Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona-agency.com
+385 99 774 5084

Instagram SEO: 5 načina kako povećati vidljivost

Objavljeno 6.10.2022 8:29:44
Instagram SEO: 5 načina kako povećati vidljivost

Kako Instagram mjesečno ima preko milijardu aktivnih korisnika, dobra i promišljena Instagram SEO strategija vrlo je važna kako bi povećali svoj doseg na ovoj platformi. U ovom blogu proći ćemo kroz sve na što bi trebali pripaziti, te što i kako unaprijediti u vašoj strategiji, a sve kako bi polučili što bolje rezultate.

 

Što je SEO na Instagramu?

Kada pričamo o SEO-u na Instagramu, zapravo se radi o svemu onome što možete učiniti kako bi se vaš sadržaj pojavio na što više mjesta - od rezultata pretraga do  preporučenih objava. Ili drugačije rečeno - to je taktika kojom možete povećati svoju vidljivost i olakšati da vas se “otkrije” i pronađe.

Što više ljudi vidi vaš sadržaj, veća je šansa da će vas zapratiti te da ćete povećati broj followera.

Instagramov algoritam obrađuje sav sadržaj koji se pojavljuje na aplikaciji, pri čemu skuplja razne informacije i određuje o čemu se radi u kojoj objavi. A posljedično, može odrediti i kome bi koja objava mogla biti interesantna. Iako taj algoritam radi samostalno i automatski, ipak postoji nekoliko načina kako ga možete usmjeriti koji vama bolje odgovara.

 

Instagram tražilica podsjeća na onu Googleovu, i preko nje možete doći do praktički svakog profila na toj mreži. Ona je dio Explore tab-a, gdje će vam se prikazivati preporučene objave na temelju vaših prijašnjih interakcija na Instagramu, a slične preporuke se od nedavno pojavljuju i na vašem glavnom feedu.

 

Usput, ako vas nervira prikaz preporuka u feedu ili samo želite vidjeti objave isključivo profila koje pratite, pročitajte ovdje kako to učiniti.

 

I za pojavljivanje vaše objave u Explore sekciji, Instagram evaluira cijeli niz kriterija, a najvažniji su mu relevantnost za pojam pretrage koji korisnik traži, prethodna aktivnost korisnika te dodatne informacije o objavama koje će potencijalno prikazati (poput broja lajkova, dijeljenja, komentara i slično).

Ono što želite postići je pomoći Instagramu da ispravno evaluira vaše objave te tako povećate šanse prikaza kod drugih korisnika. Odgovor na “kako?” donosimo u nastavku. 

 

 

5 taktika

1. taktika: dodajte ključne riječi u samo korisničko ime

Ako se želite pozicionirati za određene ključne riječi, jedan od najboljih načina je uključiti ih u svoje korisničko ime ili naziv svog profila. Primjerice, ako ste tvrtka naziva Vix koja proizvodi prozore, za korisničko ime birajte primjerice “vix.prozori”, ili pak za naziv “Vix prozori”, radije nego samo “Vix” ili “Vix d.o.o.”. 

 

2. taktika:  u opisima koristite ključne riječi
Do nedavno, na Instagramu ste mogli pretraživati isključivo po oznakama, odnosno hashtagovima. Vremena su se promijenila pa se sada pretrage mogu vršiti po ključnim riječima. To znači da je postalo vrlo bitno kako ćete napisati opis svoje fotografije ili videa, te da obavezno uključite ključne riječi koje se tiču te objave.

 

3. taktika:  uključite do 20 hashtagova
Korištenje relevantnih hashtagova je i dalje jedan od najboljih načina da vas nova publika na Instagramu pronađe i otkrije. U konačnici, hastagovi upravo tome i služe - da prilikom pretrage određene oznake dođete do novog, zanimljivog sadržaja kojeg do sad niste vidjeli, od profila koje ne pratite.

 

4. taktika:  dodajte opisni Alt text
Iako se izvorno radi o opciji za pristupačnost, također je možete iskoristiti za bolji SEO. Instagram automatski generira Alt text kako bi ga slabovidne i slijepe osobe mogle čuti kroz “čitač ekrana”, no vi ga možete ručno promijeniti. Sve što trebate učiniti je na zadnjem koraku prije same objave vašeg novog posta, odabrati “Više postavki”, te tamo odabrati “Alt text”. Isto možete učiniti i za postove koji su već objavljeni. Kliknite na konkretni post, pa na tri točkice te odabire “Uredi”. Sada će vam se opcija za uređivanje Alt texta pojaviti pri dnu same fotografije, na desnoj strani.  

 

5. taktika: budite konzistentni
Držite se pravila i strategije koju ste odredili jer je konzistentnost ključ. Ona je ta koja će s vremenom naučiti Instagram tko ste vi zapravo, kakav sadržaj objavljujete i pomoći mu razumjeti koliko zaista vrijedi vaš sadržaj. Također, on će se s vremenom početi prikazivati sve relevantnijoj publici, a vi ćete vidjeti sve bolji učinak svojih taktika.

 

No, ukoliko vam se sve ovo čini prekomplicirano, nemate vremena baviti se strategijama za društvene mreže ili pak ne znate kako bi ih sami osmilili, javite nam se i naši stručnjaci će vam rado pomoći u postizanju vaših ciljeva.

  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM