Česta pitanja

Optimizacija za tražilice

Zašto su 301 redirekcije važne za SEO?

301 redirekcije su trajna preusmjeravanja jedne URL adrese na drugu. 301 redirekcijama se osigurava da se online promet šalje na najnoviju i bolju verziju stare URL adrese. Ovakvo preusmjeravanje prometa je od velike važnosti za SEO optimizaciju jer tako između ostalog izbjegavate loše korisničko iskustvo koje dovodi do nižeg ranga u Google rezultatima traženja.

Kada koristiti 301 preusmjeravanja?


Zamislite da imate web shop. U ponudi imate raznovrstan asortiman i naravno da se dogodi da ponekad nekog proizvoda više nećete imati u ponudi. Ako ste pomislili da se takvih proizvoda najlakše riješiti brisajući stranice, potpuno ste u krivu i tada bi trebali pročitati naše objašnjenje o 404 erroru ili situacijama kada stranica nije pronađena.

Pa što vam je u tom slučaju činiti? Napraviti 301 redirekciju na sličan proizvod! A ako takav ne postoji tada napraviti redirekciju na najrelevantniju kategoriju proizvoda kojoj dotični proizvod pripada. U najnesretnijem slučaju, morat ćete napraviti redirekciju na početnu stranicu. Ali i to je bolje nego ostaviti 404 error jer ćete tako izbjeći gubitak online prometa. 

Ukratko, 301 redirekcije koriste se kako bi se tražilice i online korisnici poslali na ispravnu stranicu. Ono što zapravo radite je trajno preusmjeravanje stare URL adrese na novu, prikladniju URL adresu.

Redirekcija je trajno preusmjeravanje stare na novu, prikladniju URL adresu.

Evo nekoliko ključnih trenutaka kada bi morali koristiti 301 redirekcije:
    
  • URL adresa ne radi Web stranica ili cijela web lokacija više nije aktivna, 
  • 
  • imate novu web stranicu koju želite da korisnici posjećuju umjesto stare, 
  • 
  • testirate stranicu A/B testom u smislu dizajna i funkcionalnosti, 
  • 
  • radite preinake na web stranici i želite je privremeno preusmjeriti na novu URL adresu, 
  • 
  • linkove na zastarjelu URL adresu želite preusmjeriti na noviju stranicu. Uz pretpostavku da postoji relevantan sadržaj
  • 
  • ako postoji nekoliko različitih URL adresa koje se koriste za pristup jednoj stranici. To je često slučaj kod različitih varijacija jednog proizvoda. Izaberite glavnu adresu.
  • 
  • migracija s http na https (vjerovali ili ne, neki su još uvijek na http),
  • 
  • 404 errori.

301 redirekcije i SEO: Google ih voli

Možda mislite da nema smisla provjeravati svaku stranicu i sve linkove unutar sadržaja kako bi pronašli sve poveznice koje nikamo ne vode. Pa što ako ih 30-ak ne radi? Izgubit ćete par posjetitelja, a to je ništa u usporedbi s cjelokupnim prometom.

Iako vam možda nije stalo do vaših klijenata, imajte na umu da ćete izgubiti i Googleovo prijateljstvo. Naime, preusmjeravanja su od velike važnosti za rangiranje u rezultatima Google traženja. Svaka od URL adresa koja se nalazi na vašoj web stranici dio je njezine strukture.

I svaka od tih URL adresa je naporno radila da postigne određenu vrijednost i da je Google prepozna kao vjerodostojnu i autoritativnu. Ako je sadržaju na dotičnoj URL adresi istekao rok trajanja, napravite 301 preusmjerenje na svježiji sadržaj na novoj URL adresi. Tako ćete svu vrijednost, autoritet i vjerodostojnost stare URL adrese prenijeti na novu. Zadržat ćete svoju poziciju na Googleu, a veliki su izgledati da ćete trenutnu poziciju i poboljšati s obzirom na svježiji sadržaj.

301 redirekcije zapravo služe za obavještavanje Google robota da trebaju indeksirati novu URL adresu i da pri tome moraju imati na umu da iza nje stoji stara URL adresa čija se pozicija u rezultatima traženja mora zadržati.
Elena Majer