teško je pogriješiti.
 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM
  • FB
  • Facebook Certified Planning Professional Badge