Planiranje kampanje: savjeti za izradu kalendara oglašavanja

Kalendar oglašavanja je alat koji objedinjuje različite aktivnosti u jedinstvenu cjelinu. To je ključno za vođenje uspješne strategije oglašavanja koja će privući, preobratiti i zadržati kupce.

Objavljeno: 12.01.2023. | 4 minute čitanja

Svako uspješno oglašavanje podrazumijeva unaprijed definiranu strategiju i plan oglašavanja kako bi se mogli pratiti rezultati. Isto je kao i kod izrade sadržaja, gdje se često rade content kalendari kako bi se olakšalo praćenje istog. 

Dakle, kalendar oglašavanja je alat koji objedinjuje različite aktivnosti u jedinstvenu cjelinu. To je ključno za vođenje uspješne strategije oglašavanja koja će privući, preobratiti i zadržati kupce.

Ukoliko ste u potrazi za vodičem koji vam može pomoći da na vrijeme oglasite svoje proizvode ili usluge, Arbona nudi besplatan kalendar oglašavanja za 2023. godinu!

Kalendar je također jednako važan za planiranje budućih strategija oglašavanja kao i za pregled prošlih. Prije nego što se detaljno opišu koraci pri kreiranju kalendara, krenimo od same definicije.
 

Što je kalendar oglašavanja?

Kalendar oglašavanja je vizualni tok i pregled procesa oglašavanja koji pomaže kreatorima sadržaja ili voditeljima projekta da organiziraju svoj sadržaj na mjesečnoj ili godišnjoj bazi. Kalendari pomažu pri praćenju vrste sadržaja, promotivnih kanala, autore te datume oglašavanja.

Glavni cilj svakog kalendara oglašavanja je omogućavanje da proračun, ideje i ciljevi projekta ostanu u prvom planu. Detaljno prikazuje vrijeme i duljinu aktivnosti koje čine marketinšku kampanju i omogućuje pojedincima uključenim u projekt da ga podijele i budu informirani.

Pitanja koja treba postaviti prije kreiranja kalendara oglašavanja

Prije izrade strategije oglašavanja i kreiranja samog kalendara, potrebno je obratiti pažnju na sljedeće čimbenike, a to su:
 
  • Određivanje proračuna za cijelu godinu
  • Određivanje ciljane publike
  • Određivanje vrste sadržaja koja će se oglašavati
  • Određivanje učestalosti promocije (ovisno o resursima koji su prethodno određeni)
Definiranje najveće potražnje - odnosno određivanje hoće li potražnja rasti ili padati tijekom različitih doba godine i različitih dana u godini, kao što su praznici, blagdani, vikendi i dr.
 

Kreiranje kalendara oglašavanja

Nakon što ste odredili prethodno navedene čimbenike, možete početi kreirati kalendar. Istina je da je za kreiranje kalendara potrebno određeno vrijeme, no taj trud se isplati kada se postignu krajnji rezultati.

Uz pomoć unaprijed definiranog plana oglašavanja, možete uštedjeti vrijeme koje biste primjerice izgubili kada bi radili plan neposredno prije određenog projekta. Tako imate unaprijed definirane projekte, njihove rokove, budžet i sve ostalo što je potrebno za plan oglašavanja te za postizanje većeg uspjeha. 

Prednost unaprijed izrađenog kalendara je ta što u bilo kojem trenutku možete pristupiti u sve oglašivačke projekte i pratiti njihov napredak. Također, kontinuiranim radom na poboljšanju projekata možete postići veći uspjeh u oglašavanju te tako privući više kupaca. 

Danas postoje razni predlošci na internetu, spreadsheets (proračunske tablice) te Google i Microsoft online alati za izradu kalendara koji su integrirani e-poštom i drugim programima za povećanje produktivnosti. 

No, svaki kalendar oglašavanja bi trebao biti prilagođen potrebama vaše firme. No, primjerice, neke od podataka koje bi mogli uvrstiti u kalendar oglašavanja su sljedeći:
 
  • Naziv projekta
  • Datum početka projekta
  • Osnovne podatke o projektu
  • Osoba odgovorna za upravljanje projektom
  • Ostale osobe (ukoliko su potrebne) za završetak projekta
  • Mjesto za izvješća i/ili rezultate o učinkovitosti kampanje

Nakon što unesete prethodne podatke, bitno je da kalendar popunite s blagdanima, godišnjim odmorima te financijskim tromjesečjima. Također, stavka koja je bitna za određene kompanije je sezonsko oglašavanje. Kod sezonskog oglašavanja naglasak je na određene datume koji će donijeti vidljive rezultate, te profit. Primjerice Božić, gdje bi najveći profit mogao biti par dana prije Božića, te neposredno poslije, na Boxing day, ili poznatije - “praznik kupovine”. 

Više o sezonskom oglašavanju pročitajte u našem blogu. 

Nadalje, ažuriranje kalendara oglašavanja redovito je važno za uspješno poslovanje. Ukoliko se promijene određene stavke u projektu i poslovanju, kao što su nove ciljne skupine ili promjena marketinškoj strategiji, tada je potrebno ažurirati kalendar oglašavanja. To može pomoći da se prilagodite novonastalim promjenama i nastavite ostvarivati ciljeve oglašavanja.

Također, redovito ažuriranje kalendara omogućuje da iskoristite nove prilike za oglašavanje koje se mogu pojaviti kroz godinu. Bitno je napomenuti da je fleksibilnost ključan element za uspjeh u oglašavanju te da je sposobnost prilagođavanja promjenama od velike važnosti.

Učite iz rezultata

Na kraju godine, kada prođete kroz sav uneseni sadržaj, možete čitati iz rezultata. Primjerice, imali ste jako uspješnu kampanju - ponovite ju i iduće godine. Jedna kampanja je malo slabije rezultirala - napraviti analizu i poboljšati postojeći sadržaj za bolje rezultate. 

Jednostavno, kalendar oglašavanja znači posjedovanje detaljne evidencije vašeg plana kroz godinu na kojem možete kontinuirano raditi kako bi dosegnuli što veći broj potencijalnih kupaca.

 

Elena Majer