Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona-agency.com
+385 99 774 5084

Novost na Facebooku: što su Facebook Reels?

Objavljeno 7.4.2022 15:55:38
Novost na Facebooku: što su Facebook Reels?
Značajan pad atraktivnosti i popularnosti Facebooka među tinejdžerima evidentan je već godinama, zbog čega ova društvena mreža prolazi kroz svojevrsnu krizu identiteta. Kako bi postao zanimljiviji ovoj demografskoj skupini, uveden je (više-manje) novi format sadržaja - Facebook Reels. Opcija je testirana na američkom tržištu tijekom 2021., a ove je godine omogućena i ostalim korisnicima diljem svijeta. 

Facebook Reels su videi u trajanju od maksimalno 30 sekundi, prikazani u vertikalnom formatu. Zvuči vam poznato? Da, ne radi se o velikoj inovaciji, već o pokušaju približavanja načina funkcioniranja ove, za sada još uvijek najpopularnije, društvene mreže generaciji zaluđenoj TikTokom. Meta je ovo već učinila na Instagramu tijekom 2020. uvođenjem Instagram Reelsa, a sada je došlo vrijeme i za Facebook. 

U nastavku smo pripremili nekoliko ključnih informacija koje će vam objasniti sve dostupne mogućnosti Facebook Reelsa, nakon kojih se možete upustiti u eksperimentiranje s ovim relativno novim formatom. 
 

Što je Facebook Reel i gdje se nalazi?

Reelsi su strukturirani vrlo slično TikTok videima - okomiti format, dizajn sučelja i dostupne opcije lajkanja, komentiranja i dijeljenja su gotovo identične. U prvih nekoliko mjeseci razlika između Reelsa i TikToka bila je u tome što je na TikToku postojala mogućnost svojevrsne “reciklaže” videa drugih korisnika koristeći opcije Duet ili Stitch. No iz Facebooka su brzo odgovorili na to s vrlo sličnom opcijom zvanom Remix, koja je odnedavno dostupna na reelsima klikom na “...”.  

Prije nego objasnimo pojedine mogućnosti ovog formata sadržaja, važno je spomenuti kako su Reelsi dostupni samo za korisnike iPhonea i Androida. Putem računala trenutno nije moguće kreirati, objavljivati niti pregledavati Reelse, a još uvijek nije objavljeno hoće li se to promijeniti u budućnosti. 

U mobilnom sučelju možete ih pronaći na početnoj stranici aplikacije u dijelu gdje se nalaze priče i sobe, odnosno stories i rooms za one koji imaju aplikaciju na engleskom jeziku. Alternativno, do njih se može doći i klikom na glavni izbornik (menu) u gornjem lijevom kutu sučelja. 


Gdje se nalaze Facebook Reels?

Kako biste pregledali idući Reel potrebno je odscrollati prema gore, isto kao i na TikToku, a klikom na ime kreatora prikazat će se njegov profil. Tri točke u donjem desnom kutu otvaraju dodatne opcije - mogućnost spremanja Reela, kopiranje linka, Remix (opcije za stvaranje vlastite verzije videa) i ostalih funkcija poput “prikaži manje ovakvog sadržaja” i prijavljivanja neželjenog sadržaja. Još jedna zanimljivost je i da su Reelsi na Instagramu i Facebooku integrirani, pa ako pokušate ostaviti komentar na Reeelu koji je izvorno s Instagrama, bit ćete automatski  prebačeni na Instagram aplikaciju. 

 

Kako napraviti Facebook Reel?

Sada kada smo apsolvirali pregledavanje tuđih Reelsa, možemo se baciti na njihovo kreiranje. Krenite klikom na Reel na početnoj stranici aplikacije. Alternativno, Reel se može kreirati i tijekom pregledavanja drugih Reelova, klikom na kreiraj (create) u gornjem desnom kutu videa. Video možete snimiti putem aplikacije, ali i učitati neki od već spremljenih u galeriji mobitela klikom na ikonu fotografije u donjem lijevom kutu.


Pregledavanje Facebook Reelsa i sučelje za kreiranje novog Reela

Pritiskom na crveno-bijeli gumb pokreće se snimanje, a više videa moguće je spojiti u jedan Reel pomoću brojnih funkcija koje će staviti vašu kreativnost na test! Pet opcija je prikazano s desne strane ekrana: dodaj glazbu (audio), brzina (speed), efekti (effects), mjerač vremena (timer) i green screen. Brzina i mjerač vremena su prilično jasni i jednostavni za korištenje, pa ćemo se u nastavku fokusirati na ostale opcije: 
 
  • Dodaj glazbu: postoji nekoliko opcija dodavanja zvuka vašem prvom Reelu - pretražite glazbu po žanrovima i raspoloženjima, pronađite određenu pjesmu putem tražilice ili snimite novi vlasititi zvuk. Tijekom pregledavanja drugih Reelova također je moguće spremiti tuđi zvuk, te ga kasnije iskoristiti prilikom kreiranja svog Reela. 
 
  • Efekti: efekti su zapravo filteri vrlo slični onima koji su dostupni prilikom kreiranja Facebook priča ili snapova na Snapchatu. Facebook nudi 20-ak predloženih efekata, ali dolaskom do kraja ove list moguće je kliknuti na ikonu povećala, čime se otvara galerija s nepreglednim brojem dodatnih efekata.  
 
  • Green Screen: ova opcija služi za zamjenjivanje pozadine vašeg videa nekom od ponuđenih opcija, pa će tako kamera izrezati osobu na videu i u pozadinu staviti tropsku plažu, unutrašnjost aviona, svemirski brod ili nešto treće. Drugačija pozadina može se koristiti na svakom od pojedinih segmenata jednog Reela. 

Jednom kada se uskladili sve postavke, klikom na nastavi (continue) otvara se novi prozor u kojem je moguće pregledati konačni rezultat, napisati kratki opis i dodati hashtagove, kao i odabrati postavke prikazivanja (javno, samo za prijatelje ili odabrati pojedine osobe kojima se Reel neće prikazati). Još samo klik na podijeli Reel (share reel) i to je to, vaš prvi Reel je objavljen! 



Mogućnosti i dizajn sučelja za ovu novu funkcionalnost su vrlo slični onima na TikToku, iako Facebook nije prvi koji je “posudio” ovu ideju - Snapchat je to već učinio sa Spotlightom, YouTube sa Shortsima, a tu su i već spomenuti Instagram Reelsi. Preostaje vidjeti hoće li široka publika na razini pojedinaca prihvatiti ovaj novi format i početi masovno kreirati vlastite Reelse ili će se oni primarno koristiti od strane brendova i creatorsa, kao što je to najčešći slučaj na drugim platformama. Unatoč pokušajima, nije za očekivati da će Facebook ovim potezom preuzeti korisnike TikToka, ali svakako nije loše da se mreža prilagođava novim trendovima (s malim zakašnjenjem, doduše).
 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM