8 profi savjeta za Instagram oglašavanje

Objavljeno: 05.06.2018. | 7 minute čitanja

Tko od vas koristi Instagram?

Privatno? Poslovno?

Jeste li znali da bi Instagram uskoro mogao postati jedna od najpopularnijih mobilnih aplikacija što u privatnom, što u poslovnom svijetu?

Aha.

Samo trenutak.

Pa Instagram to već je!
 
Saznajte više: [INFOGRAFIKA] Koliko je Instagram korisnika u Hrvatskoj?


S 970.000 korisnika u Hrvatskoj, nemamo više u što sumnjati!

Sada su već mizerno mali izgledi da će Instagram pasti u isti koš kao Twitter (kad smo kod njega, upotrebljava li ga itko? ) ili kao što je aplikacija Snapchat.

Ako kao vrhunski poslovnjaci i marketing stručnjaci još uvijek mislite da s Instagramom jedino možete tratiti vrijeme, kao što ste prije o-ho-ho godina tratili s Twitterom, grdno se varate! Instagram je, uz Facebook, online mjesto gdje se svi sa svima susreću, jedni se drugima dive i lajkaju fotografije, među kojima se tu i tamo nađe pokoja simpatična promo fotka.

Upravo zbog toga što se radi o tu i tamo pokojoj promo fotki, Instagram je pravi rudnik zlata za marketing stručnjake. Instagram je svima pred nosom, a kao da će ga svi prije udariti s nosom nego vidjeti.

Evo još par razloga zašto ići zlatnim putem koji vodi do Instagrama.

Razlozi da kažete Instagramu: “Zdravo!”

  1. Mijenjanje iz privatnog profila u Business profil je veoma lako (mislimo da jedno 2-3 klika)
  2. Oglašavanje je prilično jednostavno. Instagram vam pomaže u kreiranju promocija s predloženim ciljevima za oglašavanje, predlaže vam ciljanu publiku, a nudi vam i opciju da sami odredite publiku.
  3. Ako se ne snalazite u Instagramu, Facebook vam čak u svojem Facebook Ad Manageru također nudi opciju kreiranja promocija usmjerenih na Instagram
  4. Nakon završene promocije, na Instagramu su dostupne detaljne statistike o uspjehu promocije
  5. Zadnji, ali ne i najlošiji razlog - Svi oglašivači su na Facebooku, a na Instagramu jedva da koga ima (uz onih naših 970.000 korisnika). Jeste li zbog ove, zlata vrijedne, informacije shvatili zašto je odlična taktika proširiti oglašavanje na Instagram?
Nakon što ste zbog ovih odličnih razloga Instagramu rekli “Zdravo”, vrijeme je da se pobliže upoznate s njim. Evo 6 odličnih savjeta za promoviranje na Instagramu koji će vam pomoći i da izbjegnete postati dosadnjaković koji svojom pojavom svima diže živce. 

Savjet #1: Prebacite se na Instagram Business profil

Prije nego što uopće počnete razmišljati o Instagram marketinškom planu, provjerite jeste li uopće na poslovnom Instagram profilu. Ako niste, trebat će vam svega par sekundi da se prebacite.

Instagram business profil

Evo nekoliko očitih prednosti prebacivanja na poslovni profil:
  • osim što korisnici mogu posjetiti vaš profil, oni mogu kliknuti i na kontakt gumb kako bi stupili u kontakt s vama
  • pod sekcijom “View Insights” imate pristup Instagram alatima za analizu uspjeha pojedinog sadržaja
  • u samom Instagramu je izrađivanje i objavljivanje oglasa jednostavno
  • prebacivanjem na poslovni profil, povećavate izglede da vaše objave dođu do vaših sljedbenika
  •  ….
Iako je prebacivanje s privatnog profila na poslovni i više nego jednostavno, ovo prebacivanje će preokrenuti cijeli vaš poslovni svijet.

Savjet #2: Instagram profil promovirajte na drugim društvenim mrežama

Od svojeg postojanja, Instagram je promijenio mnogo toga. Između ostalog, svoj algoritam za prikazivanja objava na news feedovima (da, da.. baš kao i Facebook).

Instagram funkcionira tako da se objave s visokom stopom angažmana prikazuje prve.

Drugačije rečeno, tko je popularniji, taj će pobijediti. Kao i u osnovnoj školi.

Jedan od najučinkovitijih načina za povećanje dosega je promoviranje Instagram profila na drugim društvenim mrežama. Možda već imate fanove na Facebooku, LinkedInu ili na nečemu trećem, pa zašto te fanove ne bi pozvali da vas prate i na Instagramu? Što imate više followera, to će vaše objave biti izloženije brojnim pogledima.

Savjet #3: Pronađite vlastite hashtagove

Iako ih mnogi Facebookovci ne vole, na Instagramu su hashtagovi priča za sebe.

Bilo da tražite inspiraciju, nove korisnike koje ćete pratiti ili ciljanu publiku, hashtagovi su vaši #BFF (najbolji prijatelji zauvijek).

U idealnom slučaju, po objavi bi trebali imati 10-15 hashtagova kako bi maksimalno povećali svoju izloženost. No ne pretjerujte da ne ispadnete kao neki spammer.

Za bolji vizualni izgled, za odvajanje teksta upotrijebite točke, a pritom pripazite koje ćete hashtagove upotrebljavati.

Naime, ako upotrebljavate previše popularne hashtagove, vaše objave bi mogle ostati neprimijećene. Upravo bi zbog toga morali kombinirati popularne i specifične hashtagove. 

Ako pogledate najpopularnije hashtagove kao što su #love, #sun, #cute, vidjet ćete da se objave izmjenjuju svakih nekoliko sekundi. Radije se usredotočite na specifičnije hashtagove koji opisuju vas.

Savjet #4: Kako odabrati hashtagove?

Kako možete biti sigurni da ste odabrali prave hashtagove? Pa… postoje razni alati koji vam mogu pomoći izabrati prave hashtagove:

  • Hashtagify. Besplatna usluga koja omogućuje pretraživanje svih hashtagova uzimajući u obzir popularnost, trenutne trendove i ostale povezane hashtagove
  • KeyHole. Ovaj alat je zanimljiv jer omogućuje praćenje hashtagova u realnom vremenu
  • SeekMetrics. Ovaj alat je zapravo hashtag generator koji na temelju traženog hashtaga pronalazi sve popularne hashtagove
Uz ove besplatne alate, na Instagramu uvijek možete provjeriti koje hashtagove koriste vaši konkurenti i followeri. Kako?

Pa tako da u traku za pretraživanje upišete hashtag, a Instagram će vam dati listu najbliže povezanih hashtagova i broj koliko se puta pojedini hashtag do sada upotrijebio.
Kako tražiti hashtagove

Nakon što ih sakupite sve, počnite ih dodavati u objave. No nemojte ih samo objavljivati!

Slijedite ih! Instagram je krajem 2017. godine omogućio praćenje hashtagova, što je jednostavan, a potpuno učinkovit način za poboljšanje marketinških strategija.

Savjet #5: Svako malo mijenjajte hashtagove

Iako su vam pojedini hashtagovi donijeli mnogo followera i pogleda, pokušajte svako malo mijenjati one malo manje popularne hashtagove.

Zašto sada to? Naime, ako koristite jedne te iste hashtagove, Instagram vas može označiti kao spammera što dovodi to toga da će vam smanjiti doseg, tj. vidljivost vaših postova.

Isto tako, nikako nemojte koristiti hashtagove koji nemaju veze s vezom s vašom objavom. Ako naljutite Instagram korisnike, oni bi vas mogli prijaviti pa će vam Instagram ponovno ograničiti doseg.

Savjet #6: Budite društveni na Instagramu

Pokušajte komentirati i lajkati tuđe objave
Ovaj savjet nikoga ne bi trebao iznenaditi, al opet iznenadi.

Na društvenim je mrežama (iako je Instagram mobilna aplikacija), cilj družiti se, pa bi imalo smisla da će vam angažiranost, lajkanje i komentiranje objava donijeti i više uspjeha.

Instagram favorizira Instagram profile koji su društveno aktivni i koji se redovito bave svojim followerima. Dnevno uzmite barem 30 minuta vremena za lajkanje i komentiranje tuđih postova (pokušajte izbjeći komentiranje jednom riječi).

Savjet #7: Kreirajte Instagram Stories (Instagram priče)

Iako Instagram Stories (Instagram priče) ne djeluju izravno na poziciju vaših objava na news feedu, Instagram priče nalaze se pri samom vrhu pretraživanja hashtagova.

Uz ovu odličnu prednost, s Instagram pričama možete biti kreativniji i slobodniji u izražavanju svojih promocija i misli. Koristite ankete, pozive na akciju (CTA), s followerima podijelite pokoji savjet, fotografije iz ureda… Bilo što.

Instagram priče možete iskoristiti i za posebne ponude ili akcije koje traju u određenom periodu. Tako ćete kod korisnika probuditi onaj osjećaj hitnosti koji na neki način tjera na kupnju :)

Zapamtite da su Instagram priče vidljive svega 24 sata i to samo vašim followerima :)

Savjet #8: Pratite važne mjerljive podatke na Instagramu

Statistika instagram profila
Prvi korak za poboljšanjem Instagram profila je da budete u toku sa svime.

Kada imate pristup mjerljivim podacima, tada ćete s bistrijim umom znati koje ćete daljnje korake u marketinškoj strategiji morati napraviti.

Zato je važno pratiti prave mjerne podatke. A to su:
  1. ​Stopa rasta followera. Broj sljedbenika zapravo nikome ništa ne znači, no stopa rasta sljedbenika već ima svoju vrijednost. Prateći brzinu rasta vaših sljedbenika, vidjet ćete kako tip sadržaja i učestalost objavljivanja čine razliku.
  2. Stopa angažmana - angažman uključuje lajkove i komentare koji će vam dati bolju predodžbu o tome koje bi stvari trebali promijeniti i koje bi daljnje korake trebali poduzeti.
  3. Postotak klikova na URL (clickthrough rate). Praćenje klikova na Instagramu ograničeno je na link u vašoj Instagram biografiji, a poznavanje broja korisnika koji su kliknuli na vaš link, može biti od presudne važnosti.
Jedini način da poboljšate svoje rezultate je znati kako ih poboljšati.

Morali bi konstantno paziti na Instagram profil kako bi znali što funkcionira najbolje za vaše followere, a što lošije.

No pripazite!

Opsjednutost brojevima jedna je od glavnih pogrešaka koje marketing stručnjaci mogu napraviti. Ipak nije uvijek sve u brojkama jer će pojedine marketinške strategije dati rezultata tek nakon duljeg vremena.

Ako bi se svom silom željeli pridružiti Instagramu, no nemate vremena ni previše znanja, slobodno nam se obratite :) U društvenom marketingu smo kao veliki, pa zašto vam ne bismo pomogli? :)

GDPR besplatni ebook
Podijeli na:
Elena Majer