Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona.info
+385 99 774 50 84

Sve što trebate znati kako biste se rangirali na Google kartama!

Objavljeno 4.11.2020 13:37:34
Sve što trebate znati kako biste se rangirali na Google kartama!
Google Maps trenutno je usluga pronalaska željene lokacije koja uz stotine milijuna korisnika svakodnevno nadmašuje svaku drugu mrežnu kartu.

Naravno, postoji način da iskoristite tu ogromnu popularnost za svoju poslovnu prednost! Iako je najočitija Google Maps prednost ona koja olakšava pronalaženje, to nije jedina prednost.

Obilježavanje na Google kartama očekuje se i nije zaista revolucionarno za veliku tvrtku ili lokalnu instituciju, ali za malo poduzeće moglo bi poslužiti kao jedan od glavnih pokretača novih kupaca i konverzija.

Google zna gdje su korisnici i osim ako se izričito ne zatraži da ne prilagođavaju SERP-ove, većina organskih pretraživanja koja se radi bit će lokalna, zajedno s preporučenim mjestima i s isječkom Google karte koji zauzima veći dio zaslona.

Imajte na umu da se rangiranje na Google kartama ne odnosi samo na vidljivost već i na pozicioniranje vaše tvrtke. Ako se pravilno koristi (i strateški), Google Maps može igrati važnu ulogu u vašoj strategiji digitalnog marketinga.

Kako dodati svoju tvrtku na Google Maps?

Kako bi dodali svoju tvrtku prvo morate otići na Google Maps i unijeti naziv svoje tvrtke u traku za pretraživanje.

Otvorit će se prozor s poljima da ispunite osnovne poslovne podatke, poput radnog vremena, kategorije i mjesta.
Nakon što završite i kliknete Pošalji, službeno se šalje vaša prijava za registraciju vaše tvrtke na Google kartama, a dobit ćete e-mail poruku nakon što bude pregledana i odobrena.

Nakon što je vaša tvrtka dodana u bazu podataka Google Maps, ispunjavat će uvjete za prikazivanje u SERP-u zajedno s drugim tvrtkama koje se nalaze u njenoj blizini.

Otkrijmo sada kako Google Maps rangira rezultate!

Kako funkcionira rangiranje na Google kartama?

Prema Googleovoj dokumentaciji, tri glavna lokalna čimbenika rangiranja su:

Relevantnost - koliko se vaša tvrtka podudara s korisnikovim upitom.
Udaljenost - koliko ste blizu korisnika koji pretražuje.
Vidljivost / istaknutost - koliko je posao poznat u zajednici i kako ga korisnici gledaju.

Ovdje treba imati na umu da krajnji cilj Google Maps nije pomoći vlasnicima tvrtki da povećaju prodaju i konverzije nego je sve u tome da se pomogne korisnicima da pronađu ono što trebaju pronaći.

Kako svi ti čimbenici međusobno djeluju?
 

Faktor relevantnosti u rezultatima Google karata


Trebate relevantnost da biste se čak i pojavili za upit za pretraživanje. To je vjerojatno najlakši faktor za objasniti.

Stotine tisuća tvrtki registrirano je na Google kartama, a opet algoritam točno zna što treba kojem korisniku prilikom njihovog pretraživanja.

U ovom će trenutku naziv vaše tvrtke i, što je još važnije, kategorija i adresa, odrediti da uđete u SERP-ove Google Maps za odgovarajući upit.

Dok ispunjavate podatke o svojoj tvrtki, mogli biste se zapitati o vrijednosti optimizacije dodavanja ključne riječi ili dvije koja nadilaze vaš pravni naziv tvrtke. Ključne riječi u nazivu vaše tvrtke izuzetno su važne jer je za lokalnu Googleovu ljestvicu naziv tvrtke glavni faktor rangiranja.

Još jednom, Google Maps ne postoji za webmastere i vlasnike tvrtki. Umjesto toga, postoji za korisnike, a optimizacija naziva vaše tvrtke usredotočena je na korisnika.

Uvrštavanje nepotrebnih i netočnih podataka u naziv vaše tvrtke nije dopušteno i vaš bi unos mogao biti suspendiran. Korisnici Google Mapsa mogu vas prijaviti ili vas algoritam sam izbaci.

Da rezimiramo: optimizacija naziva vaše tvrtke može donijeti brze i velike rezultate.
 

Faktor udaljenosti u rezultatima Google karata


Jednom kada su na slici samo relevantni rezultati u obzir dolazi faktor udaljenosti.

To je vjerojatno najvažniji čimbenik koji treba uzeti u obzir prilikom lokalnog SEO-a, jer će se SERP-ovi mijenjati ovisno o mjestu pretraživača, a ne možemo puno učiniti oko optimizacije za udaljenost. U konačnici, gdje god na kraju bili i vodili svoje poslovanje, imat će puno veze s vašim SERP-ovima za Google Maps.

Npr. pretražujemo marketinške agencije dok Google prati našu lokaciju.

Prema zadanim postavkama, popisi Google karata imaju prioritet na položajima na temelju korisnikove lokacije, s tim da je položaj "A" najbliži i najistaknutiji. Također su predloženi položaji "B" i "C", u slučaju da trebate više opcija.

Možda ste i sami iskusili težinu faktora udaljenosti u lokalnim rezultatima.

Mnogi će korisnici tražiti tvrtke u svojoj blizini putem Googlea posebno kada pretražuju sa svog mobilnog uređaja.

U samoj aplikaciji Maps vaš će SERP sadržavati samo rezultate koji su vidljivi na trenutnom zaslonu karte. Logika je ovdje da korisnik vidi samo rezultate oko svog mjesta koje ga zanima, a vrlo je mala šansa da u SERP uđe rezultat izvan tog mjesta sve dok korisnik ne proširi mjerilo karte.
 

Čimbenik istaknutosti u rezultatima Google karata


Sad dolazi vidljivost i istaknutost, najteži čimbenici rangiranja koji se mogu utvrditi. Googleova dokumentacija tvrdi da se istaknutost temelji na tome koliko je dobro poznata tvrtka, izvanmrežno i mrežno.

Web rezultati web mjesta vaše tvrtke, vaši GMB pregledi, povratne veze (interlinkovi) i članci na vaše poslovanje trebali bi se uračunati u vašu istaknutost u lokalnom pretraživanju općenito, a posebno na Google kartama.

Nisu svi korisnici na svojim uređajima omogućili dijeljenje podataka o lokaciji, dok su popisi Mapa dostupni za gotovo svako odredište na planetu, ne samo za one u korisnikovoj općoj blizini.

Prema smjernicama, Google promatra koliko su tvrtke poznate online i offline.

Ako nešto pretražujete na “visokokonkurentnom” tržištu gdje je puno istih ili sličnih poduzeća mogu se vidjeti rezultati poredani prema ocjenama, a najbolje rangirani organski rezultat prikazuje se kao prvi.

Pomislili biste da to čini istaknutost relativno laganim konceptom za zadržavanje. Trebate imati ocjenu najmanje 4,5 i više da biste ušli na ovaj popis poredan prema ocjenama u takvoj konkurenciji.

Ali kad se jednom nađete na tom popisu, stvarni raspored rezultata ne može se objasniti ocjenom, niti ukupnom "popularnošću". Ovdje se počinje prikazivati "marketinški" dio ljestvice na Google kartama.

Također, kod velikog broja tvrtki na određenoj lokaciji ili prilikom pretraživanja većeg područja faktor koji utječe na vidljivost vaše tvrtke je dobro optimiziran unos na Google My Business profilu. Stoga, nemojte se bojati unijeti što više podataka o vašoj tvrtki te potaknite korisnike da ostavljaju recenzije jer svaka recenzija je značajna.

Kako Google karte funkcioniraju s Google My Business profilom?

Održavanje GMB profila najbolja je lokalna SEO taktika, a s aspekta troškova ima ogromnu korist.

Budući da su GMB i Google Maps oba Googleova proizvoda koji zajednički koriste isto korisničko sučelje i međusobno su povezani na mnogim mjestima, postoji razlika.

Google My Business baza je podataka o tvrtkama, a Google Maps mrežna je usluga mapiranja.

Na Google My Businessu morate stvoriti i zatražiti popis svoje tvrtke, ispuniti ga, ažurirati ponudama, itd.

U Google kartama to ćete riješiti dodavanjem adrese, telefonskog broja i radnog vremena. Bez Google My Business računa iz kojega ćete izvući dodatne podatke o tvrtki, vaš popis na Google kartama ostat će upravo to: gola kost o tome koju tvrtku vodite i gdje se nalazite.

Važno! Unos Google My Business profila nije potreban za registraciju na Google kartama. Ipak, preporučljivo je otvoriti svoj Business profil i iskoristiti prilike koje donosi, tj. da istaknete svoje poslovanje, pružite svojim kupcima (i Googleu) više informacija o tome čime se vaša tvrtka bavi i sl.

Trebate li imati web stranicu za rangiranje na Google kartama?

Nije vam potrebna web lokacija da bi se pojavili na Google kartama. Međutim, posjedovanje web stranice za vaše poslovanje općenito je izvrsna ideja u 21. stoljeću. A ako ćete imate web stranicu za svoju tvrtku, postoji nekoliko stvari koje možete učiniti da biste postigli blagu prednost nad konkurencijom:
  • Provjerite je li vaša web stranica responzivna - što znači da funkcionira dosljedno na bilo kojem uređaju ili veličini zaslona. To je zato što unosi tvrtki na Google kartama sadrže vezu do vašeg web mjesta, a gotovo 60% Google pretraživanja odvija se na mobilnim uređajima.
  • Dodajte ključne riječi na svoju web stranicu - doći će do poboljšanja rangiranja na Google kartama ako je dobro prilagođeno za lokalno pretraživanje. Uključite ključne riječi temeljene na lokaciji na glavne stranice vašeg web mjesta. Uz to, dodajte lokalne ključne riječi na stranicu proizvoda i usluga, pa čak i na blogove.
  • Ugradite Google Maps na svoju web stranicu

Praćenje rangiranja na Google kartama

Iako je rangiranje na Google kartama pomalo neobično postaviti kao SEO cilj, svejedno možete pratiti svoje pozicije. Google Maps funkcionira slično kao i bilo koja druga tražilica i kao i većina drugih tražilica može se pratiti pomoću Rank Trackera.

Čim se ključne riječi dodaju vašem praćenju, počnite pratiti njihov SERP i napredovanje vidljivosti na Google kartama.

Tu možete vidjeti kako su se s vremenom promijenile vaše pozicije za ciljane ključne riječi na Google kartama te uočiti trebaju li vam ispravke.

Ako primijetite postojano, ali sporo opadanje - pogledajte svoj GMB profil. Provjerite primate li lošije recenzije ili trebate objaviti još poslovnih ažuriranja kako biste ostali relevantni za svoje korisnike.
 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM