SEO case study: CENTAR TEHNIKE

Kako smo ostvarili porast organskog prihoda od 148%?

o klijentu

Centar tehnike jedan je od vodećih maloprodajnog trgovca u području elektronike i kućanskih aparata u Hrvatskoj i tržišni lider na području Slavonije. Njihova specijalnost leži u širokom asortimanu proizvoda koji uključuje sve od najnovije potrošačke elektronike i informatičke opreme do raznih kućanskih uređaja.

Tvrtka već više od 20 godina posluje s nekoliko poslovnica u istočnoj Hrvatskoj, a od 2010. i putem web shopa. Webshop Centra tehnike je višestuko nagrađivan, a jedno od priznanja je i Web Retail Award za najbolji hrvatski web shop u kategoriji Consumer Tech u 2023. 

SEO
optimizacija za tražilice
CRO
optimizacija stope konverzije
UX
korisničko iskustvo

S kojim se problemom suočio klijent?

Centar Tehnike se suočio s problemom relativno lošeg pozicioniranja na generičkim ključnim riječima, što je sprječavalo ostvarivanje punog potencijala web stranice po pitanju prometa i prodaje. Nedostatak optimizacije za tražilice na web stranici i proizvodima, kao i jaka konkurencija, bili su glavni uzroci ovog problema. Stoga je Centar Tehnike, u želji za poboljšanjem pozicija za mnoge ključne riječi, kontaktirao Arbonu. 

Što smo napravili kako bismo riješili problem?

Kako bismo poboljšali trenutno stanje, klijentu smo predložili iduće korake:

  • analiza ključnih riječi
  • tehnička SEO analiza
  • on-site SEO optimizacija
  • pisanje novog sadržaja

Detalji suradnje

Klijent je dao povjerenje Arboni za implementaciju predloženih koraka, a tijekom rada na projektu odradili smo iduće: 

1. Provedena je analiza ključnih riječi (brand i non-brand ključne riječi) prema trendovima pretraživanja korisnika i volumenu pretraživanja. Analizom smo došli do pojmova koje korisnici najčešće pretražuju u Google tražilici.

2. Uz provedenu analizu ključnih riječi, početni korak bila je i tehnička SEO analiza gdje su detaljno analizirani svi tehnički nedostaci s ciljem unaprjeđenja. Krenuli smo uz on-site SEO optimizaciju na ranking faktore koji će s vremenom utjecati na poboljšanje pozicija. 

3. Uz tehničke detalje redovito se radilo na
pisanju novog sadržaja na stranicama proizvoda i kategorija. S klijentom je dogovoren fokus na kategorijama na kojima se sadržaj ažurira novim informacijama koje su korisne za korisnike, a ovaj se proces kontinuirano odvija i dalje.

4. Kroz SEO optimizaciju redovito se su pratili razni alati kao što su Google Search Console, Google Analytics i mnogi drugi, kako bismo dobili detaljniji uvid u tehničke detalje i ponašanje korisnika na stranici. Ovo nam je omogućilo da pravovremeno možemo reagirati na promjene u padu pozicija ključnih riječi kroz dogovoreni period.

Rješenja

Pozitivne promjene u pozicioniranju

Prije početka suradnje Centar Tehnike nije bio visoko pozicioniran za relevantne ključne riječi, za mnoge od njih čak niti u prvih 100 rezultata pretraživanja. Po završetku suradnje, koja je trajala između siječnja 2021. i kolovoza 2023., velik broj njih bio na prvoj stranici Google pretraživanja.

Primjer takvih ključnih riječi:

  • Hp monitori
  • Samsung tv
  • Kuhinjski roboti
  • Pametni mobiteli
  • Samsung mobiteli
  • Xiaomi mobiteli
  • Lg tv
  • Iphone mobiteli
  • Hp laptopi
  • Usisivači



Primjer organske pozicije na Google rezultatima pretraživanja za ključnu riječ "HP monitori": 

kretanje prosječnih pozicija ključnih riječi

Prosječne pozicije klijentovih ključnih riječi ostvarile su višestruk rast za vrijeme trajanja projekta. 

Rezultati

U periodu od 01.03.2023. do 31.03.2023. u odnosu na isto razdoblje u prethodnoj godini zabilježeno je više od 50.000 posjeta mjesečno iz organskog kanala:

  • broj klikova povećao se za 37,88%
  • impresije su rasle za 30,83%

U periodu od 01.01.2023. do 31.03.2023. (prvi kvartal 2023.) usporedno s periodom 01.01.2022. do 31.03.2022. (prvi kvartal 2022) ostvareni su idući rezultati: 
  • broj klikova povećan je za 29,41%
  • impresije su rasle za 23,40%


Ako usporedimo period od 01.10.2022. do 31.05.2023. s istim periodom u prethodnoj godini 01.10.2021. - 31.05.2022.,
rezultati za organski promet su sljedeći:

+30%
broj korisnika
+34%
broj sesija
+75%
broj organskih transakcija
+148%
organski prihodi
Elena Majer