Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona.info
+385 99 774 5084

Što su Google Data Studio izvori podataka?

U ovom blog postu možete saznati sve o izvorima podataka koji su Vam potrebni za kreiranje izvješća u Google Data Studio alatu. Na izvore podataka možete gledati kao na cijev koja povezuje Data Studio izvještaje o kojima smo već pisali. Pod osnovnim izvorima podataka podrazumijeva se Google Analytics, Google Sheets i BigQuery.

Kako bi povezali izvore podataka, odaberite “Data Sources” i kliknite na plavi “+”. Nakon toga kliknite na “Untitled Data Sources” te imenujte svoj izvor podataka. U izborniku “Configuration” odaberite “Google Analytics connector” (ukoliko želite njega povezati).

Example-Data-Studio-Create-Data-Source.jpg

Sada odaberite “Data set”. Ovisno o vrsti podataka koju povezujete, to će uključiti specifične račune ili datoteke koje želite koristiti. Nakon toga kliknite na “Connect” i tada će se otvoriti padajući izbornik “Fields”. Ovdje možete promijeniti vrste polja, vrstu agregacije, preimenovati polja i slično. Sada Vam preostaje da kliknete na “Create Report”.

Dodavanje izvora podataka za izvješće omogućuje vam da koristite podatke iz skupine podataka za stvaranje grafikona u izvješću. Dodajte veći broj izvora podataka u izvještaj kako bi dobili informacije iz različitih izvora.

Budući da je izvor podataka povezan s pripadajućom skupinom podataka, svaki puta kada se podaci promjene, to se ogleda u svim izvješćima koja koriste taj izvor podataka.

Urednici izvora podataka mogu izvoditi sljedeće radnje:
 
  • preimenovati izvor podataka,
  • preimenovati polje izvora podataka,
  • duplicirati polje izvora podataka,
  • kreirati proračunska polja,
  • izmjeniti vrste polja,
  • brisati i vraćati izvore podataka,
  • osvježiti ili restartirati izvore podataka,
  • podijeliti izvore podataka.

Što se tiče polja kod izvora podataka postoje dvije vrste:
 
  • Dimenzije - kategorija podataka poput naziva, opisa ili drugih karakteristika kategorija,
  • Mjerni podaci - broj koji kvantificira nešto u toj kategoriji poput sume ili omjera.

Kada prvi put kreirate izvor podataka, on je privatan, tj. samo vi možete koristiti izvore podataka za izvještaje. Drugi korisnici koji gledaju izvještaj sa nedijeljenog izvora podataka neće moći vidjeti grafikone na temelju tog izvora podataka.

Kako bi drugi korisnici imali pristup podacima, morate ih podijeliti s njima. Možete im omogućiti samo gledanje podataka ili mogućnost uređivanja podataka. Kada nekome odobrite gledanje, oni mogu kreirati novi izvještaj, vidjeti polja i vidjeti bilo koji od podataka dobivenih od tog izvora. Dozvola za uređenje omogućuje kreiranje novog izvještaja, mijenjanje izvora podataka, uključujući dodavanje novih proračunskih polja, uklanjanje i preimenovanje polja te dijeljenje izvora podataka s ostalima.

Screenshot at velj 01 12-11-18.png

Nakon što ste definirali svoj izvor podataka, možete ga odmah koristiti u izvješću i to klikom na ikonu “Create Report” u gornjem desnom dijelu izvora podataka alata. Ako želite kreirati izvještaje u nekom kasnijem trenutku, koristeći ovaj izvor podatak, tada ga odaberite kada prvi puta kreirate izvještaj. Također, možete dodati izvor podataka na postojeći izvještaj.

Kao što izvještaj može koristiti više izvora podataka, tako se jedan izvor podataka može koristiti za više izvještaja, dok se specifičan izvor podataka može se koristiti samo za jedan izvještaj.

Putem “Manage Added Reports” može vidjeti koje izvore podataka koriste vaši izvještaji. Da bi došli do navedene funkcije dođite na “Data Sources” početnu stranicu, locirajte izvor podataka, a zatim kliknite na kontekstualni izbornik na desnoj strani i kliknite na Manage Added Reports.

Screenshot at velj 01 12-16-42.png

Izvori podataka su ključni element za izradu izvještaja u Data Studio alatu. Nude se raznovrsne mogućnosti pomoću kojih možete dodati, urediti, dijeliti i ukloniti izvore. Na vama je da iskoristite prednosti koje Vam se nude, a za saznati kome je namijenjen Google Data Studio, pročitajte u našem sljedećem postu.
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM