Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona.info
+385 99 774 50 84

Kako SEO i YouTube idu zajedno?

Objavljeno 11.3.2021. 11:46:28
Kako SEO i YouTube idu zajedno?
YouTube je druga najveća tražilica na svijetu i prva najveća tražilica za videozapise. Dakle, kao što koristite SEO za stranice koje imaju tekst, tako morate koristiti i SEO za YouTube videozapise.

Kao što je već svima poznato, YouTube je u vlasništvu Googlea, što znači da se YouTube videozapisi pojavljuju u Googleovim rezultatima pretraživanja češće od videozapisa iz bilo kojeg drugog izvora. A za određene upite, video rezultati imaju čak prioritet nad uobičajenim organskim rezultatima.

Ti rezultati obično odgovaraju na pitanje:
  • upute i vodiči (Kako nešto učiniti, kako napraviti određeni kolač i sl.)
  • recenzije i videozapisi otpakiravanja (kako otpakirati novi mobitel, kako se on korisniku koji radi videozapis čini i sl.)
  • zabavni videozapisi (smiješne životinje, stand up komičari,...)
  • sport i trening (kućni trening cijelog tijela, vježbanje uz određenu poznatu osobu i sl.)
Ako se želite rangirati za ove vrste upita za pretraživanje, videozapise morate učiniti dijelom svoje strategije sadržaja i slijediti najbolje SEO prakse optimizacije videozapisa.

Koji su čimbenici rangiranja na YouTubeu?

Budući da YouTube djeluje kao tražilica, morate biti svjesni koji će vam čimbenici pomoći u rangiranju videozapisa u YouTube SERP:

#1 Prikazi
Prikaz se računa ako je korisnik pogledao najmanje 30 sekundi videozapisa. Ponovljeni prikaz računa se kao novi prikaz, međutim, više pregleda dnevno od istog korisnika može se tretirati kao neželjena pošta i ne dodati ukupnom broju pregleda.

#2 Pretplatnici
Pretplatnici su računi stvarnih ljudi koji prate vaš YouTube kanal. Zatvoreni računi i pretplatnici neželjene pošte (oni koje ste možda “umjetno” stekli putem usluga trećih strana) neće se računati s algoritmima YouTubea.

#3 Zadržavanje publike
Zadržavanje publike pokazuje koliko ljudi gleda vaše videozapise do kraja i u kojem trenutku prestaju gledati. To je faktor koji YouTube smatra još važnijim od klikova i pregleda, pa vam je cilj stvoriti videozapise koje ljudi žele gledati do samog kraja.

#4 Angažman
Vaš novi videozapis mora imati komentare, odgovore na komentare i nove pretplatnike. Što više aktivnosti imaju vaši videozapisi, to su veće šanse da ih YouTube pretraživač rangira više.

#5 Kvaliteta videa
Videozapise visoke rezolucije cijene i YouTube algoritmi i vaša publika. Imajući ovo na umu, možete razmišljati o prelasku na HD format: više studija dokazuje da kvalitetni videozapisi češće dobivaju više rangirane pozicije.

#6 Autoritet kanala
YouTube nudi moćne mogućnosti unovčavanja, ali zahtijeva puno analize i promišljenog stvaranja sadržaja sve do kraja. Kad vaš kanal dosegne impresivne brojke, obično oko 100 000 pretplatnika, možete ići na provjeru značke i svoj kanal učiniti službenim izvorom.

#7 Relevantnost
Najbolji način za postizanje visokog ranga vašeg videozapisa na YouTubeu jest odgovaranje relevantnom upitu. Uzmite si vremena za analizu onoga što vaša publika traži i što je trend ovih dana.

Pa kako uspjeti optimizirati svoje videozapise za YouTube algoritam pretraživanja? Prijeđimo na stvar:
 

Korak 1. Istražite ključne riječi


Započnite s istraživanjem ključnih riječi u videu - steknite predodžbu o tome što vašu ciljanu publiku zanima i kako se pozivaju na te podatke dok ih pretražuju.

Upotrijebite YouTube Search Suggest
Nekoliko je mogućnosti za pronalaženje ideja za ključne riječi za video -
 
  • Ručno preuzmite ključne riječi s YouTubeove trake za pretraživanje.
Počnite tipkati ključne riječi da biste na padajućem popisu vidjeli prijedloge za YouTube. Zašto su ovi upiti dobri? Jer to je ono što ljudi zapravo tipkaju tražeći video. Zašto ova metoda nije win-win strategija? Provodite puno vremena provjeravajući svaku svoju ključnu riječ ručno.
 
  • Upotrijebite alat za provjeru svih ključnih riječi za video odjednom.
Ako koristite alat za ključne riječi Rank Tracker, idite na Istraživanje ključnih riječi > odaberite YouTube Automatsko dovršavanje i unesite ključne riječi kao što biste to učinili na YouTubeu. Softver će vam prikazati popis najpopularnijih opcija.

Ključno je što odjednom možete provjeriti onoliko ključnih riječi koliko vam treba, uštedjevši si tako puno vremena. Softver automatski sprema rezultate u tablicu, tako da ne morate zapisivati rezultate onako kako biste to učinili s YouTubeovim prijedlogom pretraživanja.

Rank Tracker nudi deset mogućnosti istraživanja ključnih riječi tako da možete pronaći sve različite vrste ključnih riječi popularne na Googleu. Nakon što generirate popis ključnih riječi, možete ih dodati na nadzornu ploču za praćenje ranga kako biste vidjeli koje ključne riječi obično pokreću video rezultate u Google SERP-u. Ključne riječi označene ikonom videozapisa ključne su za vaš sadržaj na YouTubeu:

  • Pronađite ključne riječi za video na Googleu
Budući da je YouTube vrlo ograničen u smislu istraživanja ključnih riječi, bilo bi dobro potražiti povezane ključne riječi na Googleu. Ključne riječi pronađene na YouTubeu i na Googleu nisu 100% zamjenjive, ali ima nekih preklapanja u pogledu popularnih upita.

Napomena: ako Google ne predlaže videozapise za određenu ključnu riječ, radije razmislite o izradi članka. Videozapisi su super i korisni, ali bolje je imati dobar i popularan članak nego video koji će sustavi pretraživanja i, shodno tome, ciljna publika ignorirati.
 
  • Provjerite rezultate videozapisa pomoću Google Trends alata
Google Trends sjajan je za upotrebu kada ste već smislili popis ideja za ključne riječi i trebate ih usporediti kako biste odabrali najpopularnije. Da biste pokrenuli značajku pretraživanja na YouTubeu, otvorite Google Trends > unesite upit > kliknite pretraživanje > odaberite Pretraživanje weba > odaberite YouTube pretraživanje.


 

Korak 2. Dodajte meta podatke o videozapisu


Video metapodaci su svi tekstualni i vizualni podaci koji video opisuju korisnicima i tražilicama. Iskreno, YouTube algoritmi sada mogu prepoznati objekte u videozapisima i razumjeti njihov sadržaj, što znači da metapodaci više nisu toliko važni kao nekada. Ipak, metapodaci sprječavaju algoritme da pogrešno interpretiraju sadržaj vašeg videozapisa, čime osiguravaju da će vaš videozapis biti pravilno rangiran.

Metapodaci su također ono što korisnici prvo vide kada naiđu na vaš videozapis. Dakle, vaš zadatak ovdje je urediti ga na privlačan, relevantan i na način koji će navesti korisnike da kliknu na njega.

Napomena: Prvih 48 sati života vašeg videozapisa presudno je. Ne objavljujte videozapis misleći da ćete metapodatke optimizirati kasnije.
 
  • U naslov stavite ključne riječi
Naslov videozapisa odražava temu vašeg videozapisa, stoga mora sadržavati ključne riječi koje želite rangirati.

Ako želite da vaš videozapis rangira Google, kao i YouTube, pobrinite se da naslov odgovara ograničenju od 60 znakova kako biste izbjegli odsijecanje na stranicama s rezultatima.
 
  • U opis stavite ključne riječi
Optimizirani opis pomaže gledateljima da pronađu vaše videozapise pretraživanjem. Ne zaboravite dodati poziv na akciju i pokušajte uklopiti srodne ključne riječi. Imajte na umu da će se dva ili tri prva retka opisa vašeg videozapisa pojaviti u rezultatima pretraživanja videozapisa, stoga počnite s onim što je važno.

Pod klikabilnim gumbom “Prikaži više” u opisu možete sakriti sve svoje marketinške podatke, poput veza do vaše web stranice, društvenih mreža i popisa povezanih videozapisa koje ste stvorili.

U opis dodajte neke relevantne # oznake - za razliku od ključnih riječi u naslovima, hashtagovi mogu biti ključne riječi sa širokim podudaranjem.
 
  • Stvorite zadivljujuće minijature
Minijatura je ono što prvo gledatelji zamijete. Omogućuje gledatelju da razumije sadržaj vašeg videozapisa i odluči hoće li ga gledati ili ne. Iako YouTube može generirati odabir minijatura iz vašeg videozapisa, preporučljivo je prenijeti prilagođenu minijaturu.

Što se tiče tehničkih karakteristika, najbolja je praksa prenijeti sliku koja je:
  • 1280x720 piksela
  • Omjer 16: 9
  • <2>
  • .jpg, .gif, .bmp ili .png format
Evo dobrog primjera sličice. Upit za pretragu ovog videozapisa bio je kako napraviti naučiti raditi kolače:

Gornja sličica dobar je izbor jer:
  • Slika uključuje osobu, što je čini privlačnijom i "živom" u usporedbi sa sličicama koje slikaju samo kolače.
  • Tekst zauzima oko 30% slike, što sliku čini informativnijom, ali je ne prevladava.
  • Ova slika izgleda profesionalno izrađena, što podiže vjerodostojnost.
 
  • Optimizirajte svoje tagove
YouTube navodi da će oznake (tagovi) biti korisni kada se najčešće pogrešno pišu vaše ključne riječi. YouTube ne ograničava broj oznaka, ali pokušajte ne pretjerivati: dovoljno je 10-12 oznaka. Provjerite jesu li vaše video oznake relevantne - to nisu hashtagovi.

YouTube SEO-i vjeruju da oznake rade slično ključnim riječima, pa pokušavaju posuditi najbolje oznake iz drugih uspješnih videozapisa. Osim toga, oznake nisu vidljive redovnim korisnicima, pa moraju pribjeći raznim SEO trikovima.
 
  • Navedite natpise
Natpisi ili closed captions znatno olakšavaju Googleu analizu sadržaja vašeg videozapisa - umjetna inteligencija uspješnije prepoznaje tekst preko zvuka. Google može predložiti vaše titlove za vaš videozapis generiranjem AI-a, ali bolje je da napravite vlastite. Na taj ćete način izbjeći bilo kakve pogreške zbog naglaska, problema s izgovorom ili samo loše kvalitete zvuka.

Upotrijebite ključne riječi u natpisima kako biste postigli rang videozapisa u pretraživanju. Natpisi su tekstualni prikaz videozapisa, pa svakako uključite relevantne ključne riječi.

Ako se vaš videozapis sastoji od nekoliko različitih dijelova, upotrijebite ključne riječi za označavanje prijelaza s jednog dijela na drugi. Npr. ako snimate videozapis o sastavljanju bicikla, možete reći stvari poput ugradimo prednji kotač na vaš bicikl. To bi omogućilo tražilicama da rangiraju segmente vaših videozapisa ako se podudaraju s upitima za pretraživanje.

Na snimci zaslona u nastavku možete vidjeti kako Google predlaže gledanje dijela videozapisa, koji je najrelevantniji za traženi upit:


Ručno stvorite natpise za svoj video zapis jednostavno zapisujući ono što je rečeno u videozapisu ili upotrijebite alate poput: 3Play Media, Amara ili Cielo24 da biste ih automatski generirali.
 
  • Dodajte vremenske oznake
Davanje vremenskih oznaka za duge videozapise povećava angažman, pomaže korisnicima u navigaciji kroz odjeljke videozapisa i pomaže Googleu da indeksira dijelove vašeg videozapisa kao rezultate pretraživanja za određene upite.

 

Korak 3. Poboljšajte zadržavanje publike


Zadržavanje publike predstavlja vrijeme koje gledatelj provodi gledajući vaš videozapis. Kako YouTube daje prioritet dugim videozapisima (što je videozapis duži, to YouTube više oglasa može tamo staviti), vaš je cilj “natjerati” gledatelje da gledaju što više vašeg videozapisa zadržavajući njihovu pažnju i interes.
  • Privucite pozornost svojeg gledatelja odmah i prijeđite na cilj radnje.
  • Gledateljima će dosaditi ako mirno stojite tijekom cijelog videozapisa. Razmislite o dodavanju specijalnih efekata, promjeni mjesta ili upotrebi zelenog zaslona za dinamičnu pozadinu.
  • Dodajte malo humora. Zapamtite, ne morate zvučati poput robota.
  • Kada provjeravate svoje izvješće o zadržavanju publike na YouTubeu, obratite pažnju na to gdje gledatelji odustaju. To vam može dati naslutiti koji dio vašeg videozapisa treba poboljšati - razmislite o dodavanju bilješki, kartica i drugih sredstava za privlačenje pažnje.
 

Korak 4. Potaknite angažman


Angažman publike s vašim videozapisima povećava organski doseg - ako su gledatelji aktivni u komentarima i ako kliknu druge videozapise na vašem kanalu, algoritam YouTubea počet će preporučivati vaše videozapise širem krugu ljudi.

Dodajte video vezu na završni zaslon videozapisa kako biste potaknuli interakciju. Postavljanjem video veze na kraj videozapisa možete podsjetiti gledatelje da se pretplate ili, na primjer, predložiti gledanje drugog vašeg videozapisa:

Postavite izravno pitanje kako biste potaknuli razgovor. Budite aktivni u komentarima i pokažite zahvalnost svojim gledateljima. Ljudi su spremniji na interakciju kada imaju osjećaj zajednice. Dakle, pokažite svojoj publici da cijenite njihove aktivnosti i razgovarajte s njima.
 

Korak 5. Podijelite video putem vlastitih kanala


Iako je SEO za YouTube važan, to nije jedini način za privlačenje prometa na vaš videozapis.

Prema najnovijim istraživanjima, Facebook koristi 70% oglašivača videozapisa (drugi nakon YouTubea s 87%).

Covid-19 je samo povećao ovaj postotak, zato društveni mediji poput Facebooka i Instagrama mogu biti najbolja platforma za oglašavanje vaših YouTube videozapisa. Na što više kanala dijelite svoj videozapis, to će biti bolja njegova ocjena na Googleu.

Dijeljenje vlastitog videozapisa:
Podijelite vezu do svog YouTube videozapisa na bilo kojoj drugoj društvenoj mreži kako biste privukli drugačiji segment svoje ciljne publike.

Nedostatak takvog objavljivanja jest taj što algoritmi YouTubea ne broje preglede ako se videozapis gleda na bilo kojoj drugoj platformi. Dakle, popularni videozapis na Facebooku ili Twitteru nije bitan u smislu YouTube SEO-a.

Ipak, možete pokušati potaknuti svoju publiku da slijedi vezu i gleda video na YouTubeu. Ili, ako vam je krajnji cilj promocija videozapisa, a ne YouTube kanala, prenesite ovaj videozapis na platformu kao izvorni i u opis dodajte vezu na svoj YouTube kanal.

Na primjer, Facebook će vam čak pružiti savjete za optimizaciju videozapisa, tako da možete podudarati postavke rangiranja na Facebooku. Potrebni parametri uključuju duljinu, kvalitetu, naslov, opis, oznake, sličice, natpise itd.


Razmislite o prikazivanju svojih videozapisa u postovima na blogu. Tako možete znatno povećati šanse za pojavljivanje u Googleovim organskim rezultatima. Istaknite svoje videozapise u outreach kampanjama e-pošte.
 

Korak 6. Izgradite autoritet


Prepoznatljivost marke jedan je od najvažnijih čimbenika u pretraživanju. Ako se korisniku ponudi nekoliko naizgled sličnih rezultata pretraživanja, prvo što će provjeriti je prepoznaje li neki od kanala. U tu svrhu izgradite kanal kojemu korisnici mogu vjerovati i ostanite dosljedni prilikom brendiranja svojih videozapisa.

Evo nekoliko savjeta koji će vašem kanalu stvoriti vjerodostojnost i povjerenje:
  • imati jedinstveno prepoznatljivo ime za svoj brend,
  • dodajte visokokvalitetnu ikonu kanala svojim videozapisima,
  • dodajte veze i kontakte u zaglavlje vaše početne stranice,
  • napravite kratku najavu o svom kanalu,
  • budite autentični i originalni u svom samozastupanju.
 

Korak 7. Pratite svoju izvedbu


YouTube Analytics neophodan je za poboljšanje YouTube SEO-a. Uključuje mjerne podatke kao što su demografija, izvori prometa, statistika angažmana, statistika pretraživanja i mnogi drugi.


Izvješće Doseg prikazuje opću izvedbu vaših videozapisa: izvore prometa, pojavljivanja i klikove. Obratite pažnju na stope klikanja: ako dobro optimizirate svoje videozapise, CTR će se povećati.

Napomena: prosječni CTR za polovicu svih YouTube videozapisa je između 2% i 10%, osim za nove videozapise s manje od 100 pregleda, koji mogu vidjeti širi raspon. Nemojte analizirati CTR sljedeći dan nakon što prenesete videozapis, jer je to dugoročna metrika.


Izvješće Angažman (Engagement) prikazat će vam najbolje videozapise, najbolje popise za reprodukciju i glavne elemente videozapisa na vašem kanalu, tako da možete usporediti optimizaciju najboljih videozapisa s onima koji nisu bili toliko uspješni.

Izvješće o publici pomoći će vam da otkrijete interese i navike gledatelja. Ovdje ćete dobiti mnoštvo uvida o tome kako rangirati YouTube videozapise za svoju ciljanu publiku.

Povezivanje usluge YouTube Analytics s uslugom Google Analytics omogućit će vam i praćenje transakcija i konverzija.

Zaključimo na samom kraju. Postupak povezivanja SEO-a i YouTubea može se činiti kompliciranom stvari, ali zapravo nije. Obavezno shvatite kako funkcioniraju algoritmi YouTube i Google i potrudite se optimizirati svoje vlastite videozapise prema navedenim smjernicama.

Ono što morate znati - i vrhunski SEO neće vam pomoći ako imate dosadan i nezanimljiv sadržaj!

I dalje ne znate što SEO zapravo predstavlja za vašu stranicu, a željeli bi se oglašavati i putem YouTubea? Svakako nas kontaktirajte jer mi imamo stručnjake u tome koji će vam sve detaljno objasniti i “baciti” vašu stranicu u visine marketinga. :)
 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM