Vaša kontakt osoba

Ana Gavrić
ana@arbona.info
+385 99 774 5084

Što su Google Data Studio izvještaji?

Izvor podataka za Data Studio izvještaj može biti Google Analytics koji je izvrstan analitički alat kod izvještaja o prometu web stranice. Izvještaj o trenutnom inventaru proizvoda može iskoristiti podatke iz Google Sheets obrazaca ili BigQuery baze podataka.

Ako se pitate kako izvori podataka funkcioniraju, možete zamisliti da je to cijev koja spaja Data Studio izvještaje s jedne strane i fundamentalne podatke s druge strane. Fundamentalni ili osnovni podatci poznati su kao setovi podataka (data set). Setovi podataka uključuju Google Analytics, Google Sheets, BigQuery tablice itd.

Kada želite izvještaj o određenim podacima, odaberite jedan od tzv. konektora, nakon čega dobivate tražene podatke. Na primjer, ako želite podatke iz Google Analyticsa, odaberete Google Analytics data connector u data source alatu.

Izvore podataka možete modificirati prema vlastitim potrebama, možete kreirati razne tablice, grafove i sl.

Budući da je u Google Data Studiu izvor podataka povezan s fundamentalnim data setom, ako se data set promijeni, navedene promijene reflektiraju se u svim izvještajima koji koriste ove izvore podataka.

Iako se izvještaj ne može preuzeti u pdf formatu postoji mogućnost printanja izvještaja ako vaš OS/Browser podržava navedeno.

Izvještaje možete formirati u Report Editoru. Report Editoru možete pristupiti putem svoje Home Page, u trenutku kada pregledavate neki izvještaj te putem Data Source Editora.

Pomoću Report Editora imate mogućnost dodavanja raznih bulletsa, grafova, oblika. Osnovni elementi toolbara u Report Editoru su:
 
  • Page controls,
  • Report cache control,
  • Selection mode,
  • Undo/Redo,
  • Chart components,
  • Text tool.

Izvještaj u Data Studiu je skupina komponenti, kao što su stil (npr. boja, linija, font) i podaci (npr. izvori podataka, filteri).

Komponente sa kojima možete raditi u Data Studiu su:
 
  • Izvještaj - sastoji se od ostalih komponenti,
  • Page/Stranica - izvještaj ima mnogo stranica, a stranica je dio na koji dodajete vizualne elemente i sl.,
  • Chart/Graf,
  • Control - komponenta control omogućuje upravljanje podacima i uređivanje izvještaja,
  • Shapes/Oblici - krugovi i kvadratni oblici kao atraktivni vizualni elementi,
  • Slika - postoji mogućnost uploadanja logo slika, ikona itd.,
  • Text - naslovi, objašnjenja i sl.,
  • Grupa - skupina ostalih komponenti.

Dobro dizajnirani izvještaji odmah dobivaju pažnju čitatelja. U naslovu, podnaslovima i grafovima bi trebalo biti jasno o čemu je izvještaj. Prije svega, Data Studio izvještaji su interaktivni što znači da dolaskom pokazivača na razne dijelove izvještaja imate mogućnost pregledati i detaljnije podatke od prikazanih.

Ukoliko želite već napravljeni izvještaj prilagoditi sebi jednostavno napravite kopiju izvještaja te ga uredite prema svojim potrebama.

Ako želite napraviti novi izvještaj, krenite sa elementom File - New Report te nastavite dalje prema svojim potrebama.

Također, već postojeći izvještaj možete i izbrisati. Svi izbrisani izvještaji pohranjeni su u Trash spremniku te ih bilo kada možete ponovno pokrenuti. Ne propustite sljdeći post u kojem ćemo objasniti što su to i koji su Google Data Studio izvori podataka.

Adwords_Example_Report_using_Google_Data_Studio.png
  • Google Partner
  • Google Street View
  • Google Marketing Platform Certificate
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts
  • Hura
  • GTM