Česta pitanja

Društvene mreže

Koje su najpopularnije društvene mreže?

Društvene mreže postale su oblik svakodnevne privatne ali i poslovne komunikacije. Često se susrećemo s nekim novim oblicima društvenih mreža, no, tek nekoliko njih nalazi se u samom vrhu popularnosti kod korisnika. U nastavku donosimo popis najkorištenijih društvenih mreža:

Kod izbora društvene mreže za oglašavanje vašeg poslovanja nemojte se voditi samo brojem trenutno aktivnih mjesečnih korisnika. Bitne su i njihova primarna svrha, karakteristike prosječnog korisnika određene društvene mreže, odgovara li vašem brendu ta platforma i na koliko društvenih mreža možete imati aktivan profil. 

Kako bi vam bilo jednostavnije odrediti društvenu mrežu za vaš posao, donosimo listu najpopularnijih društvenih mreža na svijetu. 

*Brojke korisnika se odnose na jedinstvene mjesečne korisnike. 

Najpopularnije društvene mreže na svijetu

6 najpopularnijih društvenih mreža na svijetu 

Facebook - ova društvena mreža, osnovana 2004. godine najveća je i najpopularnija među korisnicima. Prema istraživanjima, koristi je više od 2.23 milijarda korisnika na mjesečnoj razini, a također nalazi se i na vrhu popularnosti u rangu oglašavanja na društvenim mrežama od strane poslovnih korisnika.

YouTube - druga najposjećenija društvena mreža na svijetu. Mjesečno je koristi 1.9 milijardi korisnika, a riječ je kako već znate o najvećoj i najpopularnijoj video društvenoj mreži. Bazira se na video prikazima i najpopularnija je tražilica nakon Google tražilice.

WhatsApp - na trećem mjestu kao najpopularnija aplikacija za dopisivanje. Koristi ga 1.5 milijarda korisnika u preko 180 zemalja svijeta. Prvotno je korištena isključivo za komunikaciju s prijateljima i rodbinom, a danas je poslovni subjekti koriste kako bi u posebno kreiranim grupama svojim najbitnijim partnerima, korisnicima prenijeli određene obavijesti. 

Messenger - iako dio Facebooka (baš kao i WhatsApp), postao je dovoljno velik da ga se promatra kao zasebnu društvenu mrežu, koristi ga 1.3 milijarda korisnika. Od 2011. Facebook unaprjeđuje Messenger pa se tako danas tamo oglašavaju gotovo svi, a moguće je korištenje robota za chat, slanje obavijesti i ostalo. 

WeChat - u početku aplikacija za dopisivanje kao WhatsApp i Messenger, a danas platforma sama za sebe. Osim za dopisivanje i razgovor, korisnici WeChat sada mogu koristiti i za online kupovinu, offline plaćanja, prijenos novca, naručivanje taxija i slično. Vjerojatno vam nije poznata jer se koristi uglavnom u Kini i dijelovima Azije, a broji 1.06 milijardi jedinstvenih mjesečnih korisnika. 

Instagram - video i fotografije tamo mjesečno postavlja milijardu korisnika. Jednom kada se odlučite oglašavati na Instagramu možda će vam pomoći i ovih 5 savjeta za uspješnu Instagram kampanju. Instagram analitika će vam ponuditi dovoljno podataka kako bi svaki oglas bio još malo bolji. U Hrvatskoj ga najviše koriste žene između 18-24 godina. 

Društvene mreže su postale oblik svakodnevne komunikacije, no samo neke od njih su najpopularnije.

Također, među popularne društvene mreže svakako ubrajamo QQ - azijska platforma za dopisivanje koju koristi 861 milijuna korisnika. Tu je još nekoliko azijskih društvenih mreža, Tumblr s 642 milijuna korisnika, Twitter koristi 335 milijuna korisnika, LinkedIn 294 milijuna poslovnjaka, a Snapchat 255 uglavnom milenijalaca.

Bez obzira na broj jedinstvenih mjesečnih korisnika kojeg smo promatrali u ovom tekstu, za vaše poslovanje trebate odabrati društvenu mrežu na kojoj se nalazi vaša ciljana publika. Istina je kako Facebook zbog svoje veličine pokriva veliki broj korisnika različitih dobnih, geografskih, interesnih i drugih skupina pa je pogodan za oglašavanje gotovo svakog proizvoda, usluge i brenda.
Elena Majer