Content marketing i SEO: Kao prst i nokat ili kao pas i mačka?

Objavljeno: 24.05.2017. | 5 minute čitanja

Ovo nije clickbait. Odmah ćemo odgovoriti na pitanje u naslovu. 

Content marketing i SEO se vole. Jako.

Content ne može bez SEO-a i SEO ne može bez contenta.

No zašto se onda uopće dovodi njihov odnos u pitanje? Iz najočitijeg mogućeg razloga - ljudi ne znaju u kojem se odnosu ova dva marketinška aspekta nalaze.

Istina je u biti sasvim jasna - SEO nema previše smisla bez kvalitetnog contenta.

Naime, kvalitetan content je prvi i najvažniji faktor o kojem ovisi rangiranje web-stranice na tražilici. U drugu ruku, odličan content bez SEO-a korisnici neće pronaći, pa niti ova solucija ne donosi previše sreće marketerima.

Stoga, recept za uspjeh na digitalnom tržištu je poprilično jasan - produkcija kvalitetnog i edukativnog contenta uz njegovo optimiziranje prema SEO pravilima.

 

CONTENT MARKETING I SEO NISU KONKURENCIJA


Dilema jesu li content marketing i SEO konkurencija (ili da su kao pas i mačka) navodi poduzeća da izaberu hoće li svoj mjesečni budžet za digitalni marketing potrošiti na SEO ili će ga potrošiti na content marketing.

Iskusni digitalni marketeri koji razumiju kako funkcionira online svijet i prisutnost poduzeća na internetu, shvaćaju da su i content marketing i SEO ključni čimbenici njihove marketinške strategije.

Content se producira kako bi se ispunili generalni marketinški ciljevi. Je li cilj dovođenje što više korisnika na web-stranicu?

Možda je to skupljanje što više upita preko web-obrasca?

Ili je cilj pak identifikacija korisnika prema njihovom customer journeyu?

Neovisno o pojedinom cilju, ovdje uskače SEO. Kvalitetnom optimizacijom contenta povećava se vjerojatnost da će ga korisnik uistinu i pronaći pomoću tražilice. Stoga se može reći da se content marketing i SEO međusobno preklapaju te ovise jedan o drugome.
 

CONTENT MARKETING I SEO SE PREKLAPAJU


Zašto se content marketing i SEO preklapaju, pitate se?

Oni nisu dvije odvojene marketinške tehnike ili taktike.

Upravo suprotno - content marketing i SEO predstavljaju 2 od 3 aspekta jedne cjelovite holističke digitalne strategije koja će, ako se pravilno provede, zasigurno polučiti uspjeh i ispuniti postavljene marketinške ciljeve.
Preklapanje riječi Content i SEO
Usput govoreći, u spomenutu holističku digitalnu strategiju treba još uključiti i social media marketing.

Kako bi pristup online marketingu bio učinkovit, a rezultati zadovoljavajući, važno je social media marketing i SEO tretirati kao aspekte cjelovite holističke digitalne strategije koji su usredotočeni na privlačan i korisnicima zanimljiv content.

Ukratko, content marketing ispunjava potrebe SEO-a, dok kanali društvenih mreža služe za njegovu distribuciju te povećavaju reach i vidljivost sadržaja na internetu.
 

RAZLIKE IZMEĐU SEO-A I CONTENT MARKETINGA


Iako se preklapaju te su dio jedne te iste strategije, postoji određena razlika između SEO-a i content marketinga.

Oni se razlikuju u nekoliko kritičnih područja, no unatoč tim razlikama, ne mogu se i ne smiju se međusobno odvajati:
 

  • SEO se više oslanja na tehničke aspekte stoga pokriva uže područje,
  • content marketing je širi i holistički pristup online strategiji,
  • SEO se fokusira na tehničke potrebe tražilica, dok se content marketing bavi potrebama korisnika.

Unatoč tome što se međusobno preklapaju, content marketing i SEO imaju zajednički cilj.

Identifikacija i uključivanje ključnih riječi koje generiraju značajan web-promet pomaže da se content rangira visoko u rezultatima tražilica, odnosno da privlači više prometa te bude učinkovitiji u ostvarivanju content marketinških ciljeva.

S druge strane, kreiranje kvalitetnog contenta poboljšava autoritet web-stranice što dodatno pojačava cjelokupni SEO.
 

5 LAKIH KORAKA ZA KORIŠTENJE SEO-A U CONTENT MARKETINGU I VICE VERSA


Da ovaj blog ne ostavimo samo na teoretskoj osnovi, u nastavku donosimo i 5 osnovnih koraka s kojima možete povezati SEO i content marketing aspekt.

 

  1. istražite ključne riječi - prilikom pisanja jednog od oblika contenta (npr. blog, infografiku, e-book...) istražite koje ključne riječi o toj temi daju najbolji učinak. Npr. iako je možda ispravnije koristiti pojam "marketing sadržaja", korisnici puno više pretražuju pojam "content marketing".
  2. cross-linkajte interne stranice - ako pišete npr. blog o srodnim temama, postavite unutar članka linkove na svoje ostale blog postove čija je tematika povezana s tim člankom. Tako povećavate i web-traffic ostalih stranica te dokazujete svoj autoritet na tom području. Ipak, pripazite na anchor text i nemojte cross-linkati previše stranica. Do 5 cross-linkanih stranica je čisto u redu.    
  3. povežite se s drugim blogovima i webovima iz vaše industrije - ostvarite suradnju i pojavite se njihovom webu kao gostujući bloger. Što više linkova vodi prema vašoj web-stranici, to će ona imati veći autoritet kod tražilica.
  4. FAQ podstranica - kreirajte podstranicu koja sadrži odgovore na često postavljena pitanja iz vašeg područja. Googleova istraživanja pokazuju da korisnici sve više upita postavljaju u obliku pitanja te ih zanima kratak i jasan odgovor.
  5. kreirajte samo najrelevantniji i edukacijski content - i ono najvažnije - "content is king". Content je apsolutni kralj interneta, stoga sadržaj koji kreirate mora biti fokusiran na educiranje vaše publike. Neka vam cilj nije isključiva prodaja već pružanje edukacijskih informacija i benefita koje vaši proizvodi ili usluge pružaju korisnicima. Što je vaš content kvalitetniji i edukativniji, to će ga Googleovi algoritmi rangirati na višim pozicijama. Pišite duboke i detaljne blog članke - web-stranica koja je rangirana na 1. mjestu u rezultatima tražilice prosječno sadrži najmanje 2000 riječi. Kvaliteta ispred kvantitete. All the way.

 

ZAKLJUČAK


Prošla su vremena kada je SEO koji se oslanja samo na linkbuilding bio dovoljan. Googleovi algoritmi kao što je Penguin, penaliziraju plaćeni linkbuilding te prisiljavaju SEO stručnjake da stravaraju relevantan i edukacijski content koji će korisnicima korisititi.

Poduzeća danas trebaju integrirati SEO s ostalim ostalim marketinškim aspektima kao što je content marketing i social media marketing te ponuditi cjelovitu holističku strategiju digitalnog oglašavanja.

SEO ne postoji bez content marketinga i content marketing ne postoji bez SEO-a.

Odnosno, postoji. Ali nije učinkovit jer ga nitko ne čita pošto korisnici ne mogu pronaći sadržaj.

Stoga se može zaključiti kako SEO kampanja neće imati zadovoljavajući učinak ako se u nju ne integrira i content marketing. Također, content marketing neće isporučiti željene rezultate ako se ne optimizira prema SEO pravilima.

Kada se priča o SEO-u i content marketingu, odabrati jednog ispred drugog predstavlja siguran put u digitalni neuspjeh.

Ova dva aspekta se u tolikoj mjeri preklapaju i ovise jedan o drugome da je pričati o digitalnom budžetu koji ne obuhvaća oba aspekta bespredmetno.
 

Podijeli na:
Elena Majer