9 savjeta s kojima ćete pobijediti novi Facebookov algoritam

O novom Facebookovom News feed algoritmu smo već pisali. U ovom članku donosimo 9 savjeta s kojima će vaši brendirani postovi i dalje zauzimati visoke pozicije u News feedu vaših korisnika.

Objavljeno: 14.02.2018. | 5 minute čitanja

U siječnju 2018. Facebook je predstavio svoj novi News feed algoritam. Ubrzo nakon toga smo mi, naravno, napisali i blog post na temu kako će novi algoritam utjecati na Facebook marketing i brendove.

Ukratko, korisnicima će se u News feedu češće prikazivati postovi njihovih prijatelja, obitelji i grupa u kojima sudjeluju, a manje objave brendova i poduzeća.

S time se Facebook želi vratiti svojim korijenima - povezivati svoje korisnike s njihovim prijateljima i obitelji.

Naravno, objave brendova i sponzorirani postovi neće nestati. No, za njih će vrijediti jednaki standardi kao i za objave prijatelja - morat će poticati konverzaciju kako bi bili visoko rangirani u News feedu.

Iako nitko još ne zna kakav će biti utjecaj promjene algoritma na rezultate Facebook stranica brendova, postoji nekoliko sigurnih načina na koje će moći poticati korisnike na smislenu konverzaciju. I samim time ostvariti dobar renking svojih objava u korisničkom News feedu.
 
Povezani sadržaj: Novi Facebookov update News Feeda je uragan za brendove: 13 činjenica koje morate znati


1) Kreirajte vlastite i sudjelujte u tuđim grupama. Grupe i Pagevi se u svojoj suštini potpuno razlikuju - dok je Page javna prisutnost brenda na Facebooku, svrha grupe je okupiti korisnike koji imaju zajednički interes kako bi raspravili svoje probleme, objavljivali slike, izražavali mišljenje i dijelili povezani sadržaj.

Pošto je cilj Facebook grupa konverzacija i razmjena mišljenja, ova će marketinška taktika odlično funkcionirati pod novim algoritmom pošto one generiraju konverzaciju te povezuju korisnike iz cijeloga svijeta.

Razmotrite pokretanje Facebook grupe oko određenog aspekta vašeg poslovanja. Iako vođenje uspješne Facebook grupe zahtjeva vremena i truda, ova taktika može biti odličan način za stvaranje aktivne i angažirane zajednice oko vašeg brenda, odnosno tema i problema do kojih im je stalo.


2) Šerajte videe s mikro-momentima u live i native obliku umjesto linkova. Već godinama svjedočimo činjenici da je video medij koji privlači najviše engagementa. Live video privlači čak 6 puta više engagementa od drugih oblika videa na Facebooku.

Dolaskom novog algoritma, video će i dalje ostati najbolji način za objavu contenta na Facebooku. A to će se posebice odnositi na live video za koji je Mark Zuckerberg rekao da "često rezultira diskusijom između gledatelja...".

Ako se pak odlučite za korištenje videa, slijedite sljedeće upute:

 

  • Ciljajte mikro-momente - to su trenuci u kojima korisnik uzima uređaj u ruke kako bi izvršio neku svoju potrebu - nešto saznao, nekuda otišao, nešto napravio ili nešto kupio.
  • Objavljujte live video - angažirajte svoju zajednicu i započnite konverzaciju pomoću korisnih live videa koji mogu dobiti trenutnu interakciju od gledatelja.
  • Objavljujte native video, umjesto postanja linkova - Facebookov novi algoritam je više skloniji slikama nego linkovima i više videima nego slikama.

3) Izbjegavajte kvantitetu i fokusirajte se na kvalitetu contenta koji potiče na konverzaciju i angažman. Pošto će komentari i kvaliteta konverzacije između korisnika od sada biti jedan od najvažnijih faktora rangiranja, kvalitetan content postaje nužnost.
 
Povezani sadržaj: 7 učinkovitih načina za povećanje web prometa s Facebookom


Bolje je skupiti dobar engagement od 1 ili 2 iznimno kvalitetna posta tjedno, nego svakodnevno objavljivati dosadan sadržaj.

Kako bi potaknuli korisnike na konverzaciju, uključite pitanja u svoje postove ili pišite o trenutno relevantnim i popularnim temama o kojima vaši pratitelji sigurno imaju mišljenje.


4) Sredite brzinu učitavanja i kod na web stranici. Facebookov algoritam sve je sličniji i sličniji Googleovom - kako bi pružio maksimalno korisničko iskustvo svojim korisnicima, u obzir uzima određene vanjske, uključujući i brzinu učitavanja web stranice i Open Graph Meta Data.

Open Graph Meta Data je dio koda web stranice koji pruža društvenim mrežama najvažnije informacije o postu. Ovaj je kod zaslužan kada u Facebook zalijepite link, a on kreira post u obliku snippeta.

Naravno, brzina učitavanja i responzivnost su važni i za Facebook - prema njihovim riječima, 40% posjetitelja napusti web stranicu nakon 3 sekunde čekanja. S druge strane, koliko je Facebooku stalo do responzivnosti, govori i činjenica da imaju vlastitu verziju mobilnih stranica - instant articles.


5) Izbjegavajte clickbait i engagement bait. Iako ih je uvijek penalizirao, clickbait i fake news su vjerojatno jedni od najvažnijih razloga zašto je Facebook i promijenio svoj algoritam.

Facebookov algoritam pomoću nekoliko faktora i signala (između ostalog landing page i bounce rate - što se korisnik dulje zadrži na landing pageu prije povratka u News feed, vjerojatno nije riječ o clickbaitu) prati clickbait naslove i niže ih rangira u News feedu.

Ista je stvar i s engagement bait postovima. Znate one postove koji vas traže da tagirate prijatelja ili lajkate i komentirate post... Umjesto toga postavite otvoreno pitanje i potaknite pratitelje na interakciju.


6) Potaknite pratitelje da Facebook Page označe sa See first. Jedan od najsnažnijih signala Facebooku da prioritizira vaš content je kada korisnici označe vašu Facebook stranicu sa See first.

Arbona blog: Novi Facebook algoritam - See first

7) Povećajte budžet za Facebook oglašavanje. Organski reach opada već godinama. S novim Facebookovim algoritmom trend će se nastaviti. Dapače, intenzivirat će se.

No, sponzorirane objave će i dalje biti aktualne. Doduše, bit će rjeđe i neće se prikazivati na početku News feeda ako neće privlačiti dovoljno kvalitetnog engagementa.

Iako su nakon predstavljanja novog algoritma njegove dionice na NASDAQ-u pale na najnižu razinu unazad više od godine dana, Facebook će svakako profitirati od brendova koji će organski reach pokušati nadomjestiti s plaćenim.


8) Optimizirajte svoje Facebook oglase za non-feed placements. Nije tajna da je News feed najvažnija pozicija za prikazivanje oglasa. No, s novim će se algoritmom i smanjenjem brendiranih postova konkurencija plaćenih oglasa u News feedu povećati.

Zato pažnju treba usmjeriti na ostale pozicije: grupe, desni stupac, Messenger, Instant article...


9) Postajte najuspješnije oblike contenta. Proučite Insights sekciju svojeg Facebook Pagea i pronađite content koji privlači najviše engagementa. U meniju kliknite na Engagement Rate i ubuduće se fokusirajte na vrstu contenta koji najbolje prolazi kod vaših pratitelja.

Arbona blog: Novi Facebook algoritam - najpopularniji content

Besplatno skinite Arbonin SEO ebook!

Podijeli na:
Elena Majer