Česta pitanja

Internet marketing

6 savjeta za pisanje dobrog newsletter subject linea

Newsletter subject line (naslov emaila) treba biti napisan tako da korisniku jasno govori što može očekivati unutar maila. Potrebno je u 35 - 50 znakova (ili manje) zainteresirati primatelja. Pokušajte se obratiti primatelju osobno, kada god je to moguće. Emotikoni su dobro došli, ali nemojte pretjerivati.
Email marketing bitan je dio digitalnom marketinga.
Dan se po jutru poznaje, odijelo čini čovjeka, a dobar newsletter uspješniji je s kvalitetno napisanim subject lineom (naslovom emaila).

Kada pišemo subject line moramo znati kako je to prva stvar koju primatelj vidi i na temelju tih nekoliko desetaka znakova donosi odluku. Ako se odluči otvoriti email imate mogućnost daljnje komunikacije. U suprotnom bilježite samo još jednu propuštenu priliku. 

Dobar naslov možda je i bitniji od teksta unutar newslettera. Ne kažemo kako sadržaj newslettera nije bitan, ali na osnovu naslova publika odlučuje hoće li pročitati vaš sadržaj. 

Zato je naš prvi savjet, uzmite si vremena za pisanje naslova email poruke. To je dio s kojim vaša email marketing kampanja počinje. 

Svakako uzmite dovoljno vremena da napišete naslov koji će primatelj htjeti kliknuti.


#1 Subject line newslettera treba biti kratak

Čak 77% emailova se otvara na mobilnim uređajima. Mobiteli imaju manje zaslone, a samim time i manje mjesta za prikazivanje vašeg naslova. 

Nemojte u naslovu pričati priču i uvjeravati primatelja kako je vaša akcijska ponuda najbolja. Iako je teško je reći koliko znakova je potrebno kako bi publika otvorila vaš email, prema našem iskustvu bi vam preporučili oko 35 znakova

U iznimnim situacijama možete ići do 50 znakova. Za takve poteze morate jako dobro biti upoznati s vašim pretplatnicima i s njihovim navikama kod čitanja newslettera.


#2 U subject line uključite pitanje

Pojam pitanje u filozofiji je definiran kao: “izraz nedostajućeg uvida ili spoznaje.” Ono uvijek izvire iz čovjekova primarnog instinkta (čuđenje, divljenje, nerazumijevanje, dvojba i dr.).

Zato će pitanje u naslovu, ako je pametno postavljeno, zainteresirati primatelja da klikne na taj naslov i otvori newsletter. Svi želimo znati odgovore. 

Ako ćete koristiti pitanje u naslovu emaila svakako dajte i konkretan odgovor unutar newslettera.

Naslov newslettera treba biti kratak i informativan


#3 Personalizirajte naslov emaila

MailChimp, sustav za vođenje i praćenje email marketing kampanja omogućuje personalizaciju naslova.

Započnete li naslov s imenom primatelja takav će newsletter sigurno prije uhvatiti njegovu pozornost. 

Dobar primjer subject linea: “Dario, pogledaj naše kožne jakne na akciji!”
Lošiji primjer subject linea: “Jakne od umjetne kože na sniženju su u tjednu od 5.-9.listopada” 


#4 Brojke u naslovu emaila su uvijek dobra ideja

Kada god postoji mogućnost za to uključite brojke u subject line newslettera. Korištenje brojeva u naslovu primatelju daje uvid u sadržaj maila i zna što ga čeka ako ga otvori. 

Većina ljudi pogledom samo skenira naslov pa je bitno zainteresirati primatelja u kratkom periodu. Tu dolaze brojevi i njihova magija. 

Ako je sadržaj newslettera vaš najnoviji blog u kojem nudite 7 savjeta za izgradnju mailing liste uključite 7 u subject line. Tako primatelju predstavljate korake koji ga vode kroz neki proces, a s malim brojevima komunicirate jednostavnije i brže načine.


#5 Oprezno s emotikonima u naslovu emaila

Emotikoni su svugdje. Emotikoni su super!

Oni nam omogućuju da u tekstualni oblik komunikacije, kakav je newsletter, ubacimo osjećaje. Kako bi vašim pretplatnicima približili sadržaj i ton maila ubacite u naslov emotikon ili dva.

Nemojte pretjerivati jer će u tom slučaju korisnik dobiti dojam da njega, a ni svoj posao, ne shvaćate previše ozbiljno.

Emotikoni u subject lineu su super, ali nemojte pretjerati.


#6 Bez lažnih obećanja u naslovu emaila

Ovo nikako ne prolazi!

Ljudima su spam i trash pretinci krcati ovakvim mailovima. Ne želite da i vaši završe u takvim ladicama. S clickbait naslovima vaša lista subscribera će biti sve manja i manja, baš kao i stope otvaranja.

Sada kada ste naučili pisati dobre naslove, naučite stvarati i cijele newslettere koje će pretplatnici željeti pročitati

Ako nemate vremena za pisanje naslova i stvaranje newsletter kampanja obratite se nama, naš email marketing  tim zna barem 7 načina kako vam pomoći. ;)  
Elena Majer