Facebook oglasi: na kojim se mjestima mogu naći?

Objavljeno: 11.12.2018. | 11 minute čitanja

Lokacija, lokacija i lokacija. Važnost lokacije ne odnosi se samo na kupnju kuće ili na odlazak na odmor. Lokacija ilitiga položaj oglasa važan je i za stvaranje uspješnih Facebook kampanja!

Kao marketinški stručnjaci smo svjesni da je svaki segment u stvaranju oglasa bitan. To zna i Mark Zuckerberg koji je odradio fantastičan posao uvođenjem novih lokacija na kojima se mogu prikazivati oglasi.

No zašto je do toga uopće došlo? Facebook je već prošle godine promijenio algoritam prema kojem gotovo sve promocije smješta u zadnji koš. Drugim riječima, da se odabiru igrači za igru graničara, vi bi sa svojim oglasima bili onaj zadnji izbor kojeg Facebook nevoljko ima u timu.

Odgovor je vrlo jednostavan. Facebook se odlučio natjecati s Googleovim oglašavanjem te se s proširenjem lokacija oglašavanja želi približiti Googleovim mogućnostima.

No s dodatnim mogućnostima oglašavanja dolazi i mnogo odgovornosti. Iako bi neki mogli napamet nabrojati sve Facebookove lokacije za oglašavanje, malo tko će uistinu razumjeti kako svaki položaj funkcionira i kako utječe na samu izvedbu marketinških kampanja. 

Što može poći po zlu?


Od 2018. godine, Facebook oglasi se mogu prikazivati na:
  • samom Facebooku, 
  • Facebook Messengeru, 
  • Instagramu i
  • Audience Networku.

Facebook već odavno nije platforma sa samo jednom opcijom oglašavanja. Oglašivači sada na svim platformama mogu i MORAJU pratiti kako se njihovi oglasi prikazuju. U protivnom će bacati novac u vjetar. 

Primjerice, želite postaviti oglas na Instagramu i Messengeru. U velikoj ste nevolji ako ste tijekom postavljanja oglasa ostavili lokacije na automatskim postavkama i ako s jednim vizualom ciljate različite lokacije. 

Naime, možete pretpostaviti:

Različite pozicije = različite dimenzije vizuala

Istina, automatsko pozicioniranje oglasa je lako ostaviti. Štoviše, to Facebook i preporučuje! No ova praksa ipak nije med i mlijeko jer zahtijeva mnogo ručne intervencije. 
Automatc placement facebook

Lokacije Facebook oglasa


Prije svega, idemo detaljnije nabrojati lokacije na kojima se Facebook oglasi mogu prikazati!

Facebook:

  • Facebook Feed. Standardni newsfeed oglasi na mobilnim uređajima i desktopu
  • Instant Articles. Veliki i ekspanzivni format koji se fokusira na slike, videozapise i još mnogo toga. Zahtijeva dodatno podešavanje i može se prikazivati samo na mobilnim uređajima.
  • In-stream videos. Videooglas vidljiv između drugih videozapisa
  • Right column (desni stupac). Slikovni oglasi s desne strane Facebook newsfeeda
  • Suggested videos. Videozapisi koji se pokreću nakon završetka drugih videozapisa. Podržava samo mobilnu verziju.
  • Marketplace (tržište). Standardni Facebookov oglas koji se prikazuje na Facebookovoj aplikaciji Marketplace.
Instagram (samo za mobilne uređaje):
  • Feed. Izgleda kao standardna Instagram objava, osim što je riječ o oglasu.
  • Stories (priče). Nestajući oglas koji se pojavljuje između priča ostalih korisnika


Audience Network:

  • Native, banner, interstitial (nativno, banner i međuprostorno). Standardni Facebook oglasi koji se prikazuju na web stranicama izvan Facebook platforme (samo za mobilne uređaje)
  • In-stream videos (umetnuti videozapis). Videooglasi koji se izvode između drugih videozapisa.
  • Rewarded videos (nagrađeni videozapisi). Videooglasi koji se prikazuju za vrijeme korisnikova odmora od igre. Tipično za besplatne igre jer developeri zarađuju novac prikazivanjem oglasa. Samo za mobilne uređaje.

Messenger

  • Home (početna). Standardni Facebook oglas oblikovan za zaslon Messengera
  • Sponzorirane poruke. Korisniku se šalju sponzorirane poruke. Zahtijevaju dodatno podešavanje.


Ovisno o cilju kampanje možete birati između mnogih lokacija. Kao što smo prije spomenuli, Facebook preporučuje uključenje što više položaja kako bi njegov algoritam postigao što bolje rezultate uz najmanju moguću cijenu. Ako ste kao mi, ne nasjedajte na takve priče :)
 

Izbor uređaja i izbor lokacija za prikaz Facebook oglasa: beskrajna bitka koja može trajati satima

Vjerojatno ste primijetili da postoje tri opcije za ciljanje uređaja:

  1. svi uređaji
  2. mobilni uređaji
  3. desktop uređaji

Facebook marketing ciljanje prema uređajima

Dakle Facebook omogućuje ciljanje publike prema uređaju i prema lokacijama na kojima će se prikazivati Facebook oglasi. Pomislit ćete: “Fleksibilan je taj Facebook, nema što! Daje neograničene prilike za detaljnije ciljanje publike i za stvaranje još boljih oglasa!”

No kako to biva s Facebookom, morate imati na umu jednu stvar. Ako ne želite istodobno ciljati i desktop računala i mobilne uređaje, neće vam biti dostupne sve lokacije za prikazivanje oglasa. 

Ako se odlučite ciljati samo korisnike Facebooka na desktop računalima/prijenosnim računalima, bit ćete ograničeni na prikazivanje oglasa unutar newsfeeda i u desnom stupcu. 

U slučaju da se odlučite ciljati korisnike na mobilnim uređajima, imate opciju prikazivanja oglasa na newsfeedu i na Instant Articles.

Konačno, postoji i nekoliko opcija za prikazivanje oglasa koje su dostupne jedino za određene ciljeve kampanja, uključujući umetnute (in-stream) videozapise i predložene (suggested) videozapise.

Nakon “kratkog” uvoda, idemo secirati svaku moguću lokaciju za prikazivanje Facebook oglasa!

1. Oglasi na Facebook Newsfeedu (desktop)

Dimenzija slike: 1200 x 628 px
Omjer: 9:16; 16:9;
Format: jpg i png
Video: najviša moguća rezolucija
Minimalne dimenzije: 600x315 ili 600x600 px;
Omjer videozapisa: 9:16; 16:9; .
Format videozapisa: .mp4, .mov,
Maksimalan kapacitet: 4 GB
Trajanje videooglasa: 240 minuta

Mnogi se marketinški stručnjaci odlučuju na ciljanje korisnika preko newsfeeda jer oglasi izgledaju kao uobičajene objave što ih čini i privlačnijima za Facebook korisnike. Prema Facebookovoj anketi korisnika utvrdilo se da korisnici ne vole nametljive oglase, uključujući pop-up oglase i videooglase koji automatski reproduciraju zvuk. Budući da se oglasi na newsfeedu uklapaju u okolinu i ne prekidaju korisničko iskustvo, oni su odličan izbor za svaku kampanju. 

Kada ga koristiti?

Gotovo uvijek! I na mobilnim uređajima i na desktop računalima. Isto tako, ako imate kompliciran krajnji cilj koji zahtijeva poduzimanje više radnji koje je teže izvršiti na mobilnom uređaju, preporučujemo da ciljate korisnike na newsfeedu za desktop računala.  

2. Oglasi na Facebook Newsfeedu (mobilni uređaj)

Značajke slika i videozapisa iste kao i za desktop

Ova opcija omogućuje prikazivanje oglasa u newsfeedu onih koji upotrebljavaju Facebook aplikaciju na mobilnim uređajima, npr. pametne telefone i tablete. Oglasi se također prikazuju onima koji posjećuju Facebook putem mobilnog web preglednika.

Uz desktop newsfeed, ovo je najpopularniji položaj za prikaz oglasa što niti ne čudi jer podržava sve ciljeve marketinških kampanja.

3. Oglasi na Facebookovoj desnoj strani sučelja

Značajke slika i videozapisa iste kao i za Facebook Newsfeed.

Kao što joj samo ime kaže, ova opcija omogućuje postavljanje oglasa na desnoj strani Facebook sučelja u odjeljku “Trending”. Ova je opcija omogućena samo za desktop korisnike.

Za razliku od ostalih položaja, oglas na desnoj strani sučelja ne sadrži CTA gumb (poziv na akciju). Kada korisnik prolazi newsfeedom, oglas je fiksiran na samom vrhu zaslona kako bi uvijek bio unutar vidnog polja.

Možete ga koristiti za gotovo sve ciljeve oglašavanja koji ciljaju “hladnu”, nezainteresiranu publiku. Bez obzira na to što ovi oglasi imaju mnogo manji CTR (klikovni postotak) od ostalih oglasa, oni su veoma učinkoviti u kombinaciji s Newsfeed ciljanjem korisnika. 

Na primjer, vodite li kampanju s ciljem privlačenja leadova, retargeting oglasi će na desnoj strani sučelja biti učinkovitiji. 

4. Facebook oglasi na Audience Networku

Značajke slika i videozapisa iste kao i za desktop

Audience Network omogućuje prikazivanje oglasa izvan Facebook platforme. Kada prikazujete oglase na Audience Networku, oglasi će se prikazivati na aplikacijama i web lokacijama Facebookovih partnera. 

Facebookovo proširenje na mobilne web stranice neki nazivaju potencijalnim ubojicom Google AdSense-a. Google AdSense dominira oglasima na desktop računalima dok se Facebook nada dominirati oglasima na mobilnim uređajima.

Prednosti oglašavanja na Audience Networku:
  • veći doseg koji uključuje Facebook korisnike i korisnike na web lokacijama i mnogim aplikacijama izvan Facebookove mreže
  • oglasi prikazani na Audience Networku imaju manju cijenu po kliku (CPC), no s druge strane ima i najmanje konverzija. 

Nedostatak kod Audience Networka je pouzdanost partnerskih web lokacija i kvaliteta njihovog online sadržaja. To može uzrokovati da kampanje imaju slabije mjerne podatke kao što je CTR (klikovni postotak).  Isto tako, Audience Network ne prikazuje izvanmrežne aktivnosti (npr. posjet trgovini) i generiranje leadova.

Oglašivači imaju manje kontrole nad prikazivanjem oglasa jer sve određuje Facebook. Postoji određena kontrola poput mogućnosti izrade popisa blokiranih mjesta ili izuzimanja kategorija, no ne postoji jamstvo da se vaš sadržaj neće prikazivati pored sadržaja koji nije usklađen s vašom tvrtkom.
 
Facebookove liste za blokiranje mjesta za oglašavanje


Audience Network je odličan izbor ako želite proširiti doseg oglasa, no ne preporučujemo ga za kampanje usmjerene na  jačanje svijesti robne marke. 


Ono što morate znati je točan format oglasa i pozicija na kojoj želite prikazati oglas. Imate tri različite opcije:
  1. Nativno oglašavanje, banner i međuprostorni oglas (interstitial)
  2. In-stream videos (videooglasi vidljivi između drugih videozapisa)
  3. Rewarded videos (nagrađeni videozapisi)
Audience Network na Facebooku

Bez obzira hoćete li se odlučiti na videooglas ili fotografiju, oglas mora biti ispravnog omjera:

  • Kvadrat (1:1) i vodoravni položaj (16:9) za in-stream oglase
  • 9:16 i 16:9 za nagrađene videozapise, nativne oglase, bannere i međuprostorne oglase.

 

5. Facebook oglasi usmjereni na Instant Articles

Znate li što je AMP? AMP je skraćenica od Accelerated Mobile Page, tj. ubrzane stranice za mobilne uređaje. AMP je način izrade jednostavnih web stranica koje se brzo učitavaju na mobilnim uređajima. Kakve to veze ima s Facebookom? Instant Articles na Facebooku su poput AMP stranica na Googleu. 

Evo detaljnijeg objašnjenja:

Kada na Facebook mobilnoj aplikaciji kliknete na bilo koji link, on vas vodi na web lokaciju vlasnika sadržaja. Na primjer, ako kliknete na ovu objavu:

 
Facebook oglasi na Instant Articles
 

 


Bit ćete preusmjereni na našu landing stranicu:


Blog Arbona

U teoriji je sve u redu s ovim procesom. Ali kao što svi znamo, teorije su često pogrešne.

Kada korisnik klikne na Facebook objavu putem mobitela, on će odmah doći do sadržaja, no pod uvjetom da je vlasnik web lokacije obavio domaću zadaću za SEO optimizaciju.

Problem je u tome što sve više korisnika dijeli različite blogove i online sadržaj. Svako učitavanje bloga u prosjeku traje 8 sekundi što je veoma sporo. Mnogi već izgube želju za čitanjem bloga i upravo je zbog toga Facebook uveo Instant Articles - značajku koja preko mobilnih aplikacija omogućuje brzi pristup člancima. 

Kada korisnici Facebooka kliknu na članak, članak će se otvoriti unutar Facebookove aplikacije sa sličnim vizualnim uređenjem web stranice izdavača. Ova lokacija će staviti vaše oglase u članak kojeg čitaju Facebook korisnici.

Oglasi se često pojavljuju između odlomaka. Ovo je odličan način za stupanje u interakciju s potencijalnim klijentima jer dolazite do njih u vrijeme kada se opuštaju i uživaju u online sadržaju pouzdanog izvora.


Instant Articles oglasi
 

6. In-stream videooglasi

Ako vam je cilj oglašavanja povećanje vidljivosti, jačanje svijesti o brendu, veći doseg ili povećanje angažiranosti korisnika, svakako počnite koristi in-stream videooglase. 

Rezolucija videozapisa: najveća moguća
Omjer videozapisa: 16:9
Format videozapisa: .mp4, .mov
Kapacitet videozapisa: 4 GB maksimalno
Trajanje videozapisa: Facebook 5-15 sekundi; Audience Network 10-30 sekundi 
Preporučeno dodati zvuk
 
In-stream videooglasi omogućuju oglašivačima da unutar 5-15 sekundi videooglase isporuče glavnu poruku. Ovi se videooglasi pojavljuju unutar gledanog videozapisa na mobilnim uređajima i ne mogu se preskočiti.  Budući da se ovi oglasi ne pojavljuju sve do 60-e sekunde glavnog videozapisa, korisnici se aktivno angažiraju u sam videozapis, a oglas dođe kao pauza od stvarnog videozapisa. Nešto kao reklame na TV-u.

In-stream videooglasi na Facebooku


In-stream oglasi na Audience Networku nešto su različitiji od Facebookovih in-stream videooglasa. Mogu se pojaviti prije ili tijekom videosadržaja na stotinama web lokacija i aplikacija drugih partnera. Mogu trajati od 10-30 sekundi i prikazuju se na mobilnim uređajima i desktop računalima. 

Ako je cilj oglašavanja povećanje vidljivosti, jačanje svijesti o brendu, veći doseg ili povećanje angažiranosti korisnika, svakako počnite koristi in-stream videooglase. 

7. Oglasi usmjereni na Facebook Messenger

Facebook Messenger omogućuje različite vrste oglasa koji se mogu podijeliti u dvije glavne kategorije:

  • Oglas koji se pojavljuje unutar Facebook Messengera
Na početnoj stranici Messengera: Mogu sadržavati CTA koji vodi na drugu aplikaciju, web stranicu ili direktno u chat s vlasnikom oglasa.

U pretincu pristigle pošte (inbox) u obliku sponzorirane poruke: Oglas se pojavljuje kao poruka. Nema oznaku “sponzorirano”, pa se čini kao normalna poruka. Sastoji se od teksta, slike s opisom i gumba. Sponzorirane poruke odlične su za dosezanje korisnika koji su već stupili u interakciji s vašim brendom. 
  • Oglas koji direktno vodi na chat u Facebook Messengeru. Klikom na oglas otvara se početak razgovora s tvrtkom koja se oglašava. Kada korisnik klikne na oglas on se šalje u Messenger gdje ga unaprijed pozdravlja definira poruka. 

8. Facebook oglasi na Marketplace-u

Značajke slika i videozapisa iste kao i za desktop

Facebook Marketplace je doslovno online tržište. To je otvorena razmjena gdje možete objavljivati stvari za prodaju ili kupiti nove i rabljene predmete od korisnika koji se nalaze unutar vašeg lokalnog područja.


Od svih Facebookovih opcija za prikazivanje oglasa, Marketplace je jedinstven po tome što korisnici pretražuju (barem veći dio njih) s namjerom kupovine. To jest, oni aktivno traže proizvode za kupnju.

Ciljanje korisnika koji aktivno traže nešto što bi kupili, mnogo je učinkovitije od ciljanja ljudi koji bi možda mogli biti zainteresirani za nešto. Na Marketplaceu se većinom kupuje i prodaje lokalno, pa ćete lokalnim ciljanjem postići i najbolje rezultate.

Prerano je za donijeti bilo kakav zaključak, no oglasi sadržajnog tipa ovdje neće biti toliko uspješni. Na Facebookovom tržištu oglasi koji promoviraju blogove ili druge oblike sadržaja neće imati uspješne rezultate. Ovakvi oglasi će odstupati od samog Marketplacea i korisnici će ih vrlo vjerojatno zanemariti.

Nadamo se da smo vam ovim poduljim blogom uspjeli prenijeti sve bitne informacije vezane za prikazivanje Facebook oglasa na različitim lokacijama. Što je najbolje, ovo je tek dijelić Facebookovih mogućnosti koje nudi za oglašavanje tako da ćemo još mnogo pisati o njemu. Zato nas pratite i dalje :)
 

Blagdanski marketing ebook Arbona
Podijeli na:
Elena Majer