Vaša kontakt osoba

Andrej Tonković
andrej.tonkovic@arbona.hr
+385 99 2087 404

Alt text vs Title text vs File name slike: koja je razlika

Alt text se koristi u slučajevima kada se fotografija ne prikazuje, odnosno kada je korisnik ne može ili ne želi vidjeti. Title text nije bitan za SEO, a služi za dodatni opis fotografije. File name je naziv datoteke (fotografije) i preporučuje se koristiti 3-8 ključnih riječi u njegovom kreiranju. 

Alt i Title text kod optimizacije fotografije

U ovo tri rečenice opisali smo tri pojma iz naslova i njihovu ulogu kod postavljanja fotografija na web. U daljnjem tekstu ćemo ih dodatno razraditi i nadamo se odgovoriti na vaša eventualna pitanja.

Optimizacija fotografija za web jedan je od najjednostavnijih načina poboljšanja korisničkog iskustva. Osim Alt texta i naziva fotografije bitan je i format te veličina datoteke. 

U ovom tekstu pažnju ćemo posvetiti isključivo nazivima i opisima fotografija. Pripremite se, polijećemo!


Je li Alt tag isto što i Alt text?

Kada vam netko spomene Alt text fotografije prva stvar koja vam vjerojatno pada na pamet je: “Misliš na Alt tag?”. Većina bi se u tom trenutku prevarila jer je Alt tag pogrešan naziv i zapravo uopće ne postoji. Alt ili alternativni tekst fotografije je tekstualni atribut elementa slika u programskom jeziku HTML. 

Recimo da od nekoga zatražite optimizaciju web stranice za tražilice, naravno, uključujući i slike. Taj netko će dodati Alt text na postojeće fotografije, ali će vam možda zbog jednostavnosti u komunikaciji ili neznanja reći kako je izmijenio Alt tagove fotografije. Zapravo, napravljena je ista, bitna stvar, ali se pogrešno naziva.


Što je Alt text fotografije?



Alternativni ili Alt tekst fotke je tekstualni atribut fotografije kojim se opisuje njen sadržaj. 

Njegova primarna funkcija je pomoć slabovidnim i slijepim osobama. Čitač zaslona pročitat će upravo taj tekst i tako će korisniku biti jasnije što fotografija predstavlja te što se na njoj nalazi. 
Prema W3C smjernicama, da bi programski kod stranice bio zadovoljavajući potrebno je dodati Alt text za svaku fotografiju, a Title text za važnije fotografije. 

Za manje važne fotografije koje služe za vizualno uljepšavanje stranice ili teksta, alt text nije potreban. U tom će slučaju čitač zaslona takvu fotografiju jednostavno preskočiti.

Osim za pomoć slabovidnim osobama Alt text koristi i osobama koje su, iz bilo kojeg razloga, onemogućili prikazivanje fotografije u svojim web preglednicima. 

Pravilo je da Alt text sadrži ključne riječi za SEO optimizaciju u kontekstu opisa sadržaja fotografije. Dakle, opišite što se nalazi na fotografiji. Ako je to fotografija nasmiješenog muškarca u odijelu, upravo to i napišite u Alt text polje.
 

Što je Title text fotografije?

Title text fotografije je još jedan tekstualni atribut fotografije kojim se sadržaj fotografije dodatno opisuje. Ovaj atribut nije toliko bitan kod SEO optimizacije fotografija i neće pomoći rangiranju vaše web stranice. 

Ako želite biti SEO fanatik i skupiti sve W3C kvačice, medalje i priznanja napišite i Title text na svaku fotografiju. To vam nitko ne može zabraniti. Ne morate pisati 100 riječi u ovaj opis. Budite kratki i jasni, napišite naslov koji se nadopunjuje s Alt textom. To će biti dovoljno. 

Kako pisati File name fotografije?

Jasno vam je kako je File name naziv fotografije. To je onih par ključnih riječi koje opisuju sadržaj i svrhu fotografije, odvojene su povlakom (crticom), a slijedi ih ekstenzija koja označuje format fotografije. Znate, one .jpg, .png, .gif i slične oznake. 

Ovaj dio naziva fotografije jako je bitan za optimizaciju na webu. Koristite opisne riječi, njih 3-8. Prilikom imenovanja imajte na umu da je Google krcat fotografijama, pa zato budite što specifičniji. Ako je na fotografiji koju postavljate na web crna mačka ispod žutog automobila, onda tako nazovite fotografiju. 

File name vaše fotografije u tom slučaju bi izgledao nekako ovako: crna-macka-ispod-zutog-automobila.jpg 

Izbjegavajte donje crte, veznike i preopćenite naslove. 

Ako imate bilo kakvih pitanja slobodno ih ostavite u naš Facebook inbox. Trebate li pomoć s optimizacijom vaše web stranice zatražite neobavezujuću ponudu.  

Toliko od nas u ovom tekstu. 
  • Google Partner
  • Google Street View
  • AdWords certified partner
  • Analytics certified partner
  • AdWords qualified individual
  • Analytics qualified individual
  • AdWords qualified professional
  • Google All Stars winners
  • Bing ads Accredited professional
  • MailChimp experts