Anatomija CTA gumba: što napisati, kako izgleda, kamo ga smjestiti

Objavljeno: 12.06.2018. | 7 minute čitanja

CTA gumb ili gumb za akciju jedan je od najvažnijih elemenata na web stranici.

Ovu ste izjavu vjerojatno čuli poveći broj puta, no s dobrim razlogom: ova je rečenica u potpunosti istinita!

Naravno, postoje i drugi faktori o kojima ovisi stopa konverzije, pa ako mislite da vaša landing stranica može počivati na dobro dizajniranom CTA gumbu, grdno bi se prevarili. No što se tiče pojedinačnih elementa jedne landing stranice, CTA gumb je car!

Naime, čak će i prosječna landing stranica s odličnim CTA gumbom generirati više konverzija od one vrhunski dizajnirane stranice bez dobrog CTA gumba. Imajući to na umu, jeste li spremni saznati 5 značajki uspješnog CTA gumba? Hajde da krenemo :)

1. CTA gumb je gumb

Možda zvuči glupo, no CTA gumb bi trebao zaista biti gumb.

CTA gumb nije tekst s povezanim linkom, niti nije gif animacija ili smiješan meme.

Poziv za akciju je toliko bitan i moćan alat da se njime ne bi smjeli igrati. Kreativnost i želju za stvaranjem novih trendova ostavite za neku drugu priču jer kad je riječ o CTA gumbima, tada je riječ o gumbima.

I tako bi morali izgledati:

Cta gumb - poziv za akciju


Općenito govoreći, CTA gumbi imaju nekoliko osnovnih karakteristika:
  • definirani oblik
  • drugačije su boje od okoline u kojoj se nalaze
  • sadrže tekst
Što se tiče fromata, CTA gumbi ne moraju nužno biti pravokutnici, no obično jesu. Pravokutnici ponekad imaju zaobljene kutove ili efekt sjene, što je sasvim u redu sve do kad je vizualno očito da je CTA gumb zaista gumb.

Zašto je format toliko važan? Na ovo pitanje, začudo postoji jednostavan odgovor. Ljudski mozak traži sve što mu je poznato. Obožavamo ono što već znamo.

Razvijamo vještine temeljene na ponovljenim akcijama koje kasnije više-manje automatski izvodimo. Iako konstantno učimo nove stvari, volimo ono što znamo i zbog toga volimo rutinu.

Ova ideja vrijedi i za CTA gumb. Tijekom mnogih online iskustava, navikli smo da CTA gumbi dolaze u obliku gumba. Kada vidimo gumb, znamo da se klikom na njega približavamo cilju definiranom na web stranici.

Jednostavno rečeno: gumb korisnicima olakšava prepoznavanje gdje da točno kliknu.

Na primjer, pogledajte našu formu za besplatno preuzimanje SEO eBooka:

Je li poziv za akciju originalan? Nije.

No je li jasno gdje morate kliknuti kako bi preuzeli eBook? Jest.
 
Poziv na akciju, online obrazac za seo ebook


U današnje vrijeme, gumbi su toliko važan element web dizajna, da kada ih ne koristite možete zbuniti online posjetitelje. Pogledajte ovaj primjer. Da crvenim okvirom nismo označili gdje je poziv za akciju, teško da bi ga prepoznali.
Poziv na akciju na online obrascu

2. CTA gumb mora imati uvjerljiv sadržaj

Najuspješniji primjeri poziva za akciju? Hm… sa sigurnošću možemo reći da ovdje nije riječ o boji, fontu, veličini ili o drugim beznačajnim elementima jednog gumba.

Sve ovisi o sadržaju kojeg može biti pravi izazov napisati. Naime, zbog CTA gumba imate ograničen prostor u kojem online posjetiteljima morate prenijeti zašto bi morali kliknuti na vaš gumb.

Na primjer:

Auditor Arbona, landing stranica
 

Što bi očekivali da kliknete na ovaj gumb?

Odgovor je očigledan.

Bili bi preusmjereni na stranicu na kojoj ćete izraditi svoj prvi izvještaj za AdWords kampanju.

Ako nas pitate, reći ćemo vam da nema potrebe za kompliciranjem oko stvaranja sadržaja za CTA gumb. Štoviše, ako je sadržaj kompliciran, nekako sumnjamo da će posjetitelji znati što ih može očekivati s druge strane gumba.

Neke od najučinkovitijih riječi su i najjednostavnije, pa kao primjer pogledajte naše:

Poziv za akciju primjeri


Zbog svoje jednostavni, svi od reda upotrebljavaju jedne te iste riječi, i to ne radi lijenosti već radi uspješnih rezultata.

Neki od najučinkovitijih glagola su:
  • Započni
  • Izradi
  • Pridruži se
  • Nauči
  • Otkrij

Svaki od ovih glagola podrazumijeva akciju i jasnu korist za online posjetitelja. Naravno važne su i riječi iza ovih glagola, ali glagol je ono što online posjetiteljima govori što mogu postići klikom na gumb.

Isto tako, online posjetitelje možete uvjeriti da kliknu na gumb riječima koje izazivaju pozitivne emocije:
  • Vi, ti
  • Lako je
  • Jamčimo
  • Uštedite
  • Novo
  • Dokazano
  • Rezultati
  • Besplatno
Svaka od ovih riječi je uvjerljiva iz drugačijeg razloga, no sve izazivaju emocionalnu reakciju.

Osim ovih riječi, jedan od najučinkovitijih načina za povećanje konverzija zasigurno je stvaranje osjećaja hitnosti. Vidimo li poruku kao što je “Još malo i gotovo”, prije ćemo se odlučiti da kliknemo na CTA gumb i krenemo u akciju.

Postoji nekoliko specifičnih izraza koji su učinkoviti u stvaranju hitnosti, a neki od njih su:
  • Još samo x dana
  • Ograničena ponuda
  • Uskoro završava
  • Do isteka zaliha
  • Samo danas
  • Posljednja prilika
  • Ponuda završava “određeni datum”
  • Požurite
  • Odmah
I kao šećer na kraju, važno je da CTA sadržaj bude kratak. Sve više od 10-15 riječi je predugo!

Jednostavne i kratke izjave su najbolje jer ih čitatelji mogu lako pročitati i shvatiti što stoji iza njih, dok će duge izjave zahtjevati više vremena kako bi se pročitale.

3. Najbolji poziv na akciju je kontrastne boje

Spomenuli smo da boja nije najvažniji element jednog gumba za akciju. I zaista! Boja nije najvažniji aspekt i vjerojatno ne zaslužuje toliku pozornost kao sam tekst ili oblik u kojem se pojavljuje.

I bez obzira na to, neki će mjesecima pomoću A/B testiranja testirati boju gumba. Pa čak i nijanse boje, s nadom da će tako povećati stopu konverzije. 

I to je, iskreno, gubitak vremena.

No na umu je važno imati samo jednu misao vodilju: boja gumba bi trebala biti kontrastna s obzirom na ostale elemente na vašoj stranici. 

Ako želite da korisnici kliknu na poziv za akciju, gumb mora privući pozornost koja će se najlakše privući upravo kontrastnom bojom. 

Na primjer, što vam na našoj stranici prvo upadne u oči?

Konstrastna boja poziva na akciju


Prvo što vam padne u oči je CTA gumb "Pošalji poruku", te CTA gumb "Zatražite ponudu" smješten u gornjem desnom kutu. Zašto? Jer su jedino ovi elementi plave boje. Ostatak stranice je u nijansama sive. 

4. Poziv na akciju ima svoje logično mjesto na web stranici

Osnovna ideja je da postavite CTA gumb direktno na put korisnika. Rasporedite sadržaj landing stranice i CTA gumb tako da prate prirodni tijek čitanja koji u konačnici usmjerava na poziv za akciju.

Zapravo je cilj postaviti CTA gumb na mjesto gdje će korisnik sljedeće pogledati. 

Tijekom odlučivanja gdje ćete na landing stranici postaviti CTA gumb, najbolje je držati se provjerenog formata. Zašto? Pa isti razlog kao i kod stvaranja sadržaja za CTA gumb - online korisnici naviknuti su na standardni izgled landing stranice koji se sastoji od:
  • naslova
  • sadržaja na landing stranici
  • online obrazca
  • CTA gumba
Zato ni ovdje nemojte realizirati svoje kreativne, apstraktne ideje koje na kraju, neće biti nimalo uspješne.

5. Poziv na akciju ne smije se natjecati s ostalim elementima na stranici

Pozivi na akciju ono su što realizira prodaju, generira potencijalne klijente i povećava prihod, pa se upravo zbog toga ne bi smjeli natjecati za pozornost s drugim, manje važnim elementima na stranici. 

Ako ćete stvoriti landing stranicu prepunu potencijalnih akcija, online posjetitelji bi mogli u potpunosti ignorirati CTA gumb koji bi morao biti najočitiji element privlačenja pažnje. 

Poziv za akciju bi trebao biti okružen bijelim i čistim prostorom, a svaka landing stranica zaslužuje imati samo jedan CTA gumb! 

Što pod time mislimo? Neki će se na landing stranicu odlučiti staviti dva poziva na akciju i to jednog pokraj drugog.

Poziv na akciju

Lijepo je što online korisnici žele saznati više o vama, no to nije glavni cilj ove landing stranice.

Glavni cilj ove landing stranice je "Preuzmi eBook", stoga gumb "Sanaj više o nama" nema što tražiti na ovoj landing stranici.

Zaključimo cijelu priču s jednim dobrim pozivom na akciju

Stvaranje CTA gumba ne mora biti kompliciran proces.

U mnogim je slučajevima CTA gumb onaj najjednostavniji. Uglavnom sve do kad svoje korisnike pratite u stopu i nastojite im olakšati korisničko iskustvo, na dobrom ste putu. 

Spremite kreativnost za druge stvari i izradite pozive na akciju onako štreberski školski. 

Ako ćete trebati pomoć, slobodno nas kontaktirajte :) 

Zapamtite da online obrasci i prikupljanje osobnih podataka moraju biti u skladu s GDPR pravilima, pa se potrudite saznati sve potrebne informacije. 
  GDPR besplatni ebook
Podijeli na:
Elena Majer